Aktualny czas: 05.12.2019, 19:16 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Wróciliśmy do mangi, a na stronie pojawił się "już" 958 rozdział!
Odpowiedz 
Ciekawe materiały o grach
Autor Wiadomość
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,976
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #1
Ciekawe materiały o grach
Nie raz mam ochotę o czymś napisać, ale nie chcę zakładać nowego tematu, bo to trochę widzę ludzi odstrasza, dlatego pomyślałem, że jak już mam zakładać temat, to może taki zbiorczy, gdzie ogólnie będzie można sobie pogadać o grach i wszystkim, co z nimi związane, a co ważniejsze filmikami na ich temat. Od dłuższego czasu śledzę TvGry, bo mają tam naprawdę ciekawe rzeczy.
Jeśli chodzi o akurat ten kanał, najbardziej lubię Heda, Kacpra PItalę, Jordana, Arasza i Grzegorza, ale to nie znaczy, że materiały od innych są gorsze, zależy od tematu, aczkolwiek zarówno dykcja jak i podejście do tematu, sposób mówienia ich wyróżnia jak dla mnie.

Jednym z dość nowych materiałów był, w mojej ocenie, dość interesujący temat, dlaczego gry pudełkowe, mimo, że ich produkcja jest dużo droższa, to są tańsze niż te na platformach digital, jak np Psstore.

Oto link:




Nawet już podczas premiery, jak zauważył słusznie Szczery, pudełkowa wersja od razu jest tańsza. Filmik nie odkrywa może ameryki, ale unaocznia fakty, sprawiając, że cały ten mechanizm, jakiemu podlegają wydania pudełkowe, po prostu staje się bardziej jasny. W dużym skrócie mówiąc, towar wypalony na płytkę, zapakowany do pudełka musi się jak najszybciej sprzedać, bo sprzedawcy detaliczni płacą za gry z góry producentom, więc chcą jak najszybciej na nich zarobić. Co więcej, gry zajmują przestrzeń, czyli dochodzą koszta magazynowania, także jest duże ciśnienie na to, by produktu się pozbyć, więc jak nie schodzi, ceny idą w dół. Z cyfrową wersją jest całkiem inaczej, to developer ustala celę, a wiadomo, że na swoim dziele chce jak najwięcej zarobić, jest dużo mniej "pośredników" bo właściwie jeden, Steam (i jemu podobne) albo Psstore czy tam odpowiednik dla konsoli Microsoftu. Gra sobie leży, jeść nie woła, nie ma pompy, by ją szybko sprzedać, więc ceny na Psstorze i innych platformach stale utrzymują swój wyjściowy poziom. Ba, developer nawet jakby chciał obniżyć szybko cenę, to nie bardzo może to zrobić, bo drażniłby w ten sposób sprzedawcę detalicznego, który produkt przecież już kupił (prawie zawsze na umowie takiej, że nie może zwrócić niesprzedanych towarów) także producent ma niemalże natychmiastowy zysk plus rośnie mu słupek "sprzedaży kopii". Gdyby tak zaraz potem obniżył cenę, przez co pudełka w sklepach zapewne by nie schodziły, możliwe, że sprzedawcy detaliczni nie chcieliby dalej współpracować z takim developerem, a pudełkowe wersje na razie są jednak zbyt ważne, by zysk z nich lekceważyć.

Wszystko jest powiedziane w prosty i logiczny sposób z zaznaczeniem uwagi na trend, że pudełkowe wersje powoli będą znikać z rynku, oby nie. W każdym razie na końcu zostaje postawione pytanie, jak to może się odbić na nas, konsumentach, czy gry będą tańsze, bo nie będzie tych pośredników i developer będzie ponosił mniejsze koszta, czy wręcz odwrotnie, z uwagi na to, że zniknie sprzedaż detaliczna, gry będą utrzymywały tę samą, wyjściową cenę, będą taniały wolniej.
W mojej ocenie bardziej możliwy jest scenariusz pierwszy. Na pewno developerzy widzą to już teraz po zakupach na Storze, kiedy jest choćby 25% promocji i już ludzie, którzy na premierę nie kupili tytułu, decydują się na jej kupno. I wielkim znawcą psychologii konsumenta nie trzeba być, by wiedzieć, że są to ludzie, którzy i 5 miesięcy i więcej mogą czekać, na tę obniżkę, więc wstrzymywanie się z obniżeniem ceny tytułu nie będzie dobre dla developera, bo przez dłuższy czas będzie miał mniejsze zyski niż mógłby mieć po obniżce i już zacząć je inwestować w nowy projekt czy coś. Wtedy też, podejrzewam, kluczowy będzie zysk z przedpremier, więc podejrzewam, że i tutaj ceny mogą być bardziej atrakcyjne. Bo konsument już zdążył pokazać, że jest cierpliwy i doić się nie daje, a możliwość zakupy gry na premierę za niższą cenę, też bywa kusząca i sam parę razy z takiej możliwości w życiu skorzystałem.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


21.03.2019 11:26
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
xaton Offline
Kapitan
Pirat

*
Liczba postów: 606
Dołączył: 11.04.2009
Skąd: Snajper Island:P.
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #2
RE: Ciekawe materiały o grach
Ja lubię pudełka i generalnie jak kupuję grę a robię to dość rzadko to w pudełku. Natomiast gdybym miał setki gier....no właśnie, gdzie ja bym to składował. No i samo pojechanie po grę to twój czas i pieniądze na paliwo także rozumiem doskonale tych co kupują na steamie.
//Masakryczną sprawą jest za to gdy musisz aktywować na steamie grę którą kupiłeś w pudełku ale nie będę teraz tego rozwijał//
Czy gdy gry ze sklepu znikną i wszystko będzie w necie to będzie taniej? Jeśli cały monopol będzie miał steam to nie. Steam pobiera masakryczną prowizję od twórców gier-20% od sprzedaży. To i tak mniej niż cały koszt sprzedaży pudełkowej. Ale taki epic store już proponuje 10%. Da się. No i to się odbija mniej lub bardziej na graczach oczywiście.
Inna sprawa, że jest zatrzęsienie promocji, darmowych gier platformach internetowych i szczerze....grałem na przestrzeni ostatniego roku gdzieś w 10 gier-wszystkie darmówki. Teraz ogrywam grida 2.

Nie wiem czy szybko ale szykuje się rewolucja w tym temacie.
https://www.youtube.com/watch?v=hLSIudUi1-U
To ma być w skrócie googlowski netflix do gier. Płacisz abonament i grasz w....chuj wie co oni będą mieli ale na pewno plan jest by większość gier jak steam. Mało tego grasz w chmurze przez przeglądarkę. Na mocy obliczeniowej innych komputerów. Ma to wejść jeszcze w tym roku lecz na pewno nie w Polsce bo sieć 5G to będzie minimum by to uciągnąć. No ale powiedzmy optymistycznie że tak będzie wyglądał gaming za 5 lat. Będziemy płacić 5 dych miesięcznie i grać w co chcemy.

Patrz na świat jak pedofil patrzy na dziecko:P.
[Obrazek: h3sygn.png]
21.03.2019 17:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,976
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #3
RE: Ciekawe materiały o grach
Moim zdaniem Steam na przestrzeni lat raczej będzie tracił, niż zyskiwał. Pojawia się coraz więcej graczy, jak wspomniany Epic Games i ta sytuacja się zmienia. Niska marża u Epic mnie nie dziwi, bo przecież oni dopiero zaczynają, są w tym nowi, dla potencjalnego konsumenta to "kolejna platforma",
a po co nam ona, skoro mamy już Steam? Wiadomo więc, że zasięg takiego Epic Games będzie dużo, dużo mniejszy, niż Steamu, więc czymś muszą zachęcić developera, by to ich wybrał, a co działa lepiej niż to, co konkurencja robi źle, czyli wysoka marża? Ale Steam ma ugruntowaną, wyrobioną pozycję, przez długi czas miał monopol, nie ma co się dziwić, że ma dużą marżę.
Z tego co się orientuję, Xbox już ma takiego "growego Netflixa", jakąś bibliotekę, dostęp do premierowych tytułów? Przyznam, że nie jestem za bardzo zaznajomiony w temacie.

Obecnie różnice między konsolami a pecetami bardzo mocno się zatarły i spokojnie można obalać niektóre mity, typu "wkładasz płytkę i grasz" ta, w życiu. Jest to samo co z cyfrową wersja, którą wpierw musisz pobrać.

Jeśli chodzi o to, o czym mówisz na końcu, czyli tym wielkim kroku Google, to ja bym był bardziej sceptyczny co do tego. Wygląda to nawet obiecująco, bo bez konsoli, bez pieca, można grać na czym się chce (taki dużo lepszy Nintendo Switch, który przez swoją uniwersalność stał się mega popularny), trochę tak, jakbym kupił prawa do gry na Psstorze i mógł w nią tam grać, bez potrzeby posiada konsoli. Ten"gamingowy netflix" nie wydaje mi się realny, przede wszystkim dlatego, że gra a film to inny rodzaj dobra, różni się także cenowo, ale przede wszystkim jako konsumenci inaczej podchodzimy do filmów, a inaczej do gier. Jesteśmy nauczeni oglądać filmy/ seriale i to przeróżne. To właśnie oferuje Netlix w spotęgowanej dawce. Dlatego musi mieć dużą bibliotekę i ją zmieniać, bo film obejrzysz i dziękuję. Można do niego wrócić po jakimś czasie, ale wiadomo, o co chodzi. Z grami jest zupełnie inaczej. Tutaj można jeden tytuł ogrywać i ogrywać, ważny jest tu dostęp do nowych tytułów (Netlix tego z jakiegoś powodu nie posiada, nie ma filmów kinowych co niedawno były wyświetlane na dużym ekranie, nawet tych z 2018), poza tym, i to chyba najważniejsze, ludzie nie grają "we wszystko". To nie jest tak jak z filmami, że sobie obejrzysz sensację, potem kryminał, innym razem horror itd, często, my, gracze, mamy bardzo wyśrubowane gusta. I teraz, żeby stworzyć taką "bibliotekę gier w chmurze, atrakcyjną dla każdego" trzeba by wyłożyć masę pieniędzy, bo z każdego gatunku musieliby posiadać flagowe tytuły. Jeśli np jestem fanek bijatyk, mam Tekkena, ale już nie Soula, Mortala, ale już nie Injustice, to na wój mi taka usługa. To samo tyczy każdego innego rodzaju gier, zakładając, że jeden z nich bardzo sobie upodobaliśmy.

Wydaje mi się więc, że to by działało trochę jak Ps +, płacisz abonament, żeby grywać w chmurze, mieć dostęp do paru darmowych czy tańszych tytułów, ale ogólnie, jeśli chcesz w coś zagrać i tak musisz kupić. Będzie więc to mocna, ale dalej, konkurencja dla pozostałych graczy, to nie tak, że takie rozwiązanie zmiecie innych dużych graczy. Zwłaszcza, że dochodzą do tego przyzwyczajenia konsumenta itd. Parę takich luźnych spostrzeżeń odnośnie tego, czemu to nie jest "wielke halo", albo czemu wydaje się to być atrakcyjne:
- Dużym plusem jest na pewno fakt, że znika potrzeba instalacji, pobrania instalacji i całej tej reszty upierdliwości, ale też jako konsumenci jesteśmy pewnych rzeczy nauczeni.
- Jeśli jesteśmy konsolowcami i gramy na telewizorze, raczej dalej będziemy na nim grać. Ewentualnie na komórce w pociągach czy autobusach.
- Google kojarzy się też z inwigilacją, i to zakrojoną na ogromną skalę, a po przykładzie "zatniesz się, google wyszuka Ci filmik, co dalej powinieneś zrobić" to na taką inwigilację się mocno zapowiada. Wiele osób tego nie chce i może z tego powodu nie chcieć korzystać z tej możliwości.
- To samo możliwość podejrzenia, co robi znajomy, ja tam nie czuję potrzeby być stale podłączony do sieci i być bombardowany wiadomościami. Niby można wyłączyć powiadomienia, ale wtedy widać, że jestem i nie odpowiadasz, wiadomo.
- Poza tym ludzie lubią posiadać, mieć świadomość, że coś mają, zwłaszcza w świecie gamingu. Choć tutaj i tak sprawa się rozmazuje, bo teraz biblioteki są wirtualne i, i tak jako tako, tytułów już nie posiadamy, a jedynie prawo do z niego korzystania...
- Rozwiązanie Google daje nam możliwość grania na innym sprzęcie, w chmurze, więc nie musimy mieć wypasionego własnego sprzętu, by ogrywać nowe tytuły na bajerach, ale, jeśli już posiadamy taki sprzęt, czy konsolę, to przestaje być to wymierną korzyścią, a wręcz może być powodem do niesnasek.(A sytuacja z Tomb Raiderem zdążyła już pokazać, że gracze nie lubią, jak muszą za coś płacić, a potem się okazuje, że niepotrzebnie aż tyle wydali)
- Inna sprawa z nagrywaniem filmików. Nieograniczone miejsce na to, jeszcze jakaś segregacja i byłbym w niebie. Ps ma możliwość Share, za co jestem wdzięczny i wielbię tę funkcję pod niebiosa. No ale burdel w filmikach jest niesamowity, bo nie ma możliwości zrobienia w jednej grze folderów, no i dalej zżera nam to miejsce na dysku konsoli, a to jest ograniczone.

Także ja to tak mniej więcej widzę, konkurent, mocny, ale nie że tam jakaś mega wielka rewolucja i Ps, Xbox itd pozamiatane razem ze Steamem.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.03.2019 18:54 przez Komimasa.)
21.03.2019 18:43
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,976
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #4
RE: Ciekawe materiały o grach




Tytuł imo nietrafiony, bo mówi o czymś zupełnie innym, niż sugeruje.
Arasz porusza w tym filmiku bardzo ciekawe zjawisko, mianowicie "Ladder Anxiety", z którego istnienia, przyznam, nie zdawałem sobie sprawy. Chodzi po prostu o stres i reakcję organizmu w odpowiedzi na strach związany z rozgrywkami sieciowymi, utratą miejsca rankingowego. Wiąże się to z kortyzolem, adrenaliną, które są w takich sytuacjach często produkowane przez nasz organizm, co nie do końca ma sens, bo przecież nasze ciało nagle nie musi być szybsze, bo choć mózg daje sygnały, że organizm znalazł się w stanie zagrożenia życia, to tak nie jest.

Grałem może nie jakoś bardzo dużo rankingowo, ale brałem udział w paru turniejach i grałem w dwie gry czy więcej typowo na podbijanie rangi i mnie osobiście nigdy taki strach nie towarzyszył. Owszem, robiło się gorąco, jak przeciwnik miał przewagę i trzeba się było wyratować. Ale jeśli opuszczałem rozgrywkę to raczej z powodu zdenerwowania na lamerskie zagrania, które łykałem jak pelikan, a nie że bałem się, iż dostanę po dupie i stracę rangę, na którą tyle pracowałem. Choć oczywiście strata rangi miła nie była i gdy z 13 dana spadłem nagle na 11 to powiedziałem sobie dość, bo nie miałem ochoty jeszcze bardziej się pogrążać. Może po prostu się zmęczyłem, organizm nie reagował tak szybko jak powinien, może powinienem jednak pewne rzeczy przećwiczyć, zobaczyć, jak karać jakieś ciosy pewnych konkretnych postaci? Powodów może być wiele, ale nigdy nie był to zasadniczo strach. Nie przypominam sobie, bym miał kiedykolwiek z tego powodu niedokrwienie w dłoniach itd.

A Wy, co o tym sądzicie? Zaznaczę od razu, że nie mam tu zamiaru naśmiewać się z ludzi, którzy odczuwają strach przed rozgrywkami rankingowymi, gdyż jest to problem medyczny, na którego temat nie ma jeszcze żądnych badań, ale wydaje się być to dość poważne schorzenie.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.05.2019 10:57 przez Komimasa.)
31.05.2019 10:57
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama