Aktualny czas: 25.11.2017, 00:20 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Path of Exile
Autor Wiadomość
Redrey Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 2,192
Dołączył: 26.03.2009
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #1
Path of Exile
Wrzucę jakiś opis żeby nie było za sucho.

Path of Exile – niezależna gra komputerowa z gatunku hack and slash osadzona w świecie dark fantasy. Stworzona i rozwijana przez studio Grinding Gear Games z Nowej Zelandii, dostępna w formie free-to-play z opcjami mikropłatności. W styczniu 2013 roku rozpoczęły się jej otwarte beta testy, a oficjalna premiera nastąpiła 23 października tego samego roku. Na początku stycznia 2014 roku liczba kont zarejestrowanych graczy przekroczyła 3,7 miliona.

Teraz trochę mojej opinii.
Dla mnie gierka jest mega, z prostego powodu, jest prawie jak Diablo II, które przeszedłem 16 razy. Z pozoru jak kalka, ale idąc głębiej widać bardzo wiele różnic. Genralnie jesteśmy jakimś tam wygnańcami na początku gry możemy wybrać sobie jedna z 6 klas postaci, bazujących na trzech głównych statystykach, sile, zręczności oraz inteligencji. Do wyboru są:

Klasy podstawowe:
- Maruder - 2 metrowy koks, wyglądający jak jaskiniowiec - maczuga w dłoni, generalnie miażdżenie czaszek pałką i te sprawy. Główną statystyką jest siła
- Ranger - Kobitka z łukiem w dłoni, postać która niszczy wrogów z daleka. Główną statystyką jest zręczność.
- Witch - Wiedźma, której wszyscy się boją bo po samym wyglądzie widać że szurnięta. Genralnie czary mary hokus pokus. Główną statystyką jest inteligencja.

Klasy hybrydowe:
- Duelist - Typowy paniczyk z szablą w dłoni, rach ciach i po sprawie. Hybryda siły i zręczności.
- Shadow - Mroczna postać, która wygląda tak, jakby zabijała na hita Tongue. Hybryda zręczności i inteligencji.
- Templar - Stary dziadzio, wygląda jakby się z greckiego panteonu urwał. Hybryda inteligencji i siły.

Klasa specjalna:
- Scion - Wiem tyle, że kobieta. Jest hybrydą wszystkich trzech statystyk i żeby nią zagrać trzeba z nią pogadać w trzecim akcie (czyli dojść w grze do tego momentu inną postacią).

Teraz tak co mi się w grze podoba:
- Interfejs bardzo podobny do tego z Diablo II, więc praktycznie nie wymaga zapoznawania się, po prostu odpalam i gram.
- Mroczny klimat, i bardzo ładna grafika, duży nacisk na realizm animacji, generalnie bardzo krwawe animacje i dużo flaków.
- Totalnie randomowy drop, na dokładnie tej samej zasadzie co Diablo II.
- Rozwój postaci jest tak skonstruowany, że można je zrobić na milion różnych sposobów i jeśli nie robi się postaci pod build wzięty z internetu to jest bardzo mała szansa, na spotkanie dwóch identycznych wiedźm, czy dwóch identycznych duelistów. Generalnie drzewko rozwoju postaci jest gigantyczne, obejmuje tylko pasywne zdolności i całkowite przestudiowanie go może zajać z jakieś 4-5h. Drzewko jest podzielone na 3 obszary (choć tak nie do końca) dla każdej ze statystyk i jest takie samo dla wszystkich klas. Różni się jedynie miejsce startu (bo aby zdobyć jakąś pasywkę którą chcemy musimy do niej dojść jak w typowym drzewku), Witch zaczyna w centrum pasywek związanych z inteligencją, duelista, mniejwięcej na granicy pasywek z siły i zręczności. Itd. Mega ciekawe rozwiązanie, pozwalające np. zagrać maruderem magiem, choć parę leveli stracimy na dojście do pola z inteligencją Tongue.
- Skille jako gemy. W drzewku rozwoju nie ma żadnych skilli, skille można dostać za questy bądź znaleźć jako drop. Są to trzy kolorowe gemy, czerwone - skille związane z siłą, zielone ze zręcznością, niebieskie z inteligencją. Aby ich używać wystarczy posiadać w ekwipunku coś z socketem w tym samym kolorze co gem i broń, której dany gem wymaga (no wiadomo ciężko użyć deszczu strzał mając miecz). Te gemy również się leveluje i stają się z silniejsze z każdym poziomem. Istnieją jeszcze gemy supportowe, które wymagają łączenia między socketami w ekwipunku i wspierają podpiętego do nich skilla jakimś bonusem.
- Podział na akty. Póki co są III fabularne akty, w każdym jest kilkanaście questów do zrobienia. Każdy akt kończy się rozwaleniem jakiegoś bossa. Tu podobieństwo do Diablo jest bardzo widoczne.
- Levele dość szybko idą.
- System lig - Zakładając postać wybieramy ligę, czyli można powiedzieć taki model rozgrywki. Jest ich trochę do wyboru, można podobno tworzyć własne, ale nie wiem jak. Każda liga funkcjonuje jak osobny serwer, czyli gracze w innych ligach nie mogą się spotkać w grze. Ja np. gram w lidze Ambush, gdzie co jakiś czas spotykamy tzw. Strange boxy, które po otworzeniu uwalniają masę potworów, czyli typowa zasadzka, po ich pokonaniu często czeka nas ciekawa nagroda (ale równie często nie xD). Są jeszcze jakieś ligi np. wersje Hardcore, czyli że jedna śmierć kończy twoją przygodę i twoja postać jest przeniesiona do zwykłego default league, który jest chujowy, bo nic ciekawego tam nie ma. Jest też wersja hardcore że śmierć kończy grę a wszędzie poza miastami można się atakować nawzajem. Jest trochę tych lig, ale ja tam na początek ambush, bo jest ciekawy element bez ryzyka.

Wady:
- Random położenia lokalizacji, w Diablo II też to miało miejsce. Chodzi o to, że po wylogowaniu się i zalogowaniu w innym czasie, wchodząc do odwiedzonej już lokalizacji może się okazać, że będzie ona odwrócona np. o 180 stopni, dziwne i irytujące, ale coraz rzadziej się z tym spotykam. Tongue

Generalnie gram od niedawna, mam dwie postacie. Wiedźmę na 14 poziomie w końcówce I aktu, którą porzuciłem ze względu na źle rozdane pasywy oraz templara na 23lv na początku II aktu, którym póki co gra się naprawdę przyjemnie. Opisałem wam co się dało, ale pewnie gra ma jeszcze dużo tajemnic, słyszałem, że są jakieś instancje jak się przejdzie wszystkie akty itd. Genralnie gra cały czas się rozwija i potencjał jest OGROMNY! Mikropłatności nie wpływają na siłę postaci, więc nie trzeba płacić by być lepszym co jest super. Generalnie MOCNO POLECAM!

Mój nick na serwerze Europe, liga Ambush to Impaleler.

Tu macie jeszcze trochę screenów:
Wybór klasy
[Obrazek: PathOfExile+Character+Creation.png]
W trakcie rozgrywki
[Obrazek: aed422f7ff721d79893c6155ea50758c4e18215d.jpg]
I ku pokrzepieniu serc drzewko skilli pasywnych Tongue Jakaś jego 1/5 Bo całości na jednym screenie się nie da zawrzeć xD
[Obrazek: cxic.png]

Aby zagrać należy się udać na stronę https://www.pathofexile.com/ założyć konto, pobrać klienta i cieszyć się grą Tongue.

Jeśli ktoś grał to proszę o opinię, a jeśli nikt to proszę o opinię tych, którzy się skuszą. Tongue

17.03.2014 12:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Szogun Niedostępny
Shichibukai
Pirat

*
Liczba postów: 1,116
Dołączył: 24.11.2009
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 20%
Post: #2
RE: Path of Exile
Ja się nie skuszę, aczkolwiek dodam od siebie pare groszy, słyszałem o tym tytule od wielu ludzi. Ale jeśli tak jak ja nie lubi się Diablo to nic wartego uwagi. W innym wypadku podobno Diablo 3 przy tym wypada słaboooo...

[Obrazek: monkey.png] http://z0r.de/195
17.03.2014 12:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Gociak Offline
Depressed muffin
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,721
Dołączył: 16.01.2010
Skąd: AllBlue
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #3
RE: Path of Exile
Też w to grałam! Właściwie to wciąż mam na kompie, wystarczy patche ściągnąć.
I też zaczęłam od wiedźmy, ale na dobrą sprawę wiedźmę trzeba chyba robić pod zaklęcia lodu i miniony, wtedy jest baba praktycznie nie do utłuczenia. Mnie wyszła strasznie squishy XD A i tak ją dociągnęłam do 32lvl.

Mam Duelistę - PessimisticHollow - na 44lvl, dual-welding, poszłam w miecze, ale to mógł być błąd, chyba jednak toporki są lepszym rozwiązaniem. Znajomy spróbował pazury - wysysają życie - i sobie bardzo chwalił, ale jeden z pasywnych skilli zakłada zakaz wysysania życia (w zamian za coś innego, na czym mi zależało), więc nigdy pazurów nie brałam pod uwagę. Ale dueliści, po naprawieniu im drzewka skilli, bardzo sobie chwalą grę. Problem z Hollowem jest taki, że ma absolutnie fatalne eq.

Do tego jeszcze nieszczęsna Wiedźma - PerpetualNight - 32lvl, kompletnie chaotyczny build który został zresetowany po naprawieniu drzewka skilli i niby mogę ją naprawić, ale jakoś nigdy nie przepadałam za pozwalaniem się wyręczać, więc miniony to trochę nie mój konik. Za to ma wyrąbany eq, jeśli dobrze pamiętam, bo znajomy, co się na handlu zna, mi pomagał ją wyposażyć.

I do tego Templar - SkyLiege - ledwie 16lvl, bo biło się nim tak prosto, że szybko mi się znudził XD Nawet nie pamiętam jakiego builda tam robiłam.

Generalnie drzewko skilli pasywnych jest absolutnie obłędne, można zrobić sobie dowolną postać, wiedźma z dwoma toporami też przejdzie i jak dodasz jej odpowiednie eq to będzie młócić.
Pomysł ze skillami w gemach jest super. Fakt, że skille lvlują razem z tobą, zbierając własnego expa jak tylko są aktywne (włożone do zbroi czy broni) jest bardzo fajny.
Są jeszcze orby (niekoniecznie koliste), które służą do ulepszania ekwipunku czy gemów, a dzięki chaotycznemu dropowi niektóre są praktycznie niedostępne, więc radzę sobie zachowywać.
Jest potężna skrzynia, w której można sobie trzymać w cholerę rzeczy - łączona między postaciami na tym samym koncie, więc jak zaczynasz nową postać to nie musisz sobie przesyłać czegokolwiek, po prostu zaglądasz do skrzynki i masz.

Co mnie najbardziej przekonuje do tej gry to to, że jest NAPRAWDĘ F2P. I tak, ja też nie wierzyłam w coś takiego jak F2P - zawsze jest jakiś haczyk, jak ktoś zapłaci to ma lepsze eq, czy szybciej biega, czy ma lepszego dropa, czy cokolwiek. NIE. Jedyne, co można dostać za kasę, to zmiana wyglądu. Wszystko jest tam bardzo ujednolicone, więc twórcy proponują, że jak sobie założysz to coś, to twój hełm będzie wyglądać wyjątkowo - będzie miał te same staty, po prostu będziesz się wyróżniał w tłumie. I to wszystko. Zmiana wyglądu ekwipunku (ciekawie wyglądające miecze, czy laski magów), albo dokupić sobie można peta, który tylko biega wokół ciebie i nic nie robi; zdaje się, że jeszcze można zwiększyć sobie skrzynię (która i tak jest ogromna, więc nie ma większego sensu, ale jakby ktoś się czuł klaustrofobicznie...).
Można pomyśleć - no dobra, ale są też nielegalne sposoby (wiele gier przez to upadło, bo to rozwala kompletnie ekonomię) na zdobywanie golda. I w tym rzecz. Nie ma golda. Wszystko się dzieje poprzez handel - nawet u NPCów. Ty mi dasz pięć takich byle-co i w zamian dostaniesz zwój. Zwój możesz wykorzystać, ale możesz też przehandlować za coś innego. Tak to działa w całej grze. Jasne, zawsze można sobie sprzedać eq gdzieś na allegro, ale to nie rozwali ekonomii w grze, nikomu się nic nie stanie.
I uważam, że to jest fantastyczne, bo zbyt wiele gier widziałam, które upadały przez to zaniedbanie. A tu proszę - powrót do korzeni, handel wymienny bez tych małych, nikomu niepotrzebnych krążków z metalu. Piękne.

No i... nie wiem, czy to było w Diablo, nie przypominam sobie, ale... potki. Samouzupełniające się potki. Taki miły szczegół. Znajdujesz po prostu coraz większe, czy magiczne (albo dwa w jednym) potki przez całą grę (możesz też dostać w handlu z innymi graczami, ale cholera, nie wiem jak się bawić w handel - mój Duelista na zawsze zostanie ze swoim fatalnym eq jeśli sama czegoś mu nie wydropię T^T) i one się uzupełniają same w miarę jak bijesz wrogów. Ja nie wiem, jak to wyjaśniają, czy to krew pokonanych przeciwników daje ci więcej sił, czy co, ale rezultat jest piękny - koniec z zaopatrywaniem się w setki potków przed wyjściem w teren, teraz masz 5 i biegaj! (Uzupełniają się automatycznie jak wejdziesz do miasta.)

Okay, RedRey, ciekawostka dla Ciebie - wyobraź sobie, że za pierwszym razem jak w to grałam, to mi nie chciało załapać mojej drugiej karty graficznej i gra starała się jechać na podstawowej (mam Intela i Radeona - z jakiegoś powodu gra za nic nie mogła znaleźć tej drugiej). Nie szkodziło to szczególnie w grze jako takiej, ale... nie miałam mapek. Zupełnie szczerze Ci mówię. Nie miałam ani minimapy, ani dużej, która wyskakuje pod Tab. Wszędzie szłam na ślepo, co przy tych zmieniających się co 7-15min mapkach - to był jakiś koszmar. Szwędałam się wszędzie jak Zoro.
Miało to swój klimat, oczywiście - właziłam do miejsca, którego nie znałam, dla mnie to było jasne, że nie wiem co i jak. Po prostu łaziłam wszędzie, póki nie znalazłam czego mi było trza.
I teraz ciekawostka. Zawsze, zawsze znajdowałam WayPointy. Znajomy, z którym grałam, nie miał pojęcia jak to możliwe. Łaziłam sobie na ślepo praktycznie (zwłaszcza po jaskiniach czy lochach) i nagle widziałam WP. Zanim on w ogóle zauważył ten niebieski symbol na mapie. W pewnej chwili nawet przeprowadził eksperyment i na trzech różnych mapkach wyłączył sobie mini-mapę i mówił mi "a teraz do WP proszę". I wyglądało to mniej więcej tak: "Stary, przecież wiesz, że to moje szczęście do WP to jakiś czysty przypadek, szczęście głupiego, to jest niemożliwe... żeby... hm." "Znalazłaś?" "No stoję na nim." "Ha-HA! Już do ciebie idę."
Do dzisiaj nie wiem, jak to było możliwe XD Do dzisiaj znajomy się ze mnie śmieje XD
Co ciekawe, po naprawieniu błędu z kartą graficzną, wciąż muszę sobie wyłączać mini-mapę, bo czasem potrafię się kręcić w kółko i mieć wrażenie, że przeszłam już całe miejsce i wciąż nie mogę znaleźć WP, tylko po to, żeby się niemal o nie potknąć zaraz po wyłączeniu mapki.

[Obrazek: 66HHUfX.png]
17.03.2014 12:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Ena Offline
Rak
Admirał

*
Liczba postów: 466
Dołączył: 03.05.2013
Skąd: Tristram
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #4
RE: Path of Exile
A ja właśnie czegoś takiego szukałam! Już zaczynam pobieranie. Big Grin

[Obrazek: Ggca6ws.jpg]
17.03.2014 12:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Gociak Offline
Depressed muffin
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,721
Dołączył: 16.01.2010
Skąd: AllBlue
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #5
RE: Path of Exile
BTW - to drzewko na screenie to część Duelisty XD Tak tylko mówię, jakieś takie znajome się wydało XD

EDIT: Hej, czyli co, patchować grę? Pogralibyśmy razem XD Hollow ma może kiepskie eq, ale i tak może będę w stanie pomóc na początku ;]
No i moglibyśmy sobie gildię założyć czy coś (nie pamiętam, czy to w ogóle możliwe w PoE XD).

[Obrazek: 66HHUfX.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.03.2014 12:54 przez Gociak.)
17.03.2014 12:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Ena Offline
Rak
Admirał

*
Liczba postów: 466
Dołączył: 03.05.2013
Skąd: Tristram
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #6
RE: Path of Exile
Ja tam we wszystko gram jak lama, ale chętnie pogram z Wami jak coś Big Grin

[Obrazek: Ggca6ws.jpg]
17.03.2014 12:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Gociak Offline
Depressed muffin
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,721
Dołączył: 16.01.2010
Skąd: AllBlue
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #7
RE: Path of Exile
Ena - spoko spoko, to będziemy dwie lamy Big Grin
I może uda nam się uprosić RdRa, żeby za nas handel robił, to może dalej będziemy grać jak lamy, ale przynajmniej będą to dwie bardzo uzbrojone lamy XD

Handel z NPCami:
http://pathofexile.gamepedia.com/Currency

I czytaj, co jaki orb robi, bo to bardzo ważne żebyś jakiegoś nie zmarnowała XD są w cholerę cenne przy handlu. Jeśli dobrze pamiętam, Fusing Orb (orb, który łączy właściwości gemów) czy Chaos Orb (kompletna zmiana właściwości przedmiotu) są najrzadsze i myk polega na tym, że Chaos najczęściej wypada niskim poziomom, kiedy się ich jeszcze nie docenia XD

[Obrazek: 66HHUfX.png]
17.03.2014 13:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Ena Offline
Rak
Admirał

*
Liczba postów: 466
Dołączył: 03.05.2013
Skąd: Tristram
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #8
RE: Path of Exile
:O Trzeba będzie lepiej to przestudiować, żeby nie być dodatkowo lamą handlu xD
Ale jak coś to jutro dopiero będę ogarniać, bo będę mieć więcej czasu Big Grin
Chociaż jeśli to faktycznie podobne do Diablo, to może nie będę taką lamą, bo Diablo to jedyna gra w której nie lamię XD

[Obrazek: Ggca6ws.jpg]
17.03.2014 13:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Redrey Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 2,192
Dołączył: 26.03.2009
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #9
RE: Path of Exile
Właśnie zapomniałem dodać tej mega zalety. Handel wymienny. Na pierwszy rzut oka, wydawało się mega dziwne i niefajne, ale już po chwili stwierdziłem, że to STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ! Absolutne mistrzostwo jeśli chodzi o rozwiązanie ekonomiczne. Widzę, Jackie że już trochę za sobą masz w tej grze, ja jestem jak jestem, dodajcie do znajomych jak będę to pogramy. Mam też do Ciebie jeszcze pytanie, bo nie zauważyłem póki co nigdzie czegoś takiego jak Auction Hall, Targowisko, gdzie mogę wystawić coś tak, żeby inni gracze sobie to kupili, mógłbym na tym sporo ugrać, bo tak jakoś wyszło, że póki co mam ponad 50% magic finda w statystykach i sporo żółtych itemów mi leci i niektóre są naprawdę mega, niestety nie na moją klasę i chowam je w stashu, bo przedmioty, które npc za nie oferują nie są zbyt atrakcyjne.

Co do orbów, to ja wszystkie zbieram, lub używam, nigdy tego nie sprzedaje Tongue

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.03.2014 13:08 przez Redrey.)
17.03.2014 13:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Gociak Offline
Depressed muffin
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,721
Dołączył: 16.01.2010
Skąd: AllBlue
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #10
RE: Path of Exile
RdR - AH nie ma i z tego co wiem nie będzie w grze. Bo to by oznaczało możliwość aukcji, co przy tym rodzaju handlu wymiennego nie wchodzi za bardzo w rachubę - jednemu będzie bardziej zależało na takim orbie, a innemu na innym, nie da się tak do końca określić ich wartości, zwłaszcza, że większość rzadkich orbów ma podobną częstotliwość wypadania i po prostu zależy od ekwipunku, jaki Ci się trafi, jakiego orba możesz potrzebować z handlu. Więc wszystko zależy od kupujących i jedyny sposób handlu, o jakim wiem, to poprzez Trade chat i forum (mają ogromny dział, na którym możesz wystawić wszystkie swoje przedmioty, forum jest specjalnie dostosowane do handlu, ale wciąż - pertraktacje odbywają się albo w Twoim temacie albo przez PW).

Jutsu:

wikipedia napisał(a):Diablo – osadzona w klimacie dark fantasy komputerowa, fabularna gra akcji (hack and slash),
Z PoE jest podobnie:
wikipedia napisał(a):Path of Exile – niezależna gra komputerowa z gatunku hack and slash osadzona w świecie dark fantasy.

Nie żeby coś, ale mi też mówiono, że h&s to gry pokroju PoE czy Diablo.

EDIT:
Cytat:Hack and slash lub hack'n'slash (z angielskiego hack – rąbać i slash – ciąć) – termin stosowany jako nazwa gatunku gier komputerowych lub stylu grania w RPG, w których dominującą rolę w rozgrywce odgrywa zabijanie potworów, zdobywanie doświadczenia i rozbudowywanie statystyk postaci[1].
Termin używany jest głównie do wyodrębnienia tego rodzaju gier z rozgrywek gier fabularnych i cRPG, w których walka i pokonywanie potworów nie stanowi dominującego elementu rozgrywki. Rozróżnienie między grami typu hack and slash, a grami cRPG bywa przedmiotem kontrowersji.
Wśród gier fabularnych można prowadzić hack'n'slash w systemach, w których większość walk nie kończy się definitywnym kalectwem lub ostateczną śmiercią postaci gracza np. Dungeons & Dragons. Na mechanice takich gier wzorują się komputerowe gry hack'n'slash.
Określenie przeszło ze środowiska gier fabularnych na gry komputerowe. Do gier typu hack and slash można zaliczyć gry z serii Diablo oraz m.in.: Dungeon Siege, Sacred, Titan Quest, Loki, Torchlight, Path of Exile.

No to hej, wygląda na to, że znowu jesteś modem ;]

[Obrazek: 66HHUfX.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.03.2014 13:25 przez Gociak.)
17.03.2014 13:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama