Aktualny czas: 25.11.2017, 05:48 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Odpowiedz 
Grafiki do gry CC
Autor Wiadomość
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,447
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #1
Grafiki do gry CC
O ile mechanikę całą sobie jakoś mogę ogarnąć, choć wasze opinie są nieocenione, są rzeczy, których nie jestem w stanie wykonać i tak jest właśnie z grafikami. Kto grał w prototypa wie, jak to na tę chwilę wygląda. Gra składa się z komponentów do chyba 8 gier (przez co w nic nie mogę grać bo zawsze wszystko jest "rozwalone"xd
Większość kart do gry to właściwie karteczki z tekstem wsunięte z drugiej strony jakiejś karty do gry (Runy, Kupcy i Korsarze, MCS). Kafelki licytacji czy wpływów to właściwie te pochodzące z Heroesa czy Kemeta (to bardziej powinni niektórzy kojarzyć), pieniądze z Cyklad itd itd. Oczywiście to nie przeszkadza testować produktu i o dziwo dalej zachowuje się klimat Crewconu, ale no tak nie może być wiecznieTongue

Wiadomo, że mechanicznie gra będzie przechodzić jeszcze pewne zmiany, o czym pisałem kilkanaście minut wcześniej tutaj: http://forum.onepiecenakama.pl/watek-pom...nika--2849
ale grafiki to nie takie hop siup i myślę, że spokojnie można by już zacząć myśleć jakby to miało pi razy oko wyglądać oraz co ważniejsze, kto by się nieodpłatnie podjął ich wykonania (może być więcej niż jedna osoba przecież).

KOMPONENTY:

A) Karty:

Najłatwiej, a przynajmniej tutaj nie jest potrzeba praktycznie moja pomoc, jest z rewersami do różnych kart, bo w większości jedyne czego wymagam, to klimat. Chyba nie muszę dodawać, że muszą być identycznexd


Karty postaci: (Rozmiaru nie podaję, gdyż możliwe, że z uwagi na zbyt ogromny rozmiar planszy ( w tej chwili A0) będzie trzeba przejść na mniejszy format kart.
Spoiler :
Czyli my sami, z naszymi statami, umiejką, bez postaci nie ma niczegoxd
- Rewers - nie wiem, może złączone ręce z xami jak było na grafice promującej któryś crewcon? Pytanie, czy ktoś to ma w dobrej jakości...
- Awers:
a) Zdjęcie gracza:
Każdy, kto docelowo ma swoją postać będzie poproszony o dostarczenie do grafika zdjęcia, które chce mieć na swojej karcie postaci. Zanim jednak mi temat tym zasypiecie trzeba ustalić kształt i rozmiar karty, bo bez sensu jak np ktoś da zdjęcie bardziej z prawej, a tam będą istotne informacje potrzebne w grze.
b) Nick na forum
c) Statystyki
Tu mamy 5 rodzajów. Nerdzenie, Kreatywność/Pomysłowość, Siła/Sprawność fizyczna, Wiedza OP, Mocna głowa.
Tu przy okazji przydałoby się ujednolicić te nazwy. Każdy, kto był na CC wie, jakie były konkursy. Przez kreatywność rozumiem coś takiego jak "wymyśl swoją załogę", "opisz jak dany przedmiot trafił do któregoś ze Słomków i stał się dla niego czymś cennym" czy "nadawanie szyfrem wiadomości", gdzie trzeba było wymyślić jakiś alfabet na odległość rozpoznawalny. Coś, gdzie trzeba pomyśleć, stąd też często nazywane jako "pomysłowość". To samo kwestia siły. Biegi przez opony trudno nazwać kwestią siły.
Co ważne, potrzebne jest też opracowanie symboli. Ponieważ karty postaci były tworzone na szablonie kart z Kupców i Korsarzy, to pewne rzeczy siłą przenikneły... Symbole:
Nerdzenia: kostka
Kreatywność/Pomysłowość: żarówka
sprawnośc fizyczna/ siła: ...miecz (o tym przenikaniu mówiłemxd)
Wiedza Op - jolly roger Slomkowego
Mocna głowa - Butelka alkoholu.

Takie jak dotąd były symbole, jak są jakieś pomysły, słucham.

d) Umiejka - opis umiejki chyba najlepiej w ramce jakiejś nie bezpośrednio na zdjęciu, bo będzie mało czytelne.

Ogólnie myślałem nad takim wyglądem karty postaci:
[Obrazek: list+milosny+karty1.jpg]

Tylko zamiast numeru dałbym symbol statu, który ta postać ma największy, co myślę byłoby dość klarowne. jak. Kilka to mniejsze symbole. Po lewej zaś właśnie dałbym wypiskę symboli i cyfrę dużą. Można by tez zrobić te karty w takiej pirackiej aranżacji.
Karty tygodni 45x68:
Spoiler :
-Rewers:
Tutaj wyjątkowo rewersy muszą być trzy. W tej chwili są to karty, które mają z drugiej strony księżyc w trzech fazach. Jest to istotne, gdyż od razu jest to informacja dla graczy, ile osób może iść na konkurs itd. Nie upieram się broń boże przy fazach księżyca, ale jakieś trzy podobne rewersy powinny być symbolizujące jakby postępy w grze oraz stopień wchodzenia w dupę kart tygodnia. Sierp to było jakieś tam mało znaczące wydarzenie, a Pełnia potrafi dać w kość.
- Awers - klimatyczna nazwa u góry jak np "Konkurs K*rwa" i poniżej mniejszym drukiem co i jak.
Karty Taktyk 45x68:
Spoiler :
Nazwałem je tak z dwóch powodów. Po pierwsze wprowadzają one sporo zamieszania w grze, a po drugie używam kart z Runewars, i one się tak nazywają. No po najmniejszej linii oporu wiemxd Ogólnie są to karty wprowadzające zmiany w turach i dające pewne bonusy, np "A propo dzika" pozwala zakraść się do Szogunatu i wymienić kartę konkursu na chwilę przed jego rozgrywaniem. Inną karta będzie "Zaskocz mnie" co pozwala nagle komuś mocno zbić wpływy w danym miejscu. Itd.
- Rewers - ? Iść w kierunku tej nazwy "karty taktyki" czy coś innego i co?
- Awers: Tradycyjnie nazwa klimatyczna "Nożownik z Wrocławia" i opis.
Przeszkadzajki 45x68:
Spoiler :
Karty niezwykle ważne, nazwa mocno robocza, ale nie wiem jak inaczej je nazwać. "Karty ataku"? Są one podzielone na 2 rodzaje: plusowe i minusowe. Służą one do zwiekszania swoich szans w konkursach lub zmniejszania szans przeciwnika, a za wygrywanie konkursów wygrywa się grę. Możemy dodać sobie jeden z czterech stat oznaczonych symbolami kreatywność, sprawność fizyczna, wiedza OP, Mocna głowa, lub odjąć.
- Rewers - ?
- Awers - Nazwa np "Napieraj prymus" symbol danej statystyki i +1 albo -1. Teraz warto byłoby też jakoś opracować te symbole.
Karty konkursów:
Spoiler :
Czyli podział na trzy typy konkursów krewconowych gdzie potrzebna była: Kreatywność/POmysłowość, Siła/Sprawność fizyczna oraz Wiedza OP.
- Rewers ?
- Awers - jedynie nazwa konkursu, typu "Pomysłowość/Kreatywność".
Karty gier nerdzenia 45x68:
Spoiler :
Karty wykorzystywane w turze Nerdzenia, wprowadzające niewielkie ale zawsze zmiany w grze.
- Rewers - No coś z nerdzeniemxd
- Awers - nazwa gry np "Tekken" (a jakxd) no i krótki opis co i jak oraz na dole w centrum Wygrana: i symbol kamyczka, dwoch lub opisxd
Karty głosowania 58x90:
Spoiler :
Żywcem z Avalona wziąłem zgoda sprzecixd
Rewers -?
Awers - Zgoda, Sprzeciw / Tak/ Nie nie wiem co można jeszcze wymyślić. Kciuk w dół w górę?
Zostają jeszcze karty do imprezy, ale mam tu mindfucka niezłego, bo chyba zamiast alkoholi musi być żarcie, a kostka będzie "pijacka" (zagadam do kumpla i może będzie mi w stanie taką wykonać)


Dobra, inną istotną kwestią są panele miejsc, gdzie licytujemy wpływy.

B) Miejsca wpływu:

Mamy 4 miejsca: Szogunat, Rzeczka, Nerdownia, Trupiarnia. Każde z tych miejsc jest z Feliksina i tak się właśnie zastanawiam, czy brać zdjęcia stamtąd, czy może jakieś zdjęcia nasze ogólne jak np nad rzeczką były obrady i to jeb na grafikę?
Na pewno na każdym takim kafelku muszą się znaleźć:
- Tor punktów wpływów max 10. Tutaj warto byłoby też, gdyby to było np koło przedzielone na dwa, żeby np na "2 wpływu" mogły się zmieścić dwie osoby, a nie kurde kostka kładzona pod czy nad...
- Grafika prezentująca dane miejsce
- Trzy podpunkty chyba najlepiej wypisane z lewej a z prawej bardziej grafika. Czyli co jest za pierwsze miejsce, co za drugie i co za to, że w ogóle ma się wpływy.

C) Pole licytacji postaci:
Tor licytacji postaci:
Nie wiem, czy zrobić poziomy czy pionowy. Musi to być tektura, na której będzie znajdywało 6 pól postaci. Na takie pole składa się: karta postaci, tor licytacji browców do 10 oraz wolne miejsce na zagrywanie karty taktyki. Nie wiem czy tory robić poziomo względem zdjęcia, czy nad zdjęciem czy pod itd...


D)Waluta:
Trzeba by też zdecydować jak robimy z pewnymi elementami, jak np waluta - piwa. Czy idziemy w kapsle po piwie czy ograniczymy się do żetonów z wizerunkiem piwa. Kapsle są klimatyczne, ale nieporęczne i ciężej je zliczyć, ukryć w dłoni, można się pokaleczyć tymi krawędziami jednak.

E) Tor punktów zwycięstwa i kolejki.
Oprócz tego przydałby się jakoś tor "punktów zwycięstwa" czyli po prostu wygrywania w konkursach. Tak by przesuwać znacznik tylko gracza i od razu wszyscy widzą kto prowadzi a nie zapisywać to...
Nad nim zaś duże sześć pół których kolejność będzie oznaczała kolejkę graczy. Tę często warunkuje ilość PZ (punktów zwycięstwa) więc umieszczenie tego nad torem nie wydaje się głupie.

F) Zaslonki
Czyli sztywne coś wysokie na około 10 centymetrów może mniej, żeby stało i zasłaniało ile kto ma kart i browcówxd Grafiki myślę mogłyby być różne. Nie muszą być jednakowe, pytanie tylko jakie te grafikixd Myślałem nad nie wiem, taniec belgijki, granie w planszówki, siedzenie przy ognisku, picie integracyjnego krzysia, ale nie mamy zdjęćSad

Zastanawiam się, czy nie opracować po prostu planszy do tej gry, która będzie zawierała:

a) Szerokie pole na zagrywanie postaci (tak żeby było wiadome kto kogo wystawił, zwłaszcza kolejność podczas picia, a nie "zgadywanka") Przy Sugerowałbym najlepiej sześciokąt (bo max sześciu graczy) i na każdym takim polu po trzy wolne miejsca na kartę postaci, którą się tam kładzie.
b) Pole licytacji z torami
c) Pola miejsc gdzie licytujemy wpływy
d) tor punktów zwycięstwa oraz kolejki. Punktów zwycięstwa więcej jak 24 pola tor mieć nie musi.
Oczywiście zaprojektowanie takiej planszy nie jest łatwe, a tym ciężej będzie z wykonaniem, ale jeśli powstanie odpowiednia grafika w rozmiarze np dwa A 4 (tyle chyba wystarczy) to wydaje mi się jesteśmy w stanie zrobić z tego planszę z prawdziwego zdarzenia.

Ja się tym na poważnie zajmę w czerwcu, ale pomysły i szablony przecież mogą iść już teraz. Mamy niewiele czasu, bo Crewcon już za 2 miechy czyli grafiki powinny być do lipca ustalone i w większości wykonane.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.06.2014 20:55 przez Komimasa.)
22.05.2014 11:37
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,447
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #2
RE: Grafiki do gry CC
To kto spróbuje zaprojektować jakoś kartę postaci? Wszystkie potrzebne dane już napisałem, więcej no nie maxd Może karty nie są tak ciekawą opcja plansza (ta dalej w wymiarach u Griga siedzi) ale to też trzeba by zrobićSmile

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


15.06.2014 19:11
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Devzan Offline
Llama King
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,774
Dołączył: 15.12.2011
Skąd: Kraków
Poziom ostrzeżeń: 20%
Post: #3
RE: Grafiki do gry CC
Hejo~

Nie siedzę ani trochę w temacie CC, ale myślę, że mogę się wypowiedzieć. Od paru tygodni sam ze znajomymi pracujemy na powaznie nad własną karcianką, więc coś tam obecnie siedzę w temacie. Z tego co czytam potrzebujecie szablonu karty (w mojej ekipie to ja robię grafikę). Ponadto macie tam bardzo dużo różnych statystyk. Grzebiąc w sieci znalazłem parę różnych szablonów kart, może komuś się przyda, zainspiruje czy coś

sweet sweet lemonade
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16.06.2014 22:37 przez Devzan.)
16.06.2014 22:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
skiba Offline
Kapitan
Pirat

*
Liczba postów: 616
Dołączył: 08.03.2012
Skąd: Kielce/Kraków
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #4
RE: Grafiki do gry CC
Ja myślę, że najlepszy byłby szablon MTG/HS bo są podobne, czytelne i klimatyczne
16.06.2014 23:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Orzi Offline
Yuusha
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,667
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #5
RE: Grafiki do gry CC
Problem w tym, że tam nie ma miejsca na staty. Osobiście byłbym za czymś w stylu Summoner Wars.

[Obrazek: giphy.gif]
16.06.2014 23:54
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Grigorij Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 3,264
Dołączył: 30.03.2009
Skąd: Super Bale Całą Noc
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #6
RE: Grafiki do gry CC
Ja byłbym za czymś w stylu Munchkina.

[Obrazek: vYg1BTA.png]
17.06.2014 06:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Orzi Offline
Yuusha
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,667
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #7
RE: Grafiki do gry CC
Munchkin cierpi na ten sam problem, co MtG czy HS. Czy Wy w ogóle czytacie, co się powinno na tej karcie znaleźć, czy po prostu losowo rzucacie tytułami swoich ulubionych karcianek? Powinno być miejsce na pięć symboli, oznaczających różne statystyki, oraz na tekst umiejki.

[Obrazek: giphy.gif]
17.06.2014 07:33
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,447
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #8
RE: Grafiki do gry CC
Przede wszystkim dawajcie grafiki jak już, bo nikt nie będzie patrzył jak to wygląda, a wątpię by graficy znali te wszystkie gry.
- MTG - odpada, nie ma w ogóle przewidzianego miejsca na staty.
- HS zupełnie inny rodzaj kart ani miejsc ana umiejkę, na nic.
- Munchkin nie ma na staty plus chaos na karcie

Orzi SW nie jest chyba złym pomysłem, tylko Grigo będzie klął bo wtedy wielkość pola licytacyjnego pójdzie się kopaćxd Tylko powiedz mi jeszcze jaki rozmiar mają te karty.

EDIT
Wróciłem do korzeni, czyli kart na których podstawie powstawała karta crewconowa i co myslicie o takim szablonie: http://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModProduct...1366&y=768

Chciałbym też, by padły jakieś propozycje symboli no i ujednolicenie nazw.

Siła czy Sprawność fizyczna oraz Pomysłowość czy Kreatywność? nerdzenie, Wiedza Op Mocna głowa mogą chyba zostać.
Mamy:
- postać
- nazwę
- umiejkę
- miejsce na staty (najwyżej po prostu jedna wejdzie trochę na postać)

Dużą zaletą jest też rozmiar bo zaledwie 45x68 pytanie tylko czy nie będzie Wam przeszkadzały takie małe wizerunki postaci. (wysokość około 4 cm)

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.06.2014 11:52 przez Komimasa.)
17.06.2014 11:38
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Orzi Offline
Yuusha
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,667
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #9
RE: Grafiki do gry CC
Nie, skądże - wizerunek postaci jest najmniej ważny Smile

[Obrazek: giphy.gif]
17.06.2014 14:03
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Grigorij Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 3,264
Dołączył: 30.03.2009
Skąd: Super Bale Całą Noc
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #10
RE: Grafiki do gry CC
Sugerując Munchkina miałem na myśli raczej to, by każda karta miała swój indywidualny układ, nie narzucany jakąś odgórną regułą. Skoro gra ma być w klimatach jajcarskich, to jest to dobre porównanie.

[Obrazek: vYg1BTA.png]
17.06.2014 15:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama