Aktualny czas: 04.08.2020, 12:03 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Odpowiedz 
Cyberpunk 2077 nowinki
Autor Wiadomość
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 6,062
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #1
Cyberpunk 2077 nowinki
Przyznam, że się zdziwiłem, że tego tematu nie mamy, bo jednak hype na tę grę jest przeogromny.

Powiem tak od początku Redom życzyłem dobrze. Bardzo ciepło wspominam świetnego Wiedźmina 3, choć zdecydowanie cieplej za bardzo dobry gameplay, mniej za historię (co jednak Krew i Wino i Kamień z Serca mocno zrekompensowały pod tym względem). Jednak dla mnie bardzo liczy się klimat. Uwielbiam ten średniowieczny, walki na miecze, jakieś "czary", eliksiry, potwory. Dlatego też wieść o Cyberpunku 2077 i kierunku w jakim studio podążyło no, nie elektryzowała mnie tak bardzo jak innych.
Miałem sporo obaw, które okazują się nie bezzasadne, umówię je pokrótce na przykładzie filmiku prezentującego gameplay.





Stylistyka świata- Zacznijmy od najważniejszego. Kiedy po raz pierwszy usłyszałem o Cyberpunku, na myśl przyszła mi choćby Battle Angel Alita, która imo, bardzo dobrze podejmowała temat "przyszłości". I może za bardzo się na tym polu zakręciłem. Większe wrażenie robi jak dla mnie przyszłość z filmu starego już bardzo "5 element". Okej, ja wiem, że film to zupełnie co innego, ale chodzi o to, że ta stylistyka jest... nudna. Jest jakby innym wyborem estetycznym świata, który jest mi bardzo dobrze znany, ot metropolia, jazda samochodami - GTA. Spodziewałem się czegoś innego. Nie wiem, rur powietrznych do przemieszczenia, przezroczystych, znikających chodników, latających samochodów, życia "w górze", trudno powiedzieć, ale czegoś innego, ciekawie pokazanej przyszłości. Tymczasem mam ulice, wieżowce, samochody - nic nowego. Jest to zaprojektowane na futurystyczne miasto, ale jak zdjąć ten płaszczyk, gra łudząco przypomina GTA. A mogli się poruszać choćby na śmigaczach jak z Gwiezdnych Wojen, i już by było sto razy lepiej. I nie chodiz o to, że "realna przyszłość" to dalej samochody na ulicach, od gry oczekuję świata odrealnionego w swej stylistyce. Czegoś innowacyjnego. Ta stylistyka z pewnością do tego nie należy.

Cyborgizacja - Drugą rzeczą o którą się obawiałem to znowu kwestia szczepów czy trafniej mówiąc pójście w stronę modyfikacji ciała zbliżonej do cyborgów. Kiedy usłyszałem o szczepach modyfikujących ciało, miałem nadzieję, ale teraz ją już niemal kompletnie straciłem. I tu znowu mam wrażenie, że prym wiedzie estetyka, a mechaniki idącej za tym już nie ma. Mają jakieś metalowe części, ale nie widać, żeby to się wydatnie przekładało na mechanikę. Oczywiście to byłoby trudne do realizacji, ale byłoby czymś zupełnie nowym, czego żadna inna produkcja nie oferuje. Zaskoczeniem. Dzięki temu walki mogłyby być bardzo różnorodne, atrakcyjne, a z tego, co widzę, mamy zwykłą walkę na pięści rodem z starego Wieśka. I szczerze? Nie wierzę, że to się jakoś bardzo zmieni. Bo ja chciałbym protez. Zmian w biologicznym ciele, za czym idzie mechanika - stopy z tytanu w łydkach szybsze poruszanie; wbudowanie sprężyn - wysoki skok, mechaniczne ramiona - pięść kruszące beton; modyfikację oczu - spowolnienie czasu i więcej też go na reakcję, itd. To są pierwsze z brzegu pomysły, a wierzcie mi, mam ich więcej. Tymczasem w grze nie widać, by te modyfikacje przynosiły jakieś korzyści, może podniosą statystyki, może coś wniosą (wciąż na to liczę), ale wielkich różnic nie będzie.

Jakby niespełnionych oczekiwań było mało kiepskie są też inne rozwiązania. Naprawdę nie rozumiem, po co dali zwykłą jazdę samochodami, skoro w projektowaniu modelu jazdy mają znikome doświadczenie. Na tym polu zgodzę się z porównaniem do Wiedźmina z filmu, że Redzi przecierają szalki, dopiero się uczą czegoś nowego, w czym nie mają doświadczenia. Model jazdy jak z Watch Dogs? No to nie jest za dobrze, nie na produkcję 2020 roku. W ogóle wiadomo, że Rockstar wiedzie w tym prym, więc po co to w ogóle było?

Jeśli chodzi o hakowanie. To mnie w sumie niewiele obchodzi. Uważam, że są dużo ciekawsze dziedziny, w których gra mogłaby się dobrze odnaleźć niż to, z czego słynie właśnie Watch Dogs. Rozumiem, że ten element musiał się znaleźć, ale sam nie wiem. Może jeszcze się okaże, że to będzie ciekawa "gałąź".

Z kolei szukanie poszlak rodem z Batmana wydaje się interesujące, choć szczerze? - nigdy za tym nie przepadałem. Ale z pewnością znajdą się Ci, którzy to docenią, a gra musi sprostać wielu oczekiwaniom i różnych gameplayowym gustom.

Oczywiście do premiery zostało sporo czasu, ale pewne rzeczy już zmianie nie ulegną. Mój wyimaginowany, futurystyczny świat, jakkolwiek nie miał wyglądać - runął jak domek z kart. I może wyobrażenie o tej grze też.
Ale nie jest powiedziane, że ta gra nie będzie wyjątkowa. Ona nie ma spełniać oczekiwań, bo te z natury są nieosiągalne, ale być niesamowitym doświadczeniem, a na to ma wciąż szanse.

A co Wy uważacie o dotychczasowym obrazie tej gry i zaprezentowanym gameplayu? Mieliście może inne oczekiwania, wyobrażenia? Podzielcie się, co myślicie o Cyberpunku i wrzucajcie nowinki wszelkie na jego tematSmile

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26.06.2020 09:34 przez Komimasa. Powód: Poprawiona ortografia)
26.06.2020 09:32
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Orzi Offline
Yuusha
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,870
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #2
RE: Cyberpunk 2077 nowinki
Komimasa napisał(a):cieplej za bardzo dobry gameplay, mniej za historię

No jako ktoś kto niedawno skończył podstawkę Wiedźmaka się nie zgodzę - gameplay jest nieciekawy. System walki jest bardzo toporny i nudny, rozwój postaci też nie jest zbyt ciekawy, a crafting to straszny paździerz, zwłąszcza że przed Wiedźmakiem grałem w wybitnego pod tym względem Ateliera. Fabuła była OK w skali makro (bo w skali mikro, tj. pojedyncze questy, bywała fenomenalna), wiec dobrze słyszeć, że w dodatkach jest jeszcze lepsza.
27.06.2020 18:45
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Gosen Offline
I Oficer
Pirat

*
Liczba postów: 417
Dołączył: 05.11.2009
Skąd: Poznań
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #3
RE: Cyberpunk 2077 nowinki
Nigdy mnie ta gra nie interesowała, po pierwszych gameplayach jeszcze mniej, ale to co pokazali tym razem wyglądało nawet ładnie i ciekawie. Cudów się nie spodziewam, nie czekam specjalnie, ale jak będzie okazja to dam szanse. Nie często zdarza się, że w kreatorze postaci mamy możliwość ustawienia długości przyrodzenia Wink

Wiedźmin 3 był super pod względem fabuły, pod względem gameplayu był po prostu solidny, nic więcej, ja tam lubię prostotę więc mi odpowiadało jako tako. Najlepsze gry fabularnie w historii zwykle miały trochę kulawy gameplay i tu zapowiada się podobnie, szczególnie strzelanie, ale zobaczymy... Szczerze powiedziawszy bardziej czekam na Ghost of Tsushima, mimo że studio nie jest japońskie i nie grałem w żadnego Infamousa, ale tym samym nie ma presji na twórcach z mojej strony Tongue

[Obrazek: Gosen.jpg]

Mistrz polecił unikać niepotrzebnych walek,
na świecie jest aż nadto, po co więcej kalek?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.06.2020 19:30 przez Gosen.)
27.06.2020 19:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama