Aktualny czas: 23.10.2017, 06:20 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Wracamy do wydawania bieżących rozdziałów One Piece!
Rozdział 881 już na stronie!
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Neuroshima Hex!
Autor Wiadomość
Orzi Offline
K-On > Twe anime
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,633
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #1
Neuroshima Hex!
"Nad polem bitwy unoszą się tumany pyłu. Żołnierze, ponaglanie przez oficerów, zajmują swoje pozycje. Do uszu dochodzi już warkot silników nadciągających maszyn. Wtem rozbrzmiewa bojowy okrzyk wodza mutantów, przerwany śmiertelnie celnym strzałem ukrytego snajpera. Rozpoczyna się bitwa, której zamęt powiększają jeszcze atakujący znienacka gangerzy, uzbrojeni w piły łańcuchowe, pałki i noże..."

Jestem ogromnym miłośnikiem gier planszowych. Lubię zarówno długie, rozbudowane tytuły, jak i szybkie gry dla całej rodziny. Jednakże moim ulubionym tytułem nadal jest gra, która mnie wciągnęła w to hobby. Dynamiczna i szybka, ale przy tym zmuszająca mózgownicę do myślenia i mająca wiele strategii do zwycięstwa. Posiadająca mnóstwo różnorodnych, niesymetrycznych stron konfliktu, przy tym każda z nich posiada własny oryginalny klimat, a wszystkie są nieźle zbalansowane. Osadzona w uwielbianym przeze mnie świecie Neuroshimy. Świecie post-apokaliptycznego piekła, gdzie faceci są twardzi, mutanci buszują po pustyniach, a olbrzymia maszyna zwana Molochem knuje swe niewiadome plany na północy. Idealna zarówno na szybką partyjkę w przerwie pomiędzy innymi grami, jak i na wielogodzinne serie.

Ale z czym to się je? Cóż, zasady o wiele łatwiej tłumaczy się w trakcie rozgrywki niż w formie suchego tekstu na forum, ale spróbuję. Na heksagonalnej planszy każdy z graczy wystawia swój sztab posiadający 20 punktów życia. Następnie uczestnicy naprzemiennie ciągną po trzy losowo wybrane żetony, z których odrzucają najmniej wg. nich potrzebny, a pozostałe wykładają na planszy/używają. Żetony dzielą się na trzy podstawowe grupy:

Żołnierze - podstawowe żetony. Każdy z nich charakteryzuje się określonym atakiem (wręcz, dystansowym bądź unieruchamiającą przeciwnika siatką), kierunkiem ataku i inicjatywą (im większa, tym jednostka szybciej atakuje, czyli jednostka z większą inicjatywą zada obrażenia zanim zrobi to ta z mniejszą). To nimi atakujemy sztab, a także pozostałę żetony przeciwnika.

Moduły - ulepszają jednostki, zwiększając zadawane przez nie obrażenia czy inicjatywę. Ciekawym modułem jest medyk, przejmujący obrażenia zaatakowanej jednostki.

Żetony natychmiastowe - w odróżnieniu od powyższych nie są wykładane na plansze, a po prostu używane. Mogą służyć do poruszania już wyłożonymi żetonami, odpychania wrogich jednostek, zadawania jednorazowo obrażeń, czy rozpoczęcia bitwy...

Właśnie, bitwa! Po zagraniu odpowiedniego żetonu, lub zapełnieniu całej planszy jednostkami, zaczyna się nawalanka. Jednostki w kolejności od najszybszej do najwolniejszej zabijają wojska przeciwnika lub biją w sztab. Rozgrywka się kończy, gdy punkty sztabu przeciwnika spadną do zera, lub graczom skończą się żetony. Proste? Proste!

Jak już pewnie niektórym wiadomo - grę zamierzam zabrać na CrewCon, gdzie chcę zorganizować w nią naukę gry + szybki turniej. Jednakże jeżeli chcecie możecie sami spróbować z czym to się je - gra jest dostępna do ściągnięcia na IPady i Androidy z odpowiednich sklepów. Kiedyś istniała również nieoficjalna wersja na PC, ale z różnych powodów została zdjęta. Jednakże w produkcji jest oficjalne wydanie komputerowej adaptacji tej planszówki.

Na zachętę przygotuję dla Was krótkie opisy każdej z armii

MOLOCH
[Obrazek: moloch12-obronca.jpg]
Wspominałem o całkiem sporej maszynce na północy? "Całkiem spora" to delikatne określenie w stosunku do Molocha - to cholerstwo zajmuje powierzchnię kilku stanów! Praktycznie całe północne stany pokryte są kompleksami fabryk i laboratoriów składających się na terytorium tego blaszaczka. To właśnie Moloch jest odpowiedzialny za zagładę nuklearną, kiedy 30 lat temu zbuntował się przeciwko ludzkości i wysłał kilkanaście głowic na terytorium USA. Obecnie nadal nęka ludzi produkując armie robotów i wysyłając je do walki z niedobitkami.

Tyle jeżeli chodzi o fluff, co z samą rozgrywką? Moloch posiada najwięcej żołnierzy w stosunku do innych żetonów. Jego jednostki są odporne i mocne, jednakże zdecydowanie wolniejsze od pozostałych armii oraz praktycznie nieruchome. Dlatego idealnie nadaje się do taktyki defensywnej i bunkrowania w narożniku planszy. Pasuje do tego cecha specjalna sztabu zwiększająca siłę ataków strzeleckich. No i mają bombę.

BORGO
[Obrazek: borgo08-supermutant.jpg]
Większość mutantów w świecie Neuroshimy jest raczej niegroźna. Biegają sobie po pustkowiach, szukają jedzonka i generalnie próbują przeżyć od pierwszego do pierwszego. Jednakże istnieje ktoś taki jak Borgo. Charyzmatyczne, wielkie, zmutowane bydlę, które jednoczy pod sobą armię jemu podobnych. Pod jego rozkazami wataha mutantów prowadzi wojnę z ludźmi.

Cechą charakterystyczną dla Borgo jest niezwykła szybkość. Posiadają dużą ilość jednostek (jednak nie aż tak dużą jak Moloch), które niewielką wytrzymałość i słabą siłę rażenia nadrabiają prędkością właśnie. Często zdołają wyczyścić pole bitwy zanim przeciwnik zdąży zrobić cokolwiek, w czym pomaga im specjalna cecha sztabu zwiększająca inicjatywę przyległych jednostek.

POSTERUNEK
[Obrazek: posterunek06-ckm.jpg]
Jak widać ludzkość w takim świecie nie ma łatwo i pewnie skończyłaby marnie gdyby nie Posterunek. Jest to ostatnia regularna armia ludzkości. Wędrowne miasto prowadzące z Molochem wojnę partyzancką, by ochronić pozostałych przy życiu ludzi i od czasu do czasu zakosić Molosiowi co fajniejsze zabawki.

Wojna partyzancka została odwzorowana w ich taktyce gry. Żołnierzy Posterunku jest mało, ale mają sporą kontrolę nad polem bitwy. Dzieje się to głównie dzięki dużej ilości żetonów ruchu oraz bitwy. Towarzyszy temu naprawdę spora siła rażenia, którą poza mocą jednostek i modułów zapewnia cecha specjalna sztabu - pozwalająca sąsiednim jednostkom powtórzyć swoją akcję segment inicjatywy niżej.

HEGEMONIA
[Obrazek: hegemonia08-ganger.jpg]
Nie wszystkim ludziom zależy na walce z blaszanym zagrożeniem. Spójrzcie na taką Hegemonię. Jałowa kraina na południu Zasranych Stanów, gdzie siła jest prawem. Zdominowana przez liczne gangi i bandziorów, wychowuje naprawde silnych koksów. Jednakże swoją siłę wykorzystują głównie na zabawę, tudzież plądrowanie wiosek.

Armia stawia głównie na brutalną siłę w walce wręcz (cecha sztabu zwiększa obrażenia zadane w ten sposób). Jednakże myliłby się ten, kto by pomyślał iż jest to prosta i nudna armia. Posiadają wiele unikalnych i ciekawych zabawek, jak np. dużą ilość sieciarzy unieruchamiających przeciwnika, transport pozwalający poruszać się wszystkim przyległym jednostkom czy kwatermistrz zmieniający rodzaj ataku ze strzeleckiego na wręcz i vice versa.

NOWY JORK
[Obrazek: nowyjork08-shotgun.jpg]
Samozwańcza nowa stolica USA.Podczas wojny wręcz zrównana z ziemią teraz, odbudowana na nowo, uważa się za mesjasza ludu Ameryki. Porządku pilnują tutaj świetnie przeszkoleni mundurowi, gotowi umrzeć ku chwale Wielkiego Jabłka.

Jednostki NY to gliniarze wszelkiej maści, z czego wielu sprawia wrażenie potężnych jednostek specjalnych (gliniarz z shotgunem, wyrzutnią rakiet czy karabinem snajperskim). Mimo to jest to armia nastawiona na defensywę, głównie przez niewielką inicjatywę i cechę sztabu, dodającego przylegającym jednostkom po punkcie życia.

NEODŻUNGLA
[Obrazek: neodzungla08-truciciel.jpg]
Jakby ludziom było mało szalejącej bandy Borgo i papcia Molocha na północy, to na południu pojawiło się kolejne, niemniejsze zagrożenie - ogromną warstwę zmutowanych roślin, pochłaniających wszystko co stanie im na drodze, włącznie z ludźmi i zwierzątkami przerabianymi na roślinki. Neodżungla posuwa się naprzód powoli, wciąż rozrastając się i stając się silniejsza z każdym kolejnym zajętym kilometrem kwadratowym.

Jest to bardzo specyficzna armia. Pojedynczo jej jednostki sprawiają wrażenie słabych, wolnych i nieprzydatnych. Jednakże lekarstwem na to jest specjalna zdolność sztabu - tworzenie Macierzy. Na sieć przylegających do siebie roślinek działają wszystkie podpięte do niej moduły, co sprawia że rozbudowana armia Neodżungli wraz z rozrostem staje się coraz silniejsza. Rozbudowanej Neodżungli nie ruszy nikt i nic.

SMART
[Obrazek: smart13-transporter.jpg]
Mamy Molocha. Spoko. Jest Neodżungla. OK. Ale jak myślicie, co wyszłoby z połączenia tych dwóch niegrzecznych dzieci? Smart to była cząstka Molocha, która zapuściła się głęboko na tereny Neodżungli. Odcięta przez chłopców z Posterunku od tatusia, stała się od niego niezależna i zaczęła myśleć samodzielnie. W efekcie tego zaczęła tworzyć różne robociki, cyborżki etc. poprzez przerabianie żyjątek Neodżungli na swoją modłę. Dlaczego to robi? Nie wiadomo. Smart to kompletny świr.

Armia oparta głównie na strzelcach. Wyjątkowo ruchliwa dzięki cesze sztabu, która pozwala jednostkom dookoła dowolnie się poruszać i obracać. Poza tym mają parę fajnych, unikalnych bajerków typu terror, dzięki któremu pozostałe armie nie mogą wystawiać swoich jednostek na plansze przez jedną turę, czy odradzający się po śmierci Bio-Droid.

VEGAS
[Obrazek: vegas09-ochroniarz.jpg]
Miasto hazardu radzi sobie całkiem dobrze po wojnie. Nie zostało zbytnio zniszczone, kasyna funkcjonują dalej, mają nawet własną elektrownie. Takie warunki sprzyjają rozwijaniu się organizacji przestępczych. Nieczęsto angażują się w otwarte konflikty, ale gdy już do takiego dojdzie, mają swoje sztuczki na wygranie pojedynku.

Kolejna specyficzna armia. Mają bardzo mało jednostek, w większości słabszych od swoich odpowiedników z innych armii. Jak więc radzą sobie z pozostałymi armiami? Otóż dzięki Agitatorom. Są to specjalne moduły potrafiące przejąć kontrolę nad jednostkami przeciwnika. Jednokierunkowy agitator jest również wbudowany w sztab. Nie ma nic przyjemniejszego niż rozwalać oponentów ich własnymi jednostkami. Ciekawa i dość trdna armia, ale we wprawnych rękach mordercza.

STALOWA POLICJA
[Obrazek: stalowapolicja_cx2.jpg]
Nie tylko żołnierze Posterunku pilnują porządku w Zasranych Stanach. Istnieje organizacja o wiele mniejsza, ale nie mniej niebezpieczna. Stalowa Policja. Grupa fanatyków zakuta w przedwojenne pancerze wspomagane, wędrująca od miasta do miasta aby brutalnie rozprawiać się ze wszystkimi, których ich spaczone poczucie sprawiedliwości uzna za złych ludzi.

Aktualnie moi ulubieńcy. Posiadają niewiele jednostek, ale nadrabiają to największą ilością modułów ze wszystkich armii. Uderzają rzadko, ale naprawdę mocno. Dodatkowo mają szerokie możliwości psucia przeciwnikom planów - a to przez odbijających ataki Sędziów, a to przez spadającego na głowę Egzekutora, a to dzięki specjalnej cesze sztabu pozwalającej zasieciować dowolną jednostkę na planszy. Jednak niska inicjatywa jest ich poważnym mankamentem.

THE DANCER
[Obrazek: dancer.jpg]
Wspominałem już, że Posterunek lubi bawić się technologią Molocha? Owocem tego zakazanego związku jest The Dancer. Eksperyment mający na celu wyhodowanie super-żołnierza, który jednak w wyniku ataku maszyn papcia blaszaka został wypuszczony na zewnątrz, gdzie próbuje wywalczyć sobie prawo do życia na pustkowiach.

Mówiłem coś, że Neodżungla i Vegas są specyficzne? Zapomnijcie o tym, Dancer to prawdziwa jazda bez trzymanki jeśli chodzi o dziwność. Jedynie trzy żetony planszy, pełniące jednocześnie role jednostek, modułów i... sztabów (każdy po 10pkt życia). Poza tym masa żetonów natychmiastowych. Będzie się działo. Będzie, gdyż armia ma premierę za kilka dni. Ten twór jest o tyle ciekawy, że zaczynał jako armia fanowska stworzona przez szwedzkiego fana i udostępniona do ściągnięcia za darmo. Jednak jej podrasowana wersja niedługo trafi do sprzedaży.

To wszystkie strony konfliktu jak na razie. Zapowiadane są już kolejne dodatki, ale dopóki nie zostaną oficjalnie potwierdzone, nie są niczym pewnym, Poza dziesięcioma oficjalnymi armiami istnieje mnóstwo armii fanowskich.

To chyba wszystko. Zainteresowanych chętnie nauczę gry na CC Big Grin . Jeżeli ktoś chciałby się mnie o coś spytać, albo podyskutować o grze w tym temacie, to serdecznie zachęcam!

[Obrazek: Z6ihek4.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.07.2012 14:15 przez Orzi.)
11.07.2012 14:01
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Gociak Offline
Depressed muffin
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,721
Dołączył: 16.01.2010
Skąd: AllBlue
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #2
RE: Neuroshima Hex!
KOCHAM Neuroshimę, pierwsza sesja w jakiej w ogóle brałam udział i do dzisiaj mam do niej sentyment, i chętnie bym się przyłączyła XD
Nie widziałam planszówki, ale wygląda klimatycznie. Sama brałam tylko udział w dwóch sesjach, jako mieszkaniec Detroit (szajbnięty kurier posiadający własnoręcznie stuningowany wóz), ale zapewniam, będziecie się świetnie bawić na CC XD

[Obrazek: 66HHUfX.png]
11.07.2012 16:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Orzi Offline
K-On > Twe anime
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,633
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #3
RE: Neuroshima Hex!
No ja też grałem trochę w Neuroshimę RPG, uwielbiam ten świat. MG może z nim zrobić praktycznie wszystko dzięki czterem kolorom, a same pochodzenia są barwne i ciekawe. Chcę zrobić kumplom sesje na dniach Smile

Co zaś do planszówki - nie klimat świata jest tu najważniejszy, ale miło się gra wiedząc że est to z Neuroshimy. Zresztą, z tego uniwersum wypuszczonych bylo wiele gier planszowych, i wciąż planowane są kolejne.

PS: Gdybym miał obecnie robić postać do Neuroshimy to pewnie byłby to Sędzia z Salt Lake City, albo ktoś z Sharrash (tutejsze miasto szczuroludzi, uwielbiam Skavenów).

[Obrazek: Z6ihek4.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.07.2012 16:56 przez Orzi.)
11.07.2012 16:55
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Orzi Offline
K-On > Twe anime
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,633
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #4
RE: Neuroshima Hex!
Sorka, że podaję to do wiadomości na tak krótki okres przed CrewConem, ale i news jest dość świeży. Internetowa wersja Heksa na PCty znów działa! Jest to nieoficjalna wersja zrobiona w javie, która będzie stała do czasu, aż jakieś studio zrobi oficjalną wersję. Do wyboru jest sześć pierwszych armii. Do pobrania stąd: http://178.63.238.52/NeuroClient.jnlp

[Obrazek: Z6ihek4.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05.08.2012 22:23 przez Orzi.)
05.08.2012 19:32
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,374
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #5
RE: Neuroshima Hex!
Pograłem w wersję planszową jak byłem u Orziego no to powiem parę ciepłych słów. Gra jest prosta, przyjemna wciągająca. Rozgrywka może trwać niecałe 10 minut a może i trwać 30 minut, wymaga myślenia, planowania, choć i wiele od szczęścia zależy.
Ja się bardzo w to wciągnąłem i choć dostawałem łupnia to było miło. Najlepiej było jak graliśmy z Grigo Orzim i jego siostra chociaż wtedy Orzi za bardzo pomagał a dwóch Orziów do przeskoczenia w Hexie to nie łatwa sztuka. Polecam.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


05.08.2012 22:22
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
xav92 Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 1,897
Dołączył: 26.01.2012
Skąd: Jaworzno/Kraków
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #6
RE: Neuroshima Hex!
Jak tak ogólnie przeczytałem tekst to zaczyna mi się podobać więc też spróbujęBig Grin

Cytat:"Przez czynienie sobie dobra nawzajem, do dobra ogólnego." J. Kano
06.08.2012 10:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Guybrush T. Wood Offline
Pirat
Pirat

*
Liczba postów: 230
Dołączył: 04.02.2011
Skąd: Tarn Isle
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #7
RE: Neuroshima Hex!
Zapraszam do gry w Neuroshimę Hex Online, którą można znaleźć tutaj. Póki co ja gram tam na nicku znanym z forum, ale może ktoś się przyłączy. Zapraszam serdecznie.

Zostań na chwilę i posłuchaj...
...


Nikt nigdy nie słucha
05.09.2012 22:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama