Aktualny czas: 22.11.2017, 09:04 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Z mniejszym ale wciąż poślizgiem przedstawiamy: Rozdział 884 PL
Odpowiedz 
Morskie Wojaże Załóg!
Autor Wiadomość
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,441
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #1
Morskie Wojaże Załóg!
Właściwie nie wiem jaki jest sens pisać o tym tylko w Imperatorach, zwłaszcza, że jeśli już, to najpewniej i tak dany kapitan kopiuje mój post do innych załóg i jeśli są pytania, to muszą być do mnie przekazane, upierdliwa sprawa.
Dodatkowo wystarczy tak naprawdę garstka chętnych osób.

Chciałbym Wam moi drodzy przedstawić nowy sposób na prowadzenie zabawy załogowej, zanim jednak odwrócicie wzrok pozwolę sobie przytoczyć plusy.

- Nie ważne ilu jest członków załogi i czy ktoś nie ma kompletnie czasu, wystarczy jedna osoba z załogi na turę, która będzie mogła poświęcić grze chwilę.
- Wystarczy jedna osoba na załogę, która ogarnie zasady, a te też nie są jakieś trudne.
- Wszystkie cztery załogi będą pływały po jednej planszy, więc będą mogły na siebie wpadać.
- Gwarancja sukcesu tego przedsięwzięcia, bowiem mamy planszę oraz opieramy się na sprawdzonej mechanice wyjętej z gry planszowej Kupcy i Korsarze, która zdobyła uznanie na całym świecie.
- Mamy równy początek i jasno określony cel, zdobyć 10 punktów zwycięstwa wykonując misje, plotki, atakując okręty marynarki, atakując innych graczy, ciułając hajs do skrzynki.
- Możemy do woli fabularyzować, jeśli tylko chcemy, nie tylko w temacie ogólnym ale i u siebie w załodze, co by strategii nie zdradzić.
- Mamy morze możliwości! Możemy łupić, atakować marynarkę, siebie nawzajem niszcząc okręt w bitwie morskiej czy dokonując krwawego abordażu, zdobywać plotki, wykonywać różne misje, naprawiać statek, uzbrajać, modyfikować, rekrutować NPCe, sprzedawać złupione dobra, a do tego marynarka wyznacza za nas nagrodę, którą mogą inkasować inni gracze!

Nawet nie kryję się z tym, że jest to forma planszówki, ale to daje nam też pewne korzyści. Mamy jasno określone zasady, cel a także możliwość zmiany niewygodnych elementów. A że na nakamie nie brakuje ludzi siedząc w planszówkach, wierzę, że wspólnie moglibyśmy wprowadzić do gry fajne rzeczy.
Np ja osobiście nie chciałbym znać lokalizacji innych załóg. Teren jest zamknięty, więc nikt nigdzie nie ucieknie, a poza tym można wprowadzić prosty element "poznawania pozycji statku innego gracza", wykorzystując do tego tawernę i plotki. Otóż, jeśli statek jest niedaleko portu, do którego zawitaliśmy, to się o tym dowiadujemy, a im będziemy szczodrzy, tym konkretniejsze informacje będziemy mogli wyciągnąć.

Jeśli chodzi o mechanikę walki, to jest ona mocno losowa (dzięki temu nie taka skomplikowana), ale przecież to można zmienić, nie trzeba. Jakby co pomysł przetestowany już mam.

Minimalizując, akcja danej załogi może wyglądać następująco:

- Wykonuję portowe akcje i próbuję zdobyć plotkę.
- Wypływam z portu
- Przepływam na sąsiedni akwen

Oczywiście, jeśli zagramy z "mgłą wojny" [czyli nie znamy pozycji innych załóg] do MG trzeba by wysłać notkę uzupełniając informacje o to co robimy w porcie i lokalizacje: w porcie San Juan, i do akwenu San Domingo i tyle.

Zaprezentuję jeszcze jak wygląda mapa, tam w Photoshopie można by napisy popoprawiać, żaden problem:

[Obrazek: pic774869.jpg]


PS: Tak, moi drodzy, u samej góry mamy Nasau! Pozdrawiam wszystkich fanów Black Sails.

Ewentualne trudności:
Spoiler :
Tak naprawdę siłą rzeczy potrzebny będzie MG, to może być każdy kto nie gra. Wiele nie będzie miał do roboty, ale będzie musiał kontrolować grę.
Do jego zadań by należało:
- aktualizowanie gdzieś u siebie mapy, kto gdzie jest, by o tym poinformować, gdy wyjdzie taka konieczność. [ tylko jeśli byśmy grali nie znając swoich pozycji]
- Częsta obecność na forum, co by odpisywać, co kto znalazł - nie ukrywam, że codzienna najlepiej
- Wysyłanie PW z tekstem kart, a więc taka osoba musiałaby mieć pobrane treści kart, ja to mogę załatwić.

W najgorszym wypadku ja będę MG i po prostu nie będę mówił załodze, gdzie ma płynąć, ale i tak ktoś musiałby podawać przynajmniej co jakiś czas PW innym graczom treść kart plotek, bo tego jako gracz znać nie mogę. No ale to już naprawdę jest prawie nic do roboty.
Czy mamy coś do stracenia?

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27.04.2016 11:52 przez Komimasa. Powód: Poprawiona ortografia)
27.04.2016 11:48
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama