Aktualny czas: 24.10.2017, 06:08 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Wracamy do wydawania bieżących rozdziałów One Piece!
Rozdział 881 już na stronie!
Regulamin Forum - nie musisz go znać,(acz wypadałoby), musisz się do niego stosować.



I PODSTAWY


1. Nowi użytkownicy najczęściej łamią podpunkt regulaminu tyczący spoilera. Dodatkowa o nim informacja znajduje się u góry forum, dlatego też wszystkim radzimy zapoznać się szczegółowo z rozdziałem II Spoiler.

2. Tematy nowych użytkowników,(których staż na forum nie jest dłuższy niż tydzień i którzy nie napisali żadnych innych postów), zawierające linki i/lub reklamujące inne strony będą usuwane.

3. Zanim założysz nowy temat skorzystaj z opcji szukaj ( u góry pod logiem), by nie robić dodatkowej pracy modom przy usuwaniu powtarzających się tematów.

4. Rejestrując się na forum odgórnie akceptujesz wszystkie przepisy prawa Polskiego.

5. Każdy użytkownik może posiadać tylko jedno konto.

6. Wierzymy, że rejestrując się tutaj chcesz dołączyć do naszego grona, więc poświęć te kilka minut na zapoznanie się z całym regulaminem.


II SPOILER


1. Definicja dla OP. Spoilerem nazywamy wszystko, co nie zostało ukazane w anime. Spoilerem są też informacje zwykle tyczące ważnych wydarzeń w określonych mangach i anime. Na tym forum, nie bierzemy pod klosz tylko OP ale również staramy się by także czytelnicy innych tytułów, mogli przeglądać to forum bez obaw o spoiler. Bardzo prosimy byście, jeżeli zauważycie jakiś spoiler, zgłosili post w którym będzie znajdował się ten spoiler. W przypadku rozmów na chacie, boxie prosimy o zdjęcie, które będzie dowodem.

a) Jeżeli w najnowszym openingu będzie pokazany jakiś nowy kolo, to nie oznacza że można o nim automatycznie pisać. Wszystkie informacje tyczące się tej postaci nadal są spoilerem. To samo tyczy się tzw. zapowiedzi. Ci, którzy nie czytają mangi, często omijają wyspoilerowaną zapowiedź. Mają do tego prawo, a my mamy obowiązek to uszanować. Unikajmy więc nazwisk bądź nazw technik, które nie padły w anime. To samo tyczy się innych serii gdzie anime jest tworzone na podstawie mangi.
b) Nie należy również dawać jako awatar lub sygnaturę obrazki z mangi, przedstawiające sceny nie ukazane dotąd w anime oraz takie, które znajdują się w openingu lub zapowiedzi (tak długo jak pozostają spoilerem). Tyczy się to wszystkich popularniejszych serii. Nie wskazane także jest dawanie kluczowych scen z innych, mniej znanych anime.
c) Nie należy też prowokować do spoilerów. Nic złego nie stanie się użytkownikom, jeśli nie będzie im dane poczytać zachwytów dotyczących najnowszego chaptera którejś znanej serii. Takie dyskusje nieraz przerodziły się w spoilerowisko, na przykład na shoutboxie.

2. Wyjątkiem jest dział manga, w którym nie trzeba spolierować oraz temat, gdzie autor użyje PREFIX. W wybranych działach użytkownik będzie miał wybór wstawienia przed nazwę tematu słowa "SPOILER". Wtedy można pisać bez tagu [spoiler].

Spoiler zapisujemy tagiem:

[spoiler] i kończymy tagiem: [/spoiler]

- Jeżeli ktoś zarejestruje się tylko po to, by od razu na chama zaspoilerować, zostanie od razu ukarany banem.
- W zależności od wagi, za jeden spoiler można otrzymać nawet warna. Waga spoilera oceniana jest przez grono moderatorów.



III OSTRZEŻENIA I WARNY


W wypadku gdy któryś z poniższych podpunktów zostanie złamany, użytkownik może otrzymać warna. Jest on przedstawiany w systemie procentowym.


1. Zakładanie tematów.

Przed założeniem tematu najpierw sprawdź, czy podobny już nie istnieje. W tym celu warto skorzystać z opcji szukaj, która jest oznaczona Gaimonem (znajduje się pod logiem).
a) Nowe tematy mogą zakładać użytkownicy, którzy są zarejestrowani na forum co najmniej od tygodnia.
b) Przed założeniem tematu pomyśl, gdzie najlepiej pasuje. Jeśli będziesz miał wątpliwości zawsze możesz spytać o to moda.
c) Nie dubluj wątków i nie staraj się przeforsowywać swojego zdania, próbując zakładać tematy na miejsce tych zamkniętych przez moderatora. One również będą zamykane.
d) Treści zawarte w danym temacie powinny być zgodne z jego nazwą. Administracja oraz moderacja zastrzegają sobie możliwość zmiany nazwy wątku założonego przez użytkownika, jeśli uznają, iż łamie ona Regulamin Forum, nie jest wystarczająco precyzyjna bądź wygląda nieestetycznie
e) Jeżeli zakładasz nowy temat, w którym chcesz zezwolić na spoilery, zaznacz to odpowiednio poprzez napisanie na początku jego nazwy słowa SPOILER.
f) Tematy poruszające kwestie mocnej erotyki, typu Yaoi czy Yuri,
winny znajdować się w dziale przeznaczonym dla pełnoletnich użytkowników.
g) Tematy z własnymi propozycjami tłumaczeń odcinków będą usuwane.

i) Zakładanie tematów zawierających treści sprzeczne z obowiązującym na terytorium RP prawem będzie szczególnie ostro karane.


2. Pisownia polska.


Należy posługiwać się prawidłową polszczyzną, a więc zwracajmy uwagę na poprawność ortograficzną czy też posługiwanie się znakami interpunkcyjnymi.

a) Wypowiedź musi być zrozumiała i czytelna dla odbiorcy. W tym celu należy stosować się do podstawowych zasad interpunkcji. Zaczynamy zdanie wielką literą, a kończymy kropką. Stosujemy przecinki.
b) Jeżeli ktoś ma problemy z ortografią, proponujemy mu korzystanie ze słownika lub przeglądarki internetowej korygującej błędy lub je podkreślające (np. Mozilla Firefox).
c) Należy również pisać używając polskich znaków. Forum jest doskonałym miejscem, by zwalczyć to lenistwo. Post nie jest pismem urzędowym, ale to nie znaczy, że można go pisać bez należytego szacunku dla innych użytkowników.
d) Jeżeli ktoś przebywa poza granicami Polski lub jest obcokrajowcem i z któregoś z tych powodów ma problem z pisownią polską, powinien poinformować o tym któregoś z moderatorów.
e) Jeżeli ktoś posiada komputer bez możliwości pisania polskich znaków również jest proszony o napisanie w tej sprawie do któregoś z moderatorów.


3. Pisanie postów.


a) Niewskazane jest pisanie postu pod postem w niewielkim odstępie czasu (przynajmniej jednego dnia). Do tego służy opcja edytuj
b) Unikamy bezsensownego nabijania postów poprzez notoryczne umieszczanie jedno lub dwu wersowych komentarzy nic nie wnoszących do dyskusji, tylko po to by zwiększyć swoją rangę.
c) Nie floodujemy (czyli nie piszemy postu pod postem na przemian z drugą osobą w krótkim odstępie czasu, na przykład jednej minuty).
d) Jeżeli dyskusja przybierze formę dwustronnej wymiany zdań, która wyraźnie nie wzbudza zainteresowania innych osób, użytkownicy mogą być proszeni o przeniesienie swojej rozmowy na pw.
e) Staramy się nie offtopować, czyli nie pisać postów całkowicie nie na temat.
f) Offtop jest dopuszczalny pod warunkiem, że nie stanowi on większości postu.
g) Dygresje w tematach są dopuszczalne dopóki nie zdominują one wątku głównego.
h) Wypowiedzi nie mogą składać się z samych emotikonek. Post to przynajmniej jedno pełne zdanie, które zawiera w sobie esencję wypowiedzi autora.
i) Biorąc udział dyskusji powstrzymuj się przed pisaniem zdań typu: zgadzam się. Jest to wyrażenie własnego zdania, ale warto napisać z czym dokładnie się zgadzasz. Wypowiedzi takie będą, jeżeli moderator uzna to za stosowne, usuwane. Każdy jest przecież inny, pewnie zgadzasz się z czymś w 99%, warto więc napisać coś o tym 1%. Ewentualnie można użyć opcji OPZ.



4. Zachowanie użytkownika.


a) Użytkownik decydując się na nick, którym będzie się posługiwał na forum musi być świadom, iż nie może potem zmienić swego nicku. Ewentualnie dopuszcza się zmianę w granicach dwóch tygodni od zarejestrowania. W wyjątkowych przypadkach może nastąpić zmiana, ale wymagana jest tu zgoda głównego administratora.
b) Użytkownik rejestrując się na forum zobowiązuje się do przestrzegania zasad kultury osobistej. Nie stara się prowokować innych, nie zachowuje się arogancko w stosunku do innych, nie reaguje na podjudzanie, nie bierze udziału w kłótniach. Szanuje zdanie drugiego człowieka. I jeżeli próbuje przedstawić swoje stanowisko, robi to na poziomie dyskusyjnym. Zwracaj uwagę na dobór słów, bo bardzo łatwo możesz kogoś urazić.
c) Użytkownik nie powinien reagować opryskliwie jeżeli otrzyma uwagę od moderatora w poście. Stara się zrozumieć intencje moderatora, a gdy ma jakieś wątpliwości pyta na pw, nie urządza z tematu okienka do rozmowy z modem. Jeżeli moderator zwróci uwagę aby post poprawić, użytkownik stara się postępować według wskazówek i poprawia go.
d) Użytkownik zobowiązany do zachowania kultury osobistej (Art III par 4 punkt 3 podpunkt b) tym samym unikać powinien używania słów powszechnie uważanych za wulgarne (za wyjątkiem tematu "Wyżal się" z wcześniejszym ostrzeżeniem o wulgach). Sytuacje, w których dany użytkownik nadużywa zabronionych wulgaryzmów wprost, bądź poprzez stosowanie rozmaitych wybiegów (przeinaczanie liter, wstawianie gwiazdek itp.) i nie przejawia chęci zaprzestania tego działania mimo upomnień przez moderatora, mogą doprowadzić do nałożenia na winnego kary 10 %.
e) Staraj się zachowywać na poziomie. Ciągłe pisanie dużą literą lub też zamieszczanie tekstów typu "Daj kamienia", "To jest Sparta" mogą się w końcu przejeść.
f) Staraj się nie używać słów obcojęzycznych, nie każdy lubi czytać w postach słowa których nie rozumie. Pamiętaj, że forum jest dla wszystkich.
g)Z racji pokojowych stosunków nakamy z konkurencyjną stroną o tematyce One Piece (onepiece.com.pl) szczególnie surowo karane będzie obrażanie tamtejszej społeczności, ekipy czy pojedyńczych osób oraz prowokowanie niesnasek na tle obu stron.
h) Na tym forum przestrzega się poszanowania dla drugiego człowieka. Obojętne, czy jest muzułmaninem, żydem, czy należy do którejś z mniejszości seksualnych. Wyśmiewanie się z tego jest niedozwolone. Ponadto, nie będą tolerowane bezpośrednie złośliwe docinki bazujące na stereotypach czy dyskryminujące płeć (szowinizm).

5. Linki i obrazki w postach.


a) W postach nie wolno zawierać linków do stron o tematyce łamiącej prawo polskie.
b) Obrazki o większych wymiarach obejmuj w znaczniki [img]...[/img].
c) Dając link do obrazka należy, jeżeli jest to spoiler, odpowiednio to zaznaczyć.
d)Nie należy też wklejać obrazków (lub dawać do nich linków) przedstawiających treści faszystowskie oraz wszelkie inne zabronione przez prawo polskie. Dotyczy to także scen drastycznych, scen seksu czy też rzeczy uznawanych za obrzydliwe.
- Wyjątek stanowi zgoda któregoś z moderatorów.

6 Szczególnie karane będą:
- Świadome, chamskie działania użytkownika, czyli:
- tak zwany trolling
- brak poszanowania dla załogi strony
- łamanie prawa polskiego, szczególnie gdy będzie to robione w sposób gorszący administrację (na przykład umieszczanie zdjęć pedofilskich) lub będzie to wkraczanie w sferę przepisów prawa karnego.
- spoilery (co innego przypadek, co innego wejście i napisanie: "a wiecie co było w ostatnim chapterze?"
- pisanie postów nie w języku polskim (pokemonowy również się do polskich nie zalicza), mających na celu ogłupienie użytkowników. Forum jest polskie więc pisz po polsku
- używanie koloru zielonego lub czerwonego, co traktowane będzie jako próbę podszywania się pod administrację
- wygrażanie innym użytkownikom i inne łamania przepisów kodeksu karnego mogą skończyć się również skontaktowaniem z policją.

IV PRYWATNE WIADOMOŚCI


Obowiązują wszystkie zasady wymienione w poprzednim rozdziale III.


V SHOUTBOX

1. Obowiązują wszystkie zasady wymienione w rozdziale III.

2. Wiadomości z shoutboxu mogą zostać usunięte tylko przez członków administracji forum, więc zastanów się dwa razy i sprawdź wiadomość, zanim ją wyślesz.


VI PROFIL UŻYTKOWNIKA


1. Nick lub którekolwiek z pól w profilu lub podpis w sygnie nie może:

- zawierać treści zabronionych przez prawo polskie, uznanych powszechnie za naganne moralnie i społecznie niewłaściwe
- zawierać treści naruszające zasady powszechnie uznawane przez społeczność internetową
- znaków specjalnych (apostrof, znaki ASCII niewidoczne na klawiaturze)
- wprowadzać w błąd innych użytkowników forum (podszywanie się pod innych, a zwłaszcza członków OnePieceNakama!)
- zawierać rang występujących w marynarce i innych, znanych ze świata One Piece - Supernovas, Shichibukai itd.
- zawierać skryptu "you".
- zawierać spoilerów (będzie to działanie celowe i może od razu być ukarane warnem).

2. Awatary i sygnatury

- Dopuszczalny rozmiar awatara: 125 x 125 pikseli
- Dopuszczalna waga awatara: 32 kb
- Dopuszczalny rozmiar sygnatury: 170 x 600 pikseli
- Dopuszczalna waga sygnatury: 90 kb
- Gif nie może składać się z raptownych, błyskających animacji obrazka
- Awatary i sygnatury nie mogą zawierać żadnych spoilerów
- Awatary i sygnatury nie mogą przedstawiać treści zabronionych przez prawo polskie, uznanych powszechnie za naganne moralnie (na przykład przesadna erotyka) i społecznie niewłaściwe
- Możliwe są pewne odstępstwa (potrzebna jest zgoda Komimasy)
- Jeżeli moderatorzy zażądają zmiany sygnatury, użytkownicy są zobowiązani do niezwłocznej jej zmiany podczas ich kolejnego przebywania na forum
- W szczególnych wypadkach moderatorzy za pozwoleniem administratora mogą dokonać zmian w profilu użytkownika

3. Każdy użytkownik posiada trzy rangi:

a) grupową - wyświetla obrazek grupy, do której należy użytkownik
b)postową - wyświetla obrazek nagrody w Beli, zależącej od ilości postów użytkownika
c) tytuł użytkownika - wyświetla napis tekstowy typu Yonkou, Shichibukai itp., zależący od ilości postów.
Członkowie administracja OnePieceNakama! mogą zmieniać ten napis według własnych potrzeb.

4. Użytkownik może też dołączyć do którejś z załóg na forum. Szczegóły opisane są w dziale załogi.


VII DZIAŁY


1. Działy z wyłączonym licznikiem (aby zapobiegać spamowaniu)
- Redakcja Ohara (dział tylko dla członków redakcji)
- Administracja (dział dla administracji)
- Park Sabaody
- Bar Shakky
- Załogi ( pisać w tym dziale mogą tylko osoby należące do którejś z załóg)

2. Restauracja Baratie jest miejscem gdzie rozmawiamy na tematy w miarę poważne (warto przejrzeć sobie ten dział by się zorientować w panującej w nim sytuacji). W Restauracji znajduje się dział tematów kontrowersyjnych, pisząc tam rozumiesz, że każdy może mieć inne zdanie. Szanuj je.

3. Dział Shakky jest miejscem gdzie możemy pisać o czym właściwie zechcemy. Oczywiście jeżeli temat będzie naruszał pewne formy, zostanie usunięty.

4. Dział dla dorosłych - jest to dział w którym posty pisać mogą tylko osoby pełnoletnie.

5. Strony - jest to jedyne miejsce, gdzie wolno dawać linki do innych stron.

6. Archiwum - jest to dział do którego będą trafiać tematy które zostały zapomniane. W tematach tych można swobodnie się wypowiadać. Wyjątek stanowią dwa działy:

- Wanted Team (tylko dla członków WT)
- Runba (tylko dla byłych członków Runby)
Zostały one zachowane ze względów sentymentalnych.


VIII MOŻLIWOŚCI I PRAWA UŻYTKOWNIKÓW

1. Możliwości użytkowników:
a) Każdy użytkownik ma możliwość edycji lub usunięcia swojego postu, dlatego też radzimy korzystać z tych dwóch opcji. Dzięki temu unikniemy niepotrzebnych problemów, poprawimy błędy ortograficzne, czasem coś dopiszemy bez konieczności pisania postu pod postem
b)Użytkownik może też pisać post pod postem w sytuacji gdy zauważy, że nikt nie zwrócił uwagi na edycję. Oczywiście musi minąć przynajmniej jeden dzień.
c) Użytkownik może skorzystać z opcji nieobecności. Służy ona do zaznaczania w swoim profilu swoich nieobecności, np. na wypadek jakieś podróży, sesji itp.
d) Użytkownik może też przy pomocy tagu spoilera zwiększyć ilość swoich sygnaturek
e) Użytkownik może korzystać z opcji OPZ. Jest to pozostałość po poprzednim forum. Polega ona na ustawieniu określonego czasu, po jakim post ma zniknąć, ( dostępne w pełnej odpowiedzi). Standardowo mile widziany jest wybór jednego dnia.

Z opcją OPZ nie należy przesadzać, w przypadku nadgorliwego jej stosowania użytkownik może otrzymać uwagę od moderatora, nie zastosowanie się do uwagi może skończyć się karą od moderatora.

2. Prawa użytkowników.

a) Kilku użytkowników ma prawo korzystać z jednego komputera.
b)Każdy użytkownik ma prawo do wolności słowa, co oznacza, że jeżeli chce może wygłosić swój pogląd bez ryzyka narażenia się na jakieś konsekwencje. Oczywiście musi stosować się do zasad opisanych w regulaminie.
c) Użytkownicy mają prawo do obrony jeżeli uznają, iż któryś moderator zachował się w stosunku do nich nie w porządku lub ukarał zbyt mocno. Mają na to tydzień od otrzymania warna, swoje uwagi powinni kierować do S.A.
d) Użytkownicy mogą zwracać uwagę innym użytkownikom (np. o spoiler, zasady pisowni). Ważne jest, by się w tym nie zapamiętywali. Zawsze mogą zgłaszać posty, które ich zdaniem łamią któryś punkt regulaminu. Prosimy tego nie traktować jak "kablowanie". To może bardzo ułatwić nam pracę oraz utrzymać forum w należytym porządku.
e) Użytkownicy maja prawo pytać. Jeżeli coś jest nie jasnego, nie chowaj tego w sobie, więcej z tego szkody niż porządku, najlepiej zapytać się kogoś załogi lub moderatora.


IX ADMINISTRACJA

Regulamin dotyczy zarówno zwykłych użytkowników jak i załogi strony. Nie ma od tego odstępstwa wyjątków.

Administracja jak i moderatorzy maja prawo karać pisemnymi ostrzeżeniami, warnami czy nawet banem, aż do kasacji konta włącznie.

Administratorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu w każdej chwili.

S.A. ma władzę najwyższą. Jego decyzje stoją ponad regulaminem.

Wybór na moderatora podlega wewnętrznym sprawom załogi.

Kwestia działań moderatorów i ich postępowanie podlega jurysdykcji S.A. oraz osobom upoważnionym.

Wierzymy, że w nasze szeregi wstępują ludzie którzy sumiennie będą wywiązywać się ze swoich zadań i nie będą potrzebne żadne regulacje. Wierzymy też, że użytkownicy będą wstanie nam zaufać.


Liczymy na udaną współpracę.


Regulamin został opracowany przez nakamę, drobne poprawki merytoryczne wprowadza załoga strony na bieżąco.
Korekta: PaSaT
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama