Aktualny czas: 25.11.2017, 13:23 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Desktop Dungeons
Autor Wiadomość
Grigorij Online
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 3,265
Dołączył: 30.03.2009
Skąd: Super Bale Całą Noc
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #1
Desktop Dungeons
Ostatnio mocno wkręciłem się w tę grę i chciałbym ją wszystkim gorąco polecić.

Najbardziej precyzyjnym określeniem gatunku tej gry byłoby chyba "gra logiczno-taktyczna z elementami RPG". W grze wcielamy się w bohatera, który ma za zadanie zwiedzić loch, odnaleźć w nim bossa i pokonać go. Jednak zanim się z nim zmierzy, będzie musiał stawić czoło szeregom pomniejszych przeciwników. Przeciwnicy się nie poruszają, a walki odbywają się w systemie "cios za cios", czyli otrzymujemy obrażenia tylko od tego przeciwnika, którego sami atakujemy. Dysponujemy ograniczoną pulą zdrowia i many, którą można zwiększyć wbijając wyższy poziom doświadczenia, a także zdobywając odpowiednie przedmioty. Utracone podczas walk punkty zdrowia i many regenerujemy podczas zwiedzania nieodkrytych jeszcze przez nas pól lochu. Kluczem do zwycięstwa jest umiejętne gospodarowanie odkrywaniem tych pól, a także wszystkimi innymi posiadanymi przez nas zasobami (takimi jak złoto, zaklęcia, boskie błogosławieństwa, mikstury i wiele innych), żeby starczyło nam ich na pokonanie tylu pomniejszych wrogów, ilu zapewni nam dość doświadczenia do pokuszenia się na walkę z bossem, a także zostawienie sobie ich w wystarczającej ilości na przetrwanie tej walki.
Nie ukrywam że gra jest trudna. Często jedna błędna decyzja zaważy na powodzeniu całej rozgrywki i będzie ją trzeba rozgrywać od nowa. Ponieważ lochy są generowane losowo, wiele zależy też od szczęścia, bo może się okazać, że pojawimy się w takiej części lochu, gdzie wszystkie potwory mają bardzo wysoki poziom, a żeby odnaleźć te słabsze będziemy musieli zwiedzić sporą część lochu odsłaniając jego pola i marnując je, kiedy moglibyśmy wykorzystać je na regenerację między walkami. Również znalezione na mapie zaklęcia i sklepy z przedmiotami są losowe i czasem mogą okazać się zbawienne, a czasem bezużyteczne. Zatem aby odnieść sukces w tej grze, czasem trzeba będzie wielu podejść do jednej planszy.

Rozpoczynając rozgrywkę wybieramy rasę i klasę naszego bohatera. Z początku ich wybór będzie mocno ograniczony, ale wraz z postępami w grze ich gama rozrośnie się do całkiem sporej gromadki. Największe znaczenie na przebieg gry ma klasa, bowiem ona decyduje, jakie modyfikatory, umiejętności i cechy specjalne będzie posiadać bohater. Na przykład grając czarodziejem będziemy dysponowali słabszym atakiem, ale wszystkie zaklęcia będą nas kosztowały mniej many, a do tego będziemy mogli poznać większą ich ilość. Za to złodziej będzie znajdował więcej przydatnych przedmiotów podczas zwiedzania lochu, a picie mikstur będzie miało dla niego lepszy wpływ niż na inne postacie. W zależności od wybranej klasy będziemy musieli przyjąć zupełnie inną taktykę, jednak ostatecznie w każdym przypadku gra będzie się kończyć konfrontacją z bossem.
Drugorzędną kwestią jest wybór rasy, gdyż jej wpływ na grę jest zdecydowanie mniejszy. Jednak nie wolno go pomijać, gdyż dobre skomponowanie rasy i klasy może nieraz przechylić szalę zwycięstwa na naszą korzyść. Rasa decyduje o tym, do jakiej statystyki będziemy dostawać premię poświęcając nieużywane przez nas zaklęcia i przedmioty. I tak elf dostanie wówczas premię do punktów many, krasnolud do zdrowia, ork do ataku, a taki niziołek zamiast premii do statystyk dostanie w zamian dodatkową miksturę zdrowia.

Poza tym w grze pojawia się mnóstwo innych, dodatkowych elementów, takich jak wyznawanie bóstwa i podążanie za jego doktryną, a za pozyskane w ten sposób punkty łaski wykupywanie błogosławieństw, czy losowe wydarzenia w ukrytych mini-lochach.

Gra doczekała się dwóch odsłon. Wersja alfa jest bezpłatna i można ją ściągnąć z internetu. Nie jest tak bogata w opcje jak wersja beta, ale i tak może zapewnić mnóstwo wspaniałej zabawy. Jej wadą jest dość uboga grafika, ale w internecie można znaleźć nowe szaty graficzne dla tej gry, które można dowolnie zmieniać z panelu manu głównego. Jeśli ktoś czuje się na siłach, może nawet samemu zrobić zestaw grafik do gry i grać swoimi autorskimi postaciami.
Wersja beta jest wersją komercyjną. Poza ładniejszą grafiką i efektami, wprowadziła też sporo dodatkowych opcji do gry, znacznie ją urozmaicając. Nie ma tutaj możliwości całkowitej zmiany designu gry, ale ten domyślny jest na tyle ładny, że nie stanowi to problemu.

Link do strony poświęconej grze:
http://www.desktopdungeons.net/
Można tutaj znaleźć podstawowe informacje na temat gry, ściągnąć bezpłatnie wersję alfa albo zamówić wersję beta.
Link do wikipedii poświęconej grze:
http://www.qcfdesign.com/wiki/DesktopDun...=Main_Page
Tutaj można znaleźć bogaty opis wszystkich elementów gry, z wyszczególnionym podziałem na wersję alfa i beta.

[Obrazek: vYg1BTA.png]
06.12.2013 09:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Orzi Offline
Yuusha
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,667
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #2
RE: Desktop Dungeons
Z tego co tu czytam klasyczna gra typu roguelike. Fajny gatunek, może dam szanse

[Obrazek: giphy.gif]
06.12.2013 15:24
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Ponury Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 2,875
Dołączył: 03.07.2013
Skąd: tan zapach?
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #3
RE: Desktop Dungeons
Miałem na myśli to, że jest się bohaterem "penetrującym" lochy, a nie ich konstruktorem. Może źle się wyraziłemTongue

[Obrazek: Nowy_obraz_mapy_bitowej.jpg]
WYBIERZ WARTOŚCIOWE FRANKY!!!
06.12.2013 15:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Filemon Online

Łowca Piratów

*
Liczba postów: 2,432
Dołączył: 29.07.2011
Skąd: Velika
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #4
RE: Desktop Dungeons
Niestety, ale gatunek niezbyt mnie zachęca. Poza tym, granie jest dla mnie formą odstresowania się, więc unikam gier takich jak logiczne (trzeba myśleć, a nie lubię) i podobnych do LoLa (ludzie są czasem straszni).

Sam opis wygląda ciekawie i gdyby nie moja wrodzona niechęć, to w jakieś nudne dni zapewne spróbowałabym zagrać ^

[Obrazek: rn4Q8xO.gif]

Czy głód to ludzka sprawka?
06.12.2013 16:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Guybrush T. Wood Offline
Pirat
Pirat

*
Liczba postów: 230
Dołączył: 04.02.2011
Skąd: Tarn Isle
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #5
RE: Desktop Dungeons
Desktop Dungeons! Mam wersję alpha. Gra wciągająca, choć często bywa irytująca (ten feel gdy odkrywasz, że nijak nie możesz się zregenerować bo odkryłeś wszystkie kafelki a jak skorzystasz z flaszki to nie starczy ci na bossa). Odblokowałem Transmutera i Gorgonę, spróbujemy teraz przejść kryptę...

Zostań na chwilę i posłuchaj...
...


Nikt nigdy nie słucha
27.12.2013 22:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama