Aktualny czas: 24.11.2017, 16:43 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Odpowiedz 
Pomysł na forumową grę przetrwania.
Autor Wiadomość
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,447
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #1
Pomysł na forumową grę przetrwania.
LISTA CHĘTNYCH:

1. Redrey
2. Wochu
3. Rudzish
4.
5.
6.

Uwaga, musimy zebrać pełny skład, żeby można było w to zagrać!
-------------------------------------
O co chodzi?

Gra jest nastawiona na dużą dozę burzliwych negocjacji i negatywnej interakcji podanej w najlepszej formie. Można zawiązywać pozorne sojusze a potem wystawić naszego "sojusznika" do wiatru, także powiedziałbym specyficzny rodzaj rozgrywki. Ale co się dziwić w końcu celem jest przetrwaniexd

ZASADY:

Ogólnie:
Będziemy mieli sześciu graczy, którzy zostali rzuceni na statek zaatakowany przez Krakena. Statek będzie podzielony na sześć lokacji. Zadaniem graczy będzie wykorzystanie zaufania, dobrej taktyki, by przeżyć.

Są trzy rodzaje postaci:
- "Kucharz" (wart 7 punktów) - Wiecznie od niego pachnie jedzeniem co sprawia, że lurkuje potwora. W lokacji, w której jest najwięcej kucharzy automatycznie dojdzie dodatkowa macka Krakena. Przez to dość trudno jest go utrzymać przy życiu.
- "Osiłek" (wart 5 punktów) - To chłop jak dąb, dlatego przy mierzeniu siły lokacji (o czym niżej) jest liczony jako dwie postaci, zamiast standardowo jednej.
- Zwyrodnialec (wart 3 punkty) - Ten zbir zawsze nosi przy sobie pistolet, przez co w fazie głosowania głos tej postaci liczy się jako 2.

Koniec Gry:
a) Jeśli wszystkie postacie graczy, które przeżyły, będą znajdować się w jednym pomieszczeniu (nie licząc lokacji "pokładu", gdzie nie ma limitu miejsca)
b) Jeśli przeżyje 6 postaci lub mniej, przybywa piracka flota i ostrzeliwuje Krakena.

W obu przypadkach sumujemy liczbę punktów za postaci, które ocalały.

Głosowanie:
Spoiler :
Odbywa się w trzech przypadkach. W turze a) "Przeszukanie pokładu" b) "wyboru Kapitana" f) "ataku Krakena" kiedy to będziemy wybierali osobę, którą rzuci się Krakenowi na pożarcie.

W fazie głosowania bierzemy pod uwagę wszystkie postacie znajdujące się w danej lokacji. Każda postać gracza to jeden głos. Wyjątek stanowi rola "zwyrodnialca" (osoby z pistoletem), która przykłada nam podczas głosowania lufę do skroni, więc ona ma siłę dwóch głosów.
Zanim dojdzie do głosowania będzie czas na dyskusję, na ewentualne zawiązanie sojuszu, przekonanie kogoś do swojej racji, próbę zdobycia zaufania itp Chcecie jak najwięcej ugrać dla siebie i przekonać innych, że to słuszne działanie, które wyjdzie na dobre wszystkim. Możecie grozić innym wszelkie chwyty dozwolone.
W tym czasie też można zagrać specjalne karty.
Gdy minie czas na dyskusję każdy z graczy, mających w tej lokacji swą postać oddaje potajemnie głos, wysyłając informację do MG przez PW. [Atak Krakena - głos na...] Jeśli mamy dwie swoje postaci w takiej lokacji nasz głos liczy się podwójnie, jak trzy to potrójnie, jeśli mamy zwyrodnialca i drugą ochroniarza/kurzacha wtedy (2+1) głos jest o sile 3.
Przykład:
W ładowni mamy cztery postacie. Kucharz (Nami) Osiłek (Filemon) Zwyrodnialec (fuszioms) i Kucharz (Filemon). Macki się przebijają, więc trzeba kogoś poświęcić. Nami ma 1 głos, Filemon ma 2 głosy i fuszioms też ma 2 głosy. Nami i Fuszi zgadają się i podczas głosowania oboje wyślą głos na Filemon ich siła będzie wynosić 3, Filemon ma tylko dwa głosy, więc przegra i straci postać.

Głosować można na samych siebie, a nawet jest to dość częstą praktyką.

Jeżeli będzie remis, głosowanie zostaje powtórzone, głosują wtedy wszyscy gracze, ale ci nie posiadający postaci w danej lokacji mają tylko jeden głos. Można głosować tylko między tymi, którzy zremisowali.
Jeżeli głosowanie 2 spali na panewce nikt nie zostaje wybrany do przeszukania, nie ma kapitana (zostaje poprzednia kolejka ale nikt nie wie, gdzie będą macki, lub randomowa postać zostaje zjedzona.
Tury gry:


1. Przeszukanie pokładu.
Spoiler :
Pokład statku to najniebezpieczniejsza lokacja. Mackie bez problemu sięgają piratów nie chronionych żadną ścianą, niczym. Tylko najodważniejsi się tu pojawiają, by znaleźć jakąś broń czy coś, co pomoże im przetrwać.
Dochodzi do dyskusji potem do głosowania. Wybieracie wśród was (osób znajdujących się na pokładzie) osobę, która pójdzie rozejrzeć się czy gdzieś ktoś czegoś cennego nie zostawił. Randomowo przeszukujecie pokład i MG na PW podaje wam trzy karty. Jedną zatrzymujecie, drugą musicie oddać komuś, kto jest na pokładzie, a trzecią zostawiacie i MG daje ją na koniec talii. Oczywiście żeby zyskać zaufanie możecie sami żadnej nie wziąć.
Dyskusja: do godziny 19:00
Głosowanie: do godziny 20:00
2. Wybór kapitana.
Spoiler :
W kajucie kapitana znajduje się konsola monitoringu, która jest podłączona do slimakowizjerów przed każdą lokacją, dzięki czemu kapitan danej rundy wie, gdzie pojawi się niebezpieczeństwo, co jest szalenie istotne i warto o to walczyć oraz dogadywać się z graczem, który ma tam mocną pozycję.
Znów dochodzi do dyskusji, a następnie daję Wam czas na wysłanie mi swych głosów na PW. Osoba, która zostanie kapitanem będzie zaczynała kolejkę.
Przykładowo jak mamy zapis: Nami, Hotarubi, Zoro, tomus, Vegi, Okiren (według zapisów). Jeśli Nami będzie kapitanem to potem leci Hotti, zoro, tomus itd Jeśli Vegi będzie kapitanem leci Okien, Nami, hotti, zoro itd.
Co ważniejsze będzie przysługiwać mu przywilej podejrzenia, gdzie to pojawiają się macki.
Kapitan, może zrobić co chce z tą informacją. Może powiedzieć głośno, jakie to były lokacje, może powiedzieć komuś na PW, jednemu może powiedzieć prawdę drugiego okłamać, może zachować to dla siebie. Nie wolno mu natomiast wysyłać gotowego PW od MG, czy cytatu jakie numery rzeczywiście wypadły. Gracze jedynie co, mogą wierzyć "na słowo".
Dyskusja: do godziny 20:00
Głosowanie: do godziny 21:00
3. Kraken się rozgrzewa
Spoiler :
MG bierze i rzuca czterema kośćmi K6. Podaje kapitanowi, gdzie zaatakują macki Krakena. W tym momencie, zgodnie z kolejnością tury gracze mogą zagrać karty "Ślimakowizjer", by tylko na tę turę dowiedzieć się od MG, gdzie pojawią się macki.
Tura ta będzie trwała do 21:30 Jeśli ktoś wcześniej chce użyć "ślimakowizjera" nie ma problemu, byle nie jak ogłoszę już turę "Ruch postaci".
4. Wybór lokacji
Spoiler :
Każdy gracz ma obowiązek ruszyć jedną ze swoich postaci. Jeśli wszystkie znajdują się w jednej lokacji i nie jest mu to na rękę i tak jedną osobę musi stamtąd wyprowadzić.
Pierwszy rusza się kapitan, który wie, gdzie pojawi się niebezpieczeństwo. Jego ruch nie podlega dyskusji i jest jawny. Wybiera sobie jedną postać z Kucharza/Ochroniarza/ Zwyrodnialca i przemieszcza ją do wybranej przez siebie lokacji.
UWAGA: Przemieścić postać można do danej lokacji tylko wtedy, jeśli taka lokacja nie przekroczyła maksymalnej ilości wolnych "slotów". (miejsc) Niemal każda lokacja różni się tym, ilu piratów zdoła tam się ukryć i trzeba na to baczyć.
Gdy już kapitan ruszy się jawnie rozpoczynają się dyskusja kto by z kim gdzie nie poszedł. Następnie każdy gracz wysyła MG prywatnie info gdzie chciałby się udać. Podobnie jak przy oddawaniu głosów nie obowiązuje tutaj żadna kolejność. Wybieracie tylko miejsce, a nie od razu też postać.

Dyskusje powinny się zamknąć do 24:00
Na PW z ruchem czekać zaś będę do 18:00 następnego dnia.
5. Ruch postaci
Spoiler :
Gdy już wszyscy się zdecydują MG publikuje listę, gdzie kto chciał iść oraz informuje graczy, gdzie pojawiły się macki.

W tym momencie gracze według kolejności po kapitanie wybierają jedną ze swych postaci i przemieszczają ją do wybranej przez siebie lokacji. Jeżeli lokacja ta ma już full ludzi, taka postać ląduje na pokładzie.
Jeśli ktoś ma kartę "Napieram" może ją zagrać właśnie teraz i lecieć wybraną postacią do dowolnej lokacji.

Przemieszczanie postaci dobrze by trwało do końca tego drugiego dnia.
6. Atak Krakena
Spoiler :
Lokacja, gdzie jest najwięcej piratów zwabia Krakena i dajemy jej jedną ekstra mackę.
Lokacja, gdzie jest najwięcej kucharzy działa tak samo.


W tym momencie mierzymy siłę danej lokacji. Każdy pirat, obojętnie kogo wart jest 1 siły. Osiłek jest tu wyjątkiem jest liczony jak dwóch piratów.
Aby macki się przebiły musi być ich siła równa lub większa, a każda macka to jeden siły.
Przykładowo: W sterowni mamy trzy osoby: Osiłka Osiłka, Zwyrodnialca ich siła to 2+2+1=5. Macek jest tam cztery więc piraci się obronili.
2 Przykład: Mamy ładownię i tam Osiłka, Kucharza, Kucharza, Zwyrodnialca. Ich siła wynosi 5. Do ładowni dobijały się cztery macki, ale ponieważ w tej lokacji jest najwięcej kucharzy dochodzi piata macka i Kraken się przebija.

Gdy Kraken się przebije odbywa się głosowanie, kto ma zostać rzucony na pożarcie. Wtedy, nim dojdzie do tajnego głosowania można zagrać kartę "Mam Cię na muszce", co daje dodatkowy głos.
UWAGA: Gdy Kraken się posili macki przed tą lokacją znikają w innym wypadku ciągle ich liczba się powiększa. Jeśli osiągnie ona 8 macek ta lokacja zostaje zniszczona i trzeba się z niej wynosić.

---------------------------------
LOKACJE:

1. Łazienka (max 3 osoby) - Tutaj nie ma specjalnych zdolności, ale jest bardzo mało miejsca)
2. Sterownia (max 4 osoby) - To miejsce nie ma specjalnych możliwości, po prostu zdołają się tu skryć 4 osoby.
3. Ładownia (max 4 osoby) - To miejsce nie ma specjalnych możliwości, po prostu zdołają się tu skryć 4 osoby.

Teraz zaczyna się ciekawie:
4. Pokład (nieograniczona ilość miejsca) - miejsce zdradliwe aczkolwiek dające spore szanse na powodzenie. Tutaj niezależnie od tego ile jest macek, a ile piratów Kraken zawsze dopnie swego i kogoś pożre, bo w końcu to otwarta przestrzeń. Nawet jak będzie trzech piratów i jedna macka, ona i tak dopadnie nieszczęśnika.
WAŻNE: Ile jest macek, tyle osób z tej lokacji skończy jako deser Krakena!

Trafić tu można na dwa sposoby, albo wybierając docelowo to miejsce albo wybierając lokację, która ma już spełniony limit miejsc. Czyli np jak zaznaczyliśmy sterownię, a są już tam 4 osoby. Warto nadmienić, że tutaj mamy nieograniczoną ilość miejsca.

Na pokładzie można znaleźć różne skarby tzw "karty akcji". Dzięki temu możecie zapatrzeć się w narzędzia, które mogą wam uratować tyłek.
Dobra rada: Jeśli chcesz tam się wybrać dobrze mieć w razie czego kartę, która uratuje ci skórę. Warto też zawiązywać sojusz, często to przypadkowe ofiary, staje się bowiem posiłkiem.

5. Kajuta Kapitana (max 3 osoby) - To tutaj znajduje się panel slimakowizjerów, który ma połączenie z mniejszymi slimakowizjerami znajdującymi się obok wejść do każdej lokacji, dzięki czemu osoba, która tam spojrzy będzie wiedziała, gdzie czyha zagrożenie.
Zanim ruszycie się chować zostanie wybrany "kapitan", który będzie mógł spojrzeć w ślimakowizjey. Wybierać kapitana będziecie oczywiście się szantażując, obiecując pomoc i próbując wkupić w łaski a następnie tajnym głosowaniem zakończyć wszystko, byście to Wy zyskali. Walka o dostęp do "podglądu" jest niesłychanie ważnym elementem.

6. Messa (max 6 postaci) - To ogromne miejsce, gdzie piraci zwykli spożywać posiłek. Jeśli pojawi się tu więcej niż 4 macki przedrą się nawet jeśli siła piratów będzie większa. Jest tu jednak dużo miejsca.

-------------------------------
Na zakończenie zasad dostępne karty akcji: karty są jednorazowego użytku!
Spoiler :

"Mam Cię na muszce"
- Gdy ma dojść do głosowania przykładamy pistolet do czyjejś głowy (wysyłamy komu na PW) i ta postać głosuje zgodnie z wolą osoby, która doń celuje. Zagrywamy ją zawsze nim dojdzie do wysyłania PW do MG. Nie można przyłożyć spluwy do skroni Zwyrodnialca, wtedy mamy po prostu mamy głos o sile 2.

"Napieram"
- Gdy już wybierzemy lokację, pojawią się macki i nasz wybór nam się ewidentnie nie podoba możemy zagrać tę kartę gdy przychodzi nasza kolej i zajewaniać do dowolnej lokacji, mogą też wyjątkowo wrócić do lokacji, którą opuścili.

"Zestaw złota raczka" - Skrzynia gdzie znajduje się wszystko to, co pozwoli ci uczynić z desek prawdziwą barykadę. Gdy to zagramy (nim dojdzie do tajnego głosowania, kogo zjadamy) obronność naszej lokacji podnosi się o 1.

"Ślimakowizjer" - Za pomocą tego małego cacuszka można obaczyć przed czy w trakcie tury 3 "Kraken się rozgrzewa", gdzie macki się pojawią. Można tą informacją się dzielić i nie, ograniczenia są takie same jak w przypadku roli kapitana.


"Sześć tajemnych sztuk: Papier" - zmieniamy się w 2d wsuwamy pod szafę i niczym się nie przejmujemy. Zagrywamy to nim dojdzie do tajnego głosowania.

Karty broni: Trzeba zagrać jak mierzymy siłę lokacji lub przed.

"Wybuchowa Papuga" - Posyłamy papugę do dowolnej lokacji (poza ta, gdzie jesteśmy) i zrzuca granat niszcząc dwie macki.

"Strzelba z lunetą" - Za pomocą takiego cudeńka można zdjąć dwie macki w dowolnej lokacji się znajdujące.

"Pistolet" - zdejmujemy dwie macki w lokacji, której bronimy.

Koktail Mołotowa - Dany pirat bierze zapalniczkę i podpala gorzałę wyplutą na przeciwnika. Ginie jedna macka reszta się chwilowo wycofuje.

Szabla - zdejmujemy jedną mackę w lokacji, której bronimy.
Początkowe rozstawienie:

Na początku jako MG podam każdemu na PW dwa numery i jeden z nich będzie musiał wdrożyć w życie wybraną postacią. Osoba, która pierwsza się zgłosi zacznie i potem zgodnie z kolejką jak się zgłosili każdy przesuwa gdzieś swoją postać. I potem znowu podaję i znowu i tak trzy razy a potem rzucam gdzie pojawiają się macki i je tam umieszczam.
Przykład z ftnakmay bo zmienianie tego to masakra:

Kolor graczy:Seatherten, Yaga, Alien, Rizon, Dominique, Ajinur. (przykładxd) Macka
ROZSTAWIENIE POCZĄTKOWE:

Spoiler :
Pierwszy gracz dostaje dwa losowo wyrzucone numery od Mg i wybiera sobie gdzie idzie daną postacią (ma je trzy kucharza, osiłka, zwyrodnialca). Przykładowo Seatherten ma 4 i 1 i wybiera czy puści kogoś na pokład czy do Łaźni. Pokład to często ostateczność, więc wybierze pewnie łaźnię. Mało miejsca w miarę bezpiecznie więc da Kucharza.
Dalej. Yaga 5 i 5. Tu wielkiego wyboru nie ma idzie do Kajuty kapitana. Puści tam zwyrodnialca, by już z miejsca, gdy dojdzie do głosowania o kapitana mieć dwa pewne głosy i umocnić swoją pozycję.
Alien 2 i 2. Również Kucharza
Rizon 6 i 6. Kucharz. Oczywiście może wybrać inną osobę, ale najlepiej wpierw bezpiecznie ulokować najcenniejszego na koniec gry kucharza.
Dominique 1 i 4. Pokład to zdradliwe miejsce, jeśli się nie dogadasz lepiej tam nie iść a póki co idziemy losowo, więc łaźnia. Kucharz.
Ajinur 6 i 2 Sterownia jest bezpieczniejsza, bo mniej wolnych miejsc. Kucharz.
I od nowa póki nie będą wszyscy. II rozstawienie
Seatherte 4 i 1 Wybierając 1 Seatherten ma już tam jednego człowieka więc będzie miał 2 głosy przeciw jednemu, daje tam osiłka, bo zwyrodnialca szkoda.
Yaga 5 i 2. Znów los się uśmiecha kajuta i Kucharz.
Alien 4 i 4. Nie ma wielkiego wyboru. Pokład. Najbezpieczniej dać zwyrodnialca, by mieć z miejsca 2 głosy.
Rizon 5 i 2. W piątce jest skończony, bo Yaga ma tam trzy głosy, nie warto, idzie do 2 i posyła osiłka.
Dominique 5 i 1 1 zamknięta, miejsce tylko u yagusi. Jeśli bestie się przedrą on zostanie zjedzony daje osiłka.
Ajinur 1 i 3. Oczywiście Kucharz do 3.
III rozstawienie ostatnie potem macki.
Seatherten 3 i 1 został mu zwyrodnialec i pakuje go do 3.
yaga 2 i 6 W sterowni mamy 3 ludzi gdzie jeden jest osiłek, jeśli doda znów osiłka siła tej lokacji wytrzyma 4 macki (równo lub mniej to bestie górą). Spokojnie idzie tam.
Alien 5 i 1. Obie te lokacje mają już full, normalnie poszedłby na pokład, ale to jest etap rozmieszczenia więc może wybrać dowolną lokację. Wybiera 3, bo jest ma już kilka osób.
Rizon 5 i 5 Podoba sytuacja. W messie ma na razie najważniejszą swoją postać Kucharza, więc daje tam zwyrodnialca by umocnić fortyfikacje. Najchętniej dałby osiłka, ale tego już wykorzystał.
Dominique 1i 3 Rzutem na taśmę ładuje zwyrodnialca do sterowni.
Ajinur 4 i 6. Na pokładzie alien ma zwyrodnialca 2 głosy i tam na nic siła Osiłka podwójna.

Wszystkie lokacje się zapełniły z wyjątkiem messy.
Teraz Mg rzuca bestie, jawnie się pojawiają. 4 5 3 6
W tej chwili zwyrodnialec Aliena jest mocno zagrożony.
Teraz po kolei już normalnie rundy podzielone na tury.

1. Łaźnia: (3/3 Miejsca) - Kucharz Kucharz Osiłek
2. Sterownia (4/4 miejsca) Kucharz Zwyrodnialec Osiłek Osiłek
3. Ładownia (4/4 miejsca) Kucharz Zwyrodnialec Osiłek Zwyrodnialec Macka
4. Pokład (nieograniczone) Zwyrodnialec Macka
5. Kajuta Kapitana (3/3 miejsca) Zwyrodnialec Kucharz Osiłek Macka
6. Messa (3/6 miejsc) Kucharz Zwyrodnialec Osiłek Macka
PRZYKŁAD RUNDY:

Załóżmy, że mamy takie właśnie rozstawienie:
1. Łaźnia: (3/3 Miejsca) - Kucharz Kucharz Osiłek
2. Sterownia (4/4 miejsca) Kucharz Zwyrodnialec Osiłek Osiłek
3. Ładownia (4/4 miejsca) Kucharz Zwyrodnialec Osiłek Zwyrodnialec Macka
4. Pokład (nieograniczone) Zwyrodnialec Macka
5. Kajuta Kapitana (3/3 miejsca) Zwyrodnialec Kucharz Osiłek Macka
6. Messa (3/6 miejsc) Kucharz Zwyrodnialec Osiłek Macka
Teraz rozgrywamy tury:
Spoiler :
Wszyscy graczy otrzymują od MG jedną losową kartę akcji! Jednak by nie komplikować przykładu tego tu nie uwzględniam.
1) Pokład
Alien jest sam więc nie odbywa się głosowanie to on idzie przeszukać pokład, bo tylko on ma tam postać dostanie tylko do jego wiadomości karty Pistolet, Sprint, Zło rączka, powiedzmy że zrezygnuje z Złotej Rączki. Dwie pozostałe bierze dla siebie. Gdyby ktoś tu był musiałby temu komuś oddać druga kartę.
2) Wybór kapitana
Komi może tuptać noga ale to na nic, Yaga spojrzy w ślimakowizjer Nawet głosowanie jest niepotrzebne.
3) MG rzuca 4 kośćmi 3,6,4, 5 tam dojdą macki, wie o tym tylko Yaga.
4)Każdy z graczy teraz wybiera gdzie by się przesunął, nie wybiera kogo przesuwa.
Yaga rozpoczyna, bo jest Kapitanem i to od niej zacznie się kolejka idąc od prawej do lewej. Zagrywa jawnie. Wie, że do 5 dojdzie druga macka, ale jest ich tam piracka trójka, poza tym ma tam mocną pozycję i szkoda ją tracić. Rusza osiłka do 6. Tam będzie najwięcej macek, ale ludzie mogą pomyśleć "ta nie dojdą macki huzia tam", więc to jest dobre zagranie. Kogoś ruszyć musi.
Po ruchu Yagi reszta graczy ma czas, by wysłać mi PW gdzie chcą iść.
Alien jest w dupie z tym swoi Zwyrodnialcem, ponadto Kucharz i Osiłek są bezpieczni chce więc iść do 6, póki jest tam jeszcze miejsce.
Rizon wie, że jeśli alien poszedł za Yagą do 6, to tam zostało już tylko jedno wolne miejsce idealne dla niego, więc tam wbija umacniając tam swoje wpływy.
Dominique zaczyna kombinować, bo ma przesrane. W 5 siedzieć jej się nie opłaca, bo Yaga ma tam ogromną siłę przebicia. 3 :1. Skoro Yaga musiała się ruszyć to najpewniej wyszła z 2, więc przeczuwa, iż będzie tam dla niego wolne miejsce i tam chce wbić.
Ajinur myśli długo, bo jego sytuacja jest taka średnia i trudno powiedzieć co będzie zrobić najlepiej. Wie, że przed nim jest Rizon i Yaga, powiedzmy że przewiduje, że ruszą stamtąd swoje postacie i daje na pozycję dwa, gdzie póki co nie ma żadnej macki.
Seatherten najchętniej by stał w miejscu, ale tak postąpić nie może. Sądzi, że nie wszystkim opłaca się tak bić w 6 więc wierzy, że będzie tam dla niego miejsce.

5) Macki zostają postawione przed lokacjami (3, 6,4,5), gracze się przesuwają. Sytuacja przedstawia się nastepująco:
Yaga Osiłek z 2 do 6.
Alien Zwyrodnialec z 4 do 6
Rizon Osiłek z 2 do 6
W tym momencie 6 jest już zapełniona. Jest 6 piratów.
Domique dobrze wyczuła i ładuje się do 2 Kucharza. Jest cenniejszy a osaczony przez Seathertena.
Ajinur również dobrze odczytał zamiary przeciwników i władował się Kucharzem z 3 do 2.
Seatherten wybrał 6, ale jest tam już limit więc idzie na Pokład Zwyrodnialcem z 3 by jak najmniej punktów stracić.
Dodatkowo macka pojawia się przy lokacji numer 6, bo jest tam najwięcej piratów, i lokacji numer 2, bo jest tam najwięcej Kucharzy.

6. Sytuacja wygląda nastepująco:

Przypomnienie kto jaki kolor:Seatherten, Yaga, Alien, Rizon, Dominique, Ajinur. (przykładxd) Macka
PRZED:
Spoiler :
1. Łaźnia: (3/3 Miejsca) - Kucharz Kucharz Osiłek
2. Sterownia (4/4 miejsca) Kucharz Zwyrodnialec Osiłek Osiłek
3. Ładownia (4/4 miejsca) Kucharz Zwyrodnialec Osiłek Zwyrodnialec Macka
4. Pokład (nieograniczone) Zwyrodnialec Macka
5. Kajuta Kapitana (3/3 miejsca) Zwyrodnialec Kucharz Osiłek Macka
6. Messa (3/6 miejsc) Kucharz Zwyrodnialec Osiłek Macka
PO:
Spoiler :
1. Łaźnia: (2/3 Miejsca) - Kucharz Osiłek
2. Sterownia (4/4 miejsca) Kucharz Zwyrodnialec Kucharz Kucharz Macka
3. Ładownia (2/4 miejsca) Osiłek Zwyrodnialec Macka Macka
4. Pokład (nieograniczone) Zwyrodnialec Macka Macka
5. Kajuta Kapitana (3/3 miejsca) Zwyrodnialec Kucharz Osiłek Macka Macka
6. Messa (6/6 miejsc) Kucharz Zwyrodnialec Osiłek Macka Osiłek Zwyrodnialec Osiłek Macka Macka
Nie było wielkich głosowań bo nie było i o co. Gdyby nawet bestie przedarły się w trójce Dominique by wygrała głosowanie, bo Zwyrodnialec ma dwa głosy. Alien zaś ma Pistoler z którego zrobiłbym najpewniej użytek. I tak nikt by nie zginął.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10.08.2015 20:06 przez Komimasa. Powód: Poprawiona ortografia)
29.11.2013 12:53
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Nami Offline
Chrupkozaur
Redakcja Ohara

*
Liczba postów: 3,147
Dołączył: 09.03.2011
Skąd: Warszawa
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #2
RE: Pomysł na forumową grę przetrwania.
Komimasa napisał(a):pojawienie się macek Krakena - w losowych lokacjach pojawiają się bestie, ale gracze póki nie wybiorą gdzie pójdą, nie wiedzą które lokacje są bezpieczne.

Karo będzie miała swoją stałą rolę Big Grin


No i mnie może to zainteresować : P

[Obrazek: 80Y7spE.jpg]
29.11.2013 13:10
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Hotarubi Offline
♥ Psiara ♥
Pirat

*
Liczba postów: 1,197
Dołączył: 03.07.2013
Skąd: czeluści zaświatów
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #3
RE: Pomysł na forumową grę przetrwania.
Ja też zainteresowana jestem Wink

[Obrazek: llamister_kozov.png]
"3 grudnia książę mrocznych kóz oświadczył się siostrze Okiren: Hotarubi.
Podarował jej pierścień z trawy, który ta ochoczo przyjęła, a że jest lamą, to pewno go zeżarła."
29.11.2013 14:00
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Zoro Offline
I Oficer
Pirat

*
Liczba postów: 457
Dołączył: 16.09.2013
Skąd: Wrocław
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #4
RE: Pomysł na forumową grę przetrwania.
Ciekawie brzmi. Ja bym chętnie spróbował z wami zagrać Wink
29.11.2013 14:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
tomus88888888 Offline
Majtek
Pirat

*
Liczba postów: 40
Dołączył: 11.08.2013
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 15%
Post: #5
RE: Pomysł na forumową grę przetrwania.
Chyba byłbym zainteresowany, ale na razie wygląda to dla mnie na głupotę. Pewnie to, że jestem zmęczony oraz skacowany powoduje, że po prostu nie wiem, co autor miał na myśli ;p

http://taktowlasniewyglada.blogspot.com/
29.11.2013 14:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Vegi Offline
I Oficer
Pirat

*
Liczba postów: 522
Dołączył: 30.03.2009
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #6
RE: Pomysł na forumową grę przetrwania.
Zamawiam zwyrodnialca.

[Obrazek: za_oga_strzelc_w_sygna.jpg]
Lubię placki.
29.11.2013 14:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,447
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #7
RE: Pomysł na forumową grę przetrwania.
Każdy z graczy (załóg)ma trzy postacie: osobę lurkującą zło wartą 7 punktów, siłacza mającego siłę dwóch piratów za 5 punktów i gościa który w razie jak dochodzi do głosowania ma ciężkie argumenty - spluwę, wartego 3 punkty na koniec.
Mógłbym podzielić to na drużyny, ale wtedy musiałoby być 18 graczy, co moim zdaniem spowoduje chaos, poza tym niektórzy odpadną nawet nie smakując dobrze rozgrywki...

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.11.2013 14:18 przez Komimasa. Powód: Poprawiona ortografia)
29.11.2013 14:17
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
okiren Offline
Soul Mama
Załoga Nakama

*
Liczba postów: 4,867
Dołączył: 23.11.2011
Skąd: Kanadowo
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #8
RE: Pomysł na forumową grę przetrwania.
Ja nie kumam o co kaman póki co Big Grin Przykładowa rozgrywka w mniej rozwiniętej formie mogłaby się tu okazać pomocna

To mnie trochę odstrasza:
Komimasa napisał(a):Gra jest nastawiona na dużą dozę burzliwych negocjacji i negatywnej interakcji podanej w najlepszej formie

Ale sam opis tur brzmi ciekawie...

Czy zwycięzcą jest "last man standing"?

[Obrazek: 6DG0nbv.gif]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.11.2013 14:46 przez okiren.)
29.11.2013 14:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Grigorij Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 3,264
Dołączył: 30.03.2009
Skąd: Super Bale Całą Noc
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #9
RE: Pomysł na forumową grę przetrwania.
tomus88888888 napisał(a):Pewnie to, że jestem zmęczony oraz skacowany powoduje, że po prostu nie wiem, co autor miał na myśli ;p
To nie to. Po prostu jak Komi coś tłumaczy, to nikt nie wie co On ma na myśli.

[Obrazek: vYg1BTA.png]
29.11.2013 15:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,447
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #10
RE: Pomysł na forumową grę przetrwania.
Weź Grigo na drzewo spadajTongue Na razie nie wyjaśniałem zasad, więc ma co się dziwić, że nie jest zrozumiałe, co i jak, wpierw chciałem zobaczyć, czy jest zainteresowanie tego typu grami. Jak jest postaram się zrobić przejrzystą instrukcję.

6 graczy w sumie potrzeba.
Warunki zwycięstwa:
a) Jeśli wszystkie osoby, które przeżyły będą znajdować się w jednym pomieszczeniu (nie licząc pokładu, gdzie nie ma limitu miejsca)
b) Jeśli przeżyje 6 postaci lub mniej, przybywa piracka flota i ostrzeliwuje Krakena.
Także to nie jest pokroju "last man standing" ale jest walka o przetrwanie xd

okiren napisał(a):To mnie trochę odstrasza:

Komimasa napisał(a)::Gra jest nastawiona na dużą dozę burzliwych negocjacji i negatywnej interakcji podanej w najlepszej formie

Znaczy ta negatywna interakcja? No to jest nieodłączny element tej gry, jest konfliktogenna, oczywiście, jeśli zbyt serio podchodzimy do sprawy podam Wam przykład.

Przykład:
Okiren ma kartę (Ukrycie) dzięki czemu nic jej nie będzie. Jest kapitanem, więc podgląda przekaz slimakowizjerów, gdzie pójdą zombie. Wie że 3/4 pójdą do messy, gdzie zmieścić się może 6 osób. Ona jako Kapitan zaczyna kolejkę i swój ruch wykonuje jawnie. Idzie do tej messy powiedzmy Kucharzem, swoim najcenniejszym człowiekiem właśnie do messy (wybiera nie rzuca kostką). Gracze po niej mogą się tym mocno zasugerować. Nikt nie chce stracić postaci za 7 punktów, więc w przysłowiowe gniazdo os jej nie wpakuje. Powiedzmy więc, że większość graczy uzna tę miejscówkę za bezpieczną. W końcu lokacji jest 6 a macek dochodzi raptem 4, jaka jest szansa, że choćby dwie pójdą na jedną lokację, skoro decyduje o tym rzut kością?
Tym samym okiren ich tam specjalnie zlurkuje, macki się przebiją, bo tam niezależnie od piratów jak są cztery się przebijają i ktoś będzie musiał zginąć. Wszyscy będą chcieli zabić postać okiren, bo ich wykołowała a ta zagrywa sobie "Ukrycie" i radźcie sobie samixd

Drugi przykład:
Albo mamy trzy postacie w sterowni mieszczącej właśnie max 3 postaci. Kucharz Zoro, Ochroniarz Okiren i Kucharz Hotarubi. Macki się przebijają. Dochodzi do debaty, kto ma zostać rzucony Krakenowi na pożarcie. Hotarubi ma w razie czego spluwę, by zyskać dodatkowy głos, ale w dyskusji okazuje się że dziewczyny zawiązują sojusz mają teraz teoretycznie dwa głosy. Hotarubi więc oszczędza kartę, która może jej się przydać później. Zoro jest wściekły, bo wcześniej on pomógł Okiren (powiedzmy), a teraz co ona odstawia? Macek pojawia się tyle, że się przebijają. Dochodzi do tajnego głosowania Zoro głosuje na siebie (tak można) Hotarubi jak się umówiły na Okiren, a Okiren jednak na Zoro. I nagle to najcenniejsza postać Hotarubi zostaje rzucona Krakenowi na pożarcie!

Także to jest tego typu gra, jeśli ktoś nie lubi takiej rozgrywki no to nie ma sensu by się potem wkurzałxd

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.11.2013 15:43 przez Komimasa.)
29.11.2013 15:32
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama