Aktualny czas: 21.10.2018, 12:43 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Na stronie pojawił się zaległy odcinek 856 jak i od razu 857!
Zapraszamy do oglądania i komentowania:)
Odpowiedz 
Pomysł, mechanika.
Autor Wiadomość
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,706
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #1
Pomysł, mechanika.
Gdy tak sobie trochę nerdziliśmy na CC a potem wracaliśmy ze stacji wpadł nam do głowy pomysł zrobienia jakiejś nakamowej karcianki, gdzie każdy z nas by miał jakąś rolę.
Nie chodzi o to, by to było coś trudnego, to ma być prosta szybka fajna karcianka przesiąknięta klimatem CC. Np
Zdarzenie: Trupiarniane śniadanie, Rzeczka te sprawy.

Wiadomo, że w takich sprawach mechanika jest najważniejsza, ale wszystko zaczyna się od pomysłu właśnie, a na tę chwilę nie mamy nawet ustalonego celu tej gry. Oczywiście można rzucać luźne uwagi pomysły, to raczej taki lajtowy temacik wprowadzający.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.08.2013 02:28 przez Komimasa. Powód: Poprawiona ortografia)
01.08.2013 10:30
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Trace Offline
Kapitan
Pirat

*
Liczba postów: 610
Dołączył: 16.05.2013
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 50%
Post: #2
RE: Sam pomysł na grę
Komimasa napisał(a):Wiadomo, że w takich sprawach mechanika jest najważniejsza, ale wszystko zaczyna się od pomysłu właśnie, a na tę chwilę nie mamy nawet ustalonego celu tej gry. Oczywiście można rzucać luźne uwagi pomysły, to raczej taki lajtowy temacik wprowadzający.

Lećcie jak w OP-owych kinówkach. Nie ma pomysłu - robimy poszukiwanie skarbu Smile.
01.08.2013 10:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
SLAWO89 Offline
Drań
Załoga Nakama

*
Liczba postów: 891
Dołączył: 31.03.2009
Skąd: Pyskowice
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #3
RE: Sam pomysł na grę
Moim zdaniem coś na wór Banga było by przednie. Bo mechanika prosta wystarczyło by co nieco pozmieniać i gotowe Big Grin
01.08.2013 12:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Szczery Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 4,899
Dołączył: 11.06.2010
Skąd: brać na to pieniądze?
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #4
RE: Sam pomysł na grę
To już bardziej bym widział coś w stylu Ankh-Morpork. Z planszą z dzielnicami do kupowania, takimi jak Trupiarnia, Nerdownia, Rzeczka, Sklep, Szogunat itd

[Obrazek: zbojcerzemaszeruja_kopia3.jpg]

01.08.2013 15:05
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Nami Offline
Chrupkozaur
Redakcja Ohara

*
Liczba postów: 3,209
Dołączył: 09.03.2011
Skąd: Warszawa
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #5
RE: Sam pomysł na grę
Taa, i cel jednej z postaci:

Mieć co najmniej 4ech ludzi przy obradach rzecznych. xd

[Obrazek: 80Y7spE.jpg]
01.08.2013 15:13
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
golbat Offline
Majtek
Pirat

*
Liczba postów: 74
Dołączył: 16.07.2012
Skąd: 192.168.0.1
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #6
RE: Sam pomysł na grę
(01.08.2013 15:05 )Szczery napisał(a):  To już bardziej bym widział coś w stylu Ankh-Morpork. Z planszą z dzielnicami do kupowania, takimi jak Trupiarnia, Nerdownia, Rzeczka, Sklep, Szogunat itd

Pomysł na wzór Ankh-Morpork bardzo mi się podoba. A w roli kart akcji Crewconowicze i związane z nimi żarciki.

Albo mapa gra w szukanie zielonych kamyczków po terenie CC(intrygi, wykradanie innym kamyczków, handel).

za warudo
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.08.2013 15:25 przez golbat.)
01.08.2013 15:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Grigorij Online
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 3,324
Dołączył: 30.03.2009
Skąd: Super Bale Całą Noc
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #7
RE: Sam pomysł na grę
(01.08.2013 15:05 )Szczery napisał(a):  To już bardziej bym widział coś w stylu Ankh-Morpork. Z planszą z dzielnicami do kupowania, takimi jak Trupiarnia, Nerdownia, Rzeczka, Sklep, Szogunat itd

Problem zaczyna się gdy trzeba zdecydować którzy nakamowicze będą postaciami grywalnymi, a którzy kartami zdarzeń. A tu już zaczynają się podziały na nakamowiczów równych i równiejszych, czemu jestem przeciwny.

[Obrazek: vYg1BTA.png]
01.08.2013 15:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Nami Offline
Chrupkozaur
Redakcja Ohara

*
Liczba postów: 3,209
Dołączył: 09.03.2011
Skąd: Warszawa
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #8
RE: Sam pomysł na grę
(01.08.2013 15:44 )Grigorij napisał(a):  
(01.08.2013 15:05 )Szczery napisał(a):  To już bardziej bym widział coś w stylu Ankh-Morpork. Z planszą z dzielnicami do kupowania, takimi jak Trupiarnia, Nerdownia, Rzeczka, Sklep, Szogunat itd

Problem zaczyna się gdy trzeba zdecydować którzy nakamowicze będą postaciami grywalnymi, a którzy kartami zdarzeń. A tu już zaczynają się podziały na nakamowiczów równych i równiejszych, czemu jestem przeciwny.

Zapewne można dać ich i tu i tu, w końcu do jednej osoby można przypisać kilka "akcji".

[Obrazek: 80Y7spE.jpg]
01.08.2013 16:13
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Redrey Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 2,213
Dołączył: 26.03.2009
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #9
RE: Sam pomysł na grę
Ja ostatnio siedząc w świątyni zadumy wpadłem na coś co wymaga dużego dopracowania, ale może być zalążkiem czegoś fajnego.
Myślałem nad czymś nowym.
Gra karciano-planszowa oczywiście na punkty. Cel gry taki jak w rzeczywistości, czyli wygrać jak najwięcej konkursów i ogólną klasyfikację Crewconu.
Komponenty:
Plansza: rzut na CC z góry, z dodatkowymi elementami jak sklep, rzeczka, dworzec, las. Służy do punktacji i poruszania się po terenie CC.
Co ma każdy gracz:
- na start 5 browarów (waluta) - można zrobić, że np. 5 browarów równa się wódka, żeby nie było bawienia się w drobnice.
- od trzech do pięciu pustych miejsc wpływu. - wrócę do tego przy opisie tury.
- pionek do poruszania się na mapce.
- start z 4 kartami w dłoni - dwie tożsamościowe z crewconowiczami, dwie szkodzące ze zdarzeniami.

Tura:
Rozdajemy browary i karty każdemu, wybieramy gracza, który ma zaczynać. Po czym przechodzimy do pierwszej fazy - wojny wpływów. Każdy gracz ma powiedzmy trzy miejsca wpływów. Pierwszy gracz karte z kupki z kartami tożsamości. Odkrywa ją jawnie. Na tej karcie jest jakiś crewconowicz. Karta crewconowicza wygląda tak, że ma nick ew. fote. i trzy ważne aspekty. Efekt wpływu, statystyki i efekt specjalny. W pierwszej fazie liczy się efekt wpływu. Załóżmy, że pierwszy gracz pociągnął kartę z Szogunem. Jego efekt wpływu brzmi: "Skradziono mu wódkę i jest bardzo wkurwiony, żeby go ułaskawić każdy gracz co turę musi poczęstować go browarem." Jest to mocna karta o koszcie 7 browarów. Gdyby gracz miał 7 browarów to decyduje czy chce kupić wpływy szoguna czy nie, jeśli kupi, to Szoguna kładzie na swoich polach wpływów i jego efekt wpływu działa przez całą grę, ale nie można go już użyć do innych celów (statystyki, efekt specjalny). Kartę taką można usunąć tylko gdy wszystkie pola wpływów są już pełne a pociągniemy coś co jest nam bardziej potrzebne i zdecydujemy się wymienić wpływ. Jednak nasz gracz ma tylko 5 browarów na starcie więc co się dzieje, on nie może kupić, więc karta idzię na licytację po między pozostałymi graczami.
Jeśli masz crewconowicza na ręku nie możesz go zagrać na pole wpływu.

Gdy każdy ma już swoją kartę wpływu. Rozpoczynamy kolejną fazę już właściwą. Ciągniemy z kupki konkursów jakiś konkurs. Załóżmy że wylosowaliśmy kartę z konkursem wiedzówka z miejscem odbywania się na rynku. Wszyscy gracze startują w konkurencji wiedzówka z One Piece. Tutaj tura się zaczyna. Każdy gracz ciągnię na początku na rękę jednego crewconowicza i jedną kartę zdarzenia. Jako że na starcie miał już dwóch crewconowiczów na łapie to teraz doszedł mu trzeci. Teraz czas na decyzję którego crewconowicza z naszej ręki wystawimy do konkurencji. W Wiedzówce liczy się statystyka "Wiedza z One Piece". Maksymalna wartość każdej statysyki to 10. Mam na ręce kartę Grigorija, który ma w tej statystyce 10, czyli teoretycznie jeśli nic się nie stanie to powinien wygrać. Ale teraz zaczynają się tury inny graczy, każdy wystawia swojego reprezentanta. Niby Grigorij powinien wygrać, ale inni mu tak łatwo tego nie dadzą zrobić. Teraz jest faza ostatnia, czyli faza zmian. Tu można zrobić dwie rzeczy, albo zagrywać karty akcji, czyli te z reguły przeszkadzające. Grigo nic nie zagrywa bo wygrywa, kolejny gracz rzuca kartę akcji "Trupiarniane Śniadanie". Karta ta zwołuje wszystkich (poza rzucającym) w Trupiarni, czyli miejscu innym niż to w którym odbywa się konkurs. Każdy przesuwa swojego pionka do trupiarni, można wyjść z trupiarni na czas kartą chodzenie +1 bo trupiarnię od rynku oddziela jedno pole. Gracz, który wystawił Grigorija do konkursu nie ma jednak tej karty. Ale ma kartę z efektem specjalnym. Rzuca kartę Nac, która w polu efekt specjalny ma tekst: "Tylko piętka - jest w stanie nasycić się samą piętką, dzięki czemu może zignorować kartę Trupiarniane Śniadanie". I jak już nikt nie ma czym przeszkadzać, to konkurencja się kończy i ustalamy podium. Pierwsze miejsce daje np. 5 pkt, drugie 3, trzecie 1, poniżej nic.
Później ostatnia faza nocy, w której można zrobić dwie rzeczy, albo poruszyć się o 3 pola na mapie (bo jak cię ktoś wyjebał na integracyjnego krzysia do sklepu to musisz wrócić na konkurs na czas), albo imprezować i zdobyć 2 browary dzięki temu. Wyjątek Sławo, na karcie wpływu "Piję zawsze i wszędzie - w fazie nocy łoi browary i porusza się jednocześnie" xD

No i gramy np. na 10 konkursów czyli 10 tur. Wygrywa ten kto ma najwięcej punktów w ogólnej klasyfikacji.

Czekam na komentarz. Co o tym myślicie, co byście zmienili itd. Najwięcej pracy byłoby moim zdaniem nad dopasowaniem stasystyk do osób i wymyśleniem konkursów. Bo prototypy efektów wpływu i specjalnych to ja już mam do naprawdę dużej części osób, a dużo myślenia to nie wymagało xD.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01.08.2013 17:19 przez Redrey.)
01.08.2013 17:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
xav92 Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 1,897
Dołączył: 26.01.2012
Skąd: Jaworzno/Kraków
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #10
RE: Sam pomysł na grę
Jak dla mnie świetny pomysł, który trza dopracowaćBig Grin

Cytat:"Przez czynienie sobie dobra nawzajem, do dobra ogólnego." J. Kano
01.08.2013 21:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama