Aktualny czas: 22.09.2017, 01:11 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Nabór na adminów.
Potrzebni mi są ludzie, którzy mogą mi prowadzić nakamę:) Więcej informacji -> Tutaj <-
Odpowiedz 
Rozszerzenie
Autor Wiadomość
Jutsu
Unregistered

 
Post: #1
Rozszerzenie
Rozszerzenie: Zasady

1 Postać w świecie.

Nasza postać ma na początku lvl 1 oznacza to że może pokonać bez większych problemów od 3 marines, czyli żołnierzy, którzy są po podstawowych szkoleniach. Oznacza to że póki co nasza postać nie dysponuje zbyt szerokim wachlarzem umiejętności. Aby się czegoś nauczyć trzeba sobie wykupywać umiejętności. Tak więc od początku posiada tylko podstawowe umiejętności. Na początku decydujemy się jakiej rasy będziemy mieć postać, jaką płeć i w zasadzie tyle. Użytkownicy mogą grać postaciami przeciwnej płci. Z dostępnych ras mamy rodzaje występujące w świecie OP. Jeżeli były jakieś wyjątki o których akceptacji wcześniej wspomniano to zostały one dopuszczone, w przypadku gdy chcemy trochę pokombinował właściwe uargumentowanie tego opiekunowi gry (czyli mnie) może sprawić iż ten zaakceptuje postać. Ważne by nasza postać nie wyglądała jak ktoś ze świata OP.


2 Świat.

Świat jest pewnego rodzaju dowolną alternatywą świata przedstawionego przed Odę. Możemy tu spotkać te same osoby, ale mogą one parać się czymś innym, nie posiadać swych umiejętności itp. Świat nie jest też dokładnie odzwierciedlony. Jak w pierwowzorze i tutaj mamy ciągi wysp układające się w drogę. Jedną z najbardziej znaczących zmian jest to, że cały grand Line przecina sieć lini kolejowych. Dzięki temu za odpowiednią zapłatą możemy dostać się do pewnych szczególnie ważnych wysp. Jednymi z najważniejszych są Water 7, Shoubai (miejsce gdzie można pohandlować, lub też zrobić zakupy) Wyspa gdzie możemy zdobyć informacje, jak i wyspa gdzie od czasu do czasu będą odbywać się turnieje. Oczywiście używając pociągu nie możemy zabrać ze sobą statku, więc po takiej podróży aby kontynuować przygodę należy wrócić na wyspę, gdzie pozostawiliśmy statek.

3 Rozgrywka.

Polega ona na opisywaniu swoich działań czy relacji z innymi członkami załogi. Jesteśmy w załodze, odgrywamy postać którą sobie wykreowaliśmy może pisać co robi, co czuje, możemy podejmować rozmowę z innymi w skrócie taki pbf. Oczywiście nie zabraknie tu MG czyli game master, czyli mistrzów gry. Z każdej z trzech załóg wybierani są kapitanowie, którzy pełnią właśnie tę rolę dla innych załóg. Np. Kapitan Soge może być MG dla załogi Fallenu. Wpierw każda z załóg dostaje do opracowania wyspę. Wyspa ta trafi do innej załogi. Z racji iż jest to pbf i trzeba liczyć się z tym, iż nie wszystko musi pójść po myśli MG. Opis nie musi być szczegółowy. Zanim załogi otrzymają wyspy do gry muszą wszystkie trzy oddać je w stosownym czasie i wyspy te muszą zostać zaakceptowane przez OG, który określa jakie warunki ma ona spełniać. Gdy wyspy będą już dopuszczone MG dla każdej poszczególnej załogi wstawia post informacyjny o wyspie i dalej już przygoda toczy się przy współpracy z załogą. W sytuacji gdy kapitan z różnych przyczyn nie może w pełni być MG pomagają mu w tym jego oficerowie. Jednym z podstawowych ograniczeń jest czas. Wstępnie są to trzy dni, liczbę tę może zmienić tyko OG. Załogi mogą dowolnie wykonywać różne czynności (np. iść na 30 minutowy spacer, a inni w tym czasie napisać że podróż zajęła pół dnia) w momencie gdy wyczepią oni zapas owych 3 dni, zmuszeni są czekać na resztę załóg.
Rozgrywka opisywana jest w jednym z trzech tematów (każdy jest dla innej załogi) do ogólnego wzglądu, nie jest więc umieszczona w dziale dla odpowiedniej załogi. Nad poprawnym przebiegiem rozgrywki czuwa OG. To on decyduje o zjawiskach losowych i albo je wdraża, albo informuje o tym poszczególnego MG. OG odpowiada również za pojedynki, zarówno z napotkanymi zwykłymi przeciwnikami jak i kimś silniejszym. Nie ma on obowiązku informowania na jakiej podstawie uzyskał określony wynik. Jeżeli zechce może to wyjaśnić, może zmienić zasady o czym poinformuje w stosowne dopisce do tegoż regulaminu.
MG jak i OG może używać PAX-u w tym czasie wszystko co napiszą gracze będzie unieważnione, choć jeżeli MG zgodzi się lub w wypadku gdy ustanowi go OG, OG się zgodzi, posty będą mogły zostać.
Pomiędzy wyspami poruszamy się za pomocą log pose. Należy też nim się odpłynie z danej wyspy odczekać odpowiednią ilość czasu, aby log pose się nastawił. O tym ile trzeba czekać decyduje OG. Istnieją też specjalne miejsca do których możemy się do stać przez specjalne Eternal Pose.


4 Rozwój postaci.


Poza samą przygodą ważne jest by nasza postać ciągle się rozwijała. Można to robić na dwa sposoby. Jednym z nich jest zdobywanie punktów za różną działalność drugą jest zdobywanie exp lub beri podczas przygody, jednak punkty zawsze będą opłacalniejsze.

Poniżej przedstawiona jest lista leveli, która będzie z czasem aktualizowana.
1 lvl ? 0 exp
2 lvl 100 exp. 10 PS
3 lvl 200 exp 15 PS
4 lvl 400 exp 20 PS
5 lvl (wymagane dwie umiejętności) 600 exp. 25 PS


Za każdy z leveli otrzymujemy 10 PS czyli punktów statystyk, możemy je umieszczać zwiększając statystykę. A są to.

- Siła
- Zręczność
- Szybkość
- Refleks
- Mądrość
- Wytrzymałość
- Witalność
- Heroizm.

Każda postać ma nap oczątku 15 żyć, każdy punkt w witalności dodaje 2 punkty żyć. Czyli już przy

Witalność 1 mamy 17 żyć.

Heroizm jest wyjątkową statystyką, którą podnieść jest niezwykle trudno, póki co zostanie ona pominięta.

Mamy więc zwykłe powyżej przedstawione statystyki a oprócz nich są jeszcze kryształy statystyk i monety.

Przeliczenie całości jest następujące.

1 Punkt jaki otrzymujemy za działalność ogólnie forumową. Można podzielić na
100 beri*
50 beri i 50 exp*
100 exp.*

*Wartości te mogą się zmieniać.

Natomiast 1 Punktów Statystyk (jakich otrzymujemy co lvl ) Można podzielić w następujący sposób.
- 5 kryształy umiejętności
- 10 monet umiejętności.
- 1 punkt w statystykę

Poniżej znajduje się spis działalności za jakie dostajemy punkty.

Spoiler :

a) Prace graficzne.
- za prace które trafią do galerii 5punktów
- Tapety 4 punkty
- 3 Proste avki 1punkt coś więcej dodatkowe punkty (za jakiś szczególny nawet jeden 3pkt)
- Sygny jw.
Ocenia ??? (jeżeli uzna to za stosowne może nawet nie przyznać punktów)

b) Fanpicture.
- za prace które trafią do galeri 4 punkty.
Ocenia ??? (jeżeli uzna że jakiś obrazek zasługuje na więcej może dać więcej)

c) Informacje ze świata Op. Za takie informacje (jeżeli ich użyjemy) można zdobyć nawet 5punktów. Wszytko zależy od ich ilości, lub od tego o czym traktują.
Ocenia: ???

d) Fanfiki.
- Za krótki (coś koło 50 słów) 1punkt
- za jednorazówkę (około 100 słów) 1punkt
- za fik dłuższy 3punkty. Przy każdym kolejnym rozdziale 2 punkty za rozdział.
Ocenia ???(jeżeli osoba oceniająca uzna to za stosowne może nie przyznać punktów, lub po czasie przestać je przyznawać).

e) Za zrobienie AMV która trafi na stroję 5 punktów


f) Master of game.
- Za odpowiedzenie na 3 pytania w Quizie 1 punkt (jeżeli pytanie ciężkie to nawet za jedno tyle)
Przyznaje: ???
- Za odgadnięcie ?z jakiej to jest scenki? 3 punkt (bo zwykle jest ciężko, może też być ich brak)
Przyznaje ???
- Za wygranie w demotywatorach, jeżeli praca pójdzie do galerii 1punkt. (może też być brak)
Ocenia: ???



g) Pomoc stronie.
- Za napisanie artykułu i nadesłanie go, od 1 do 8pkt. (musi zostać wykorzystany przez stronę)
Ocenia ??? ( prawdopodobnie zwykle oceny będą wahać się 1-3punktów ale w razie czego dano taki próg)
- Za kodowanie od 1 do 3 punktów.
- Za dostarczanie screenów do artykułu 1 do 3 punktów.
- Za pomoc w dostarczaniu screenów do użycia w Nauce Japońskiego. 1 do 3 punktów

h) Pomoc przy załogach.
- Za interesujące pomysły na urozmaicenie załóg, jeżeli zostaną wykorzystane. 2pkt

Ocenia: ???
Podnieść level możemy również poprzez zwykłe zdobywanie exp jest ono jednak dużo niższe od tych otrzymanych za punkty.


Oprócz statystyk możemy zwiększać swoje możliwość aktywując umiejętności. Aby dana umiejętność była aktywna potrzeba spełnić warunki wypisane obok umiejętności. Umiejętności jest cała masa, są takie, które należą do pewnej profesji kilka z nich nadaje postaci daną profesję. Są też takie, które nie są bezpośrednio powiązane profesjami.

Poniżej przedstawiono wypis wszystkich umiejętności jakich możemy się nauczyć.

Spoiler :
Kapitan
Spoiler :
Kapitan jest jedyną rangą nie do zdobycia, ona po prostu jest^
Składają się na niego:
Morale
Spoiler :
- Morale lvl 1
- Morale kapitana ładuje się w ciągu dwóch dni.
Morale lvl 2 (40 KU, nagroda 50 000 000 beri)
- Kapitan dokonując czynów "niesławnych" (po prostu to za co podwyższają mu nagrodę) podwaja stawkę jaką otrzymałby normalnie.
- Żadne ?niemoralne akcje? (np. przegrana) nie są w stanie drastycznie zmniejszyć morale.
Morale lvl 3 (40 KU, nagroda 100 000 000 beri)
- Podwyższone morale, co sprawia że można spróbować wykonać aż dwa heroiczne czyny.
- Morale kapitana ładuje się w ciągu jednego dnia.
- Morale Załogowe. ( wymagany heroiczny czyn działający na załogę)
Poziom 1
- Załoga potrzebuje tylko 3 dni na załadowanie paska morale.
Poziom 2 (30 MU)
- Załoga potrzebuje tylko 2 dni na załadowanie paska morale
Poziom 3 (50 MU)
- Oficerowie potrzebują tylko jednego dnia na załadowanie paska morale.
- Heroiczność (60 KU, wykonany heroiczny czyn)
Spoiler :
- Heroiczność
- Większa siła heroicznego czynu. (kwestia umowna z OG)
Dowództwo ( 40 KU, 15 wisdom)
Spoiler :
- Dowództwo lvl 1
- Okrzyk dowódcy (specjalna umiejętność) poziom 1
Osoby słabe np. chłopi atakujący mogą uciec. Szansa 10%
P10W10 5 MU
Dowództwo lvl 2 (20 KU, ?okrzyk dowódcy? poziom 5)

P3W3 30 MU
Poziom1
- Bohater może najmować różnych ludzi do pomocy.
Poziom 2
- Zwiększa się ilość czasu (do 3 dni)
Poziom 3
- czas nieograniczony
- ludzie ci są wierni aż po śmierć.
- Charyzma ( 30 KU, któraś z umiejętności kapitana na wyższym lvl)
Spoiler :
Charyzma lvl 1
- Szansa na sprzedaż towaru po droższej cenie. P3W3 10MU
- Szansa na kupno towaru po niższej cenie. P3W3 10MU
- Szansa na otrzymanie większego wynagrodzenia po misji. P3W3 10MU
Charyzma lvl2
- "Kapitański okrzyk" Po tym okrzyku statystyka siła i szybkość towarzyszy wzrasta od +1 do +3 zależne od poziomu. P3W3 20MU
- "Kapitańskie wsparcie" Sprawia, że osoba która teoretycznie nie jest zdolna do ruchu, wstaje.
Charyzma lvl3
- Może wpływać na zachowanie ludzi. (np. wywołać bunt) P3W3 40MU
- "Sprzyjająca obecność" - Gdy kapitan znajduje się wśród swych kamratów, wszystkie ich statystyki rosną +1
Wojownik
Nie działa 50% - 67%

- Może brać udział w turniejach
- W sklepach dostaje taniej ekwipunek
Co się na niego składa.
Spoiler :
- Siłacz (Wojownik, 40 KU , 20 Str)
Spoiler :
- Dzięki tej umiejętności może ćwiczyć swoją siłę. Co owocuje wzrostem siły.
+1 na poziom.
- Gladiator ( 50 KU, 5 Str 5 speed)
Spoiler :
Ta umiejętność pozwala zwiększać szansę na udanie techniki. Im większy lvl tym większa szansa. P10W1 20 MU
- Berserker (40 KU, krytyczna ilość żyć)
Spoiler :
Berserk lvl 1
- Gdy bohater użyje heroicznego czynu, nasz atak zwiększa się o +5 Z każdym poziomem tej umiejętności zwiększa się atak. P3W3 20 MU

Berserk lvl 2 (30 KU)
- Kiedy mamy mniej niż 25% żyć nasz atak zwiększa się o +3 Z każdym poziomem tej umiejętności zwiększa się ilość zadawanych obrażeń. P3W3 20 MU

Berserk lvl 3 ( 10 KU, pokonanie wroga w stanie berserka)
- Gdy ranią naszego towarzysza nasz atak zwiększa się dwukrotnie. Nie robimy uników. Czas trwania to 2 tury.

Bohater. (60 KU)
Spoiler :
Bohater lvl 1
- Zwiększa się szansa na wyjście "bohaterskiego zagrania". Przykład dość kiepski^
P3W3 max 50% 10 MU
Mamy sztorm i ktoś wypada za burtę. I my podbiegamy by go chwycić umiejętność ta zwiększa nam na to szansę.

Bohater lvl 2 ( 50 KU)
- Może zaistnieć też szansa, że po wykonaniu jakieś misji którą będzie np. ratunek, możemy zyskać trochę rozgłosu, czy też obniżyć nieco poziom poszukiwania.
P3w3
Bohater lvl 3 ( 50 KU)
- Po wykonaniu misji jeżeli nasz status renomy jest dość wysoki otrzymujemy większe wynagrodzenie.
P10W1 10 MU
Męstwo
Spoiler :
- W wypadku wyboru tej umiejętności zawsze walczymy do końca czyli do śmierci.
- Nigdy nie stosujemy tanich, oszukańczych zagrywek.
- Zawsze szanujemy przeciwnika, nie krzywdzimy słabych, bezbronnych.



- Mistrz walki wręcz (sztuki walki) ( 50 KU)
Spoiler :
Pozwala dołączać specjalne techniki walki ręcznej, których wyjście warunkować może stan osoby (np. musi nastąpić kontra by uderzyć) i umiejętność "Gladiator".
Każdy poziom tych umiejętności pozwala dodać nową technikę do garnituru naszych technik.
P10W1 (20 MU)
Poniższe umiejętności i ich opis ( 50 KU) P10W1 (20 MU)
- Styl broni białej (miecz, lanca itd.)
- Styl broni dalekiego zasięgu.
- Broń dwuręczna (krótki dystans)
- Broń dwuręczna (długi dystans)
- Broń niekonwencjonalna (np. kosa)
- Broń niekonwencjonalna dalekiego zasięgu (np. bumerang)
- Broń potężna ( np. olbrzymi Topór)
Każda z tych umiejętności pozwala dołączać specjalne techniki posługiwania się bronią białą, których wyjście warunkować może stan osoby (np. musi nastąpić kontra by uderzyć) i umiejętność "Gladiator".
Każdy poziom tych umiejętności pozwala dodać nową technikę do garnituru naszych technik.
Strzelec

Nie liczy się 50%-67%

- Może brać udział w turniejach strzeleckich
- Tańszy ekwipunek.

Co się na niego składa:
Spoiler :
- Celność (40 KU)
Spoiler :
Celność lvl 1
- Zwiększa się szansa na celny strzał.
P3W3 50% 10 (MU)
Celność lvl 2 (70 KU)
- Umożliwia też wraz z wzrostem poziomu nacelowanie większej liczby przeciwników.
P10W1 10 MU
- Sokole oko ( specjalne google, 30 KU)
Spoiler :
- Umiejętność ta zwiększa zasięg naszego strzału.
P10W1 10MU
- Precyzja ( Strzelec, wygranie turnieju, 10 KU)
Spoiler :
- Umiejętność ta zwiększa szansę na dokładne trafienie w cel np. tzw 100.
- Kanonier ( co najmniej dwie armaty, 30 KU)
Spoiler :
- Zwiększa szansę na trafienie w cel z armaty.
P3W3 50% 10MU
Broń palna ( 50 KU, 5 speed, 5 wisdom)
- Ta umiejętność pozwala zwiększać szansę na udanie techniki. Im większy poziom tym większa szansa.
P3W1 20 MU

Poniższe umiejętności 50 KU P10W1 (20 MU)
- Broń dalekodystansowa
- Broń o duże sile rażenia
- Broń dwuręczna
- Broń jedno ręczna (np. zwykły pistolet)
Każda z tych umiejętności pozwala dołączać specjalne techniki wykonane bronią palną, których wyjście warunkować może stan osoby (np. musi nastąpić kontra by uderzyć) i umiejętność "Broń palna".
Każdy poziom tych umiejętności pozwala dodać nową technikę do garnituru naszych technik.
Nawigator
- Może poprowadzić nas na skały by uciec marines
- Może znaleźć ukryte prądy morskie

Co się na niego składa:
Spoiler :
Sternik (40 KU)
Spoiler :
Sternik lvl 1
- Zwiększa szansę przejęcie kontroli nad sterem w czasie gdy ten odmawia posłuszeństwa.
P3W1 (50%) 10 MU
Sternik lvl 2 (20 KU)
- Zwiększa szansę na udany zwrot, który może pomóc uniknąć kul.
P1W3 50% 20MU
- Kartograf (30 KU, matematyka)
Spoiler :
Kartograf lvl 1
- Może on tworzyć mapy miejsc które odwiedziła jego załoga, dzięki temu gdy będą chcieli tam wrócić mapa zwiększy szansę, że trafią tam bezpiecznie.
Kartograf lvl 2 (30 KU, 10 wisdom)
- Może sprzedawać mapy uzyskując za to pieniądze
Kartograf lvl 3 (40 KU)
- Potrafi lepiej rozczytywać mapy, w zależności od poziomu będzie umiał rozczytywać coraz trudniejsze.
P3W3 10 MU
- Meteorolog ( 40 KU 8 wisdom)
Spoiler :
Meteorolog lvl 1
- Dzięki swej umiejętności ma większą szansę na zorientowanie się z której stron może wiać, co pozwoli "złapać go w żagle".
Meteorolog lvl 2 (40 KU, 5 wisdom)
- Pozwala określić gwałtowne spadki temperatury czy ciśnienia.
P3W3 10MU
- Potrafi przewidzieć duże tajfuny, cyklony itd.
P3W3 10MU
Meteorolog lvl 3 (przewidzenie zmian w pogodzie 3x, 30 punktów)
- Może też przewidzieć gwałtowne burze, zmiany pogody itd.
P3W3 20MU
- Matematyk ( 30 KU, 20 wisdom)
Spoiler :
- Ta umiejętność pozwala na zrobienie precyzyjniejszych obliczeń (np. wystrzał)
- Log pose (Nawigator, 70 KU)
Spoiler :
Ta umiejętność pozwala szybciej ładować się log pose.
P3W3 (20 MU)
.
Kucharz
Tutaj postanowiłam zachować twój pomysł Jutsu, z tym aby zjedzenie potrawy dawało pewne możliwości. Jednak znacznie bardziej to uogólniłam^

Co się na niego składa:
Spoiler :
- Śmiertelna patelnia. (20 KU, Zielarz)
Spoiler :
Śmiertelna patelnia Lvl 1
Atak trującymi babeczkami (hołd dla Soet-chan^) Im wyższy poziom tym większa szansa. Przeciwnik który, tym dostanie ma osłabioną obronę.
P3W1 10MU
Poziom 3 ? Na tym poziomie jedzenie może też od nadmiaru opar po prostu wpłynąć na osłabioną koncentrację, co będzie się objawiało 1/3 na chybione zagranie.
Śmiertelna patelnia lvl 2 (50 KU)

- Umożliwia przygotowanie posiłków, które mogą się źle skończyć dla przeciwnika. Może się zatruć dość poważnie na tyle że ciężko będzie mu walczyć. Jednak wiele zależy od umiejętności smakosz.
Śmiertelna patelnia lvl 3 (60 KU, smakosz poziom 5)
- Przeciwnik może nawet zatruć się śmiertelnie.

Oczywiście ważna jest tu też umiejętność "smakosz". Im wyższy poziom tym gorsze objawy.
- Smakosz (40 KU)
Spoiler :
- Dzięki tej umiejętności możemy sprawić, że nikt ni powstrzyma się przed naszym daniem im wyższy poziom tym większa szansa.
P10W1 10 MU
- Można też go używać do odwrócenia uwagi, działa na takiej samej zasadzie.
P3W1-
- Mistrz kuchni (30 KU, 5 speed, 5 ref)
Spoiler :
Mistrz kuchni lvl 1
- Umożliwia robienie specjalnych dań (mogą być w misjach) Tutaj proponuję by te "specjalne składniki" były rzadko i tylko na potrzeby misji, z całego jedzenia bym zrezygnowała^ Im wyższy poziom tym bardziej wyszukane dania.
P3W3 10 MU
Mistrz kuchni lvl 2 (20 KU, 10 speed, 10 ref)
- Można go ?pożyczyć? jakiejś restauracji^
Mistrz kuchni lvl 3 (Kucharz, 10 KU, 15 speed, 15 ref)
- Może brać też udział w konkursach kulinarnych.
- Przygotowany posiłek może (szansa) na okres 1 dnia zwiększyć siłę. (zależność od poziomu)
P10W1 przy P8 zwiększamy statystykę siły.
- Cukiernik (10 ref, 5 speed, 5 zręczność, 5 eva)
Spoiler :
Cukiernik lvl 1
- Używa słodkości by unikać niebezpieczeństw ( przykładowo rzuca pączki wygłodniałym wilkom)
P3W1 10MU
Cukiernik lvl 2 (20 KU , 10 speed , 10 zręczność, 5 ref )
- Może np. poprzez zrobienie dużego tortu, wpłynąć na decyzje. Np. w kwestii nie zdyskwalifikowania.
P3W1 10MU

Cukiernik poziom 3 (30 KU, 5 speed, 10 ref, 15 eva )
- Przygotowane słodycze zwiększają morale^ w zależności od poziomu zwiększa się szansa.
P3W1 (50%)
Poziom 3 ( 80 punktów, 10 speed, 5eva, 5 ref)
Morale zwiększa się nawet od 0
- Dietetyk (40 KU, 10 wisdom)

Spoiler :
- Dzięki tej umiejętności posiłki przygotowane, są dobrze zbalansowane, co zmniejsza ryzyko zachorowania.
P3W1 (50%) 10MU
Dietetyk lvl 2 (30 KU, 15 wisdom)

- Może też poprzez posiłki delikatnie z dnia na dzień leczyć postać. Wyrażone w procentach jednego życia tak, że na przykład potrzeba pięciu dni by wskoczyło o +1 do przodu.
P3W1 10 MU
Tu można też kombinować nad podobnym sposobem zwiększania siły, czy zwinności.^
Dietetyk lvl 3 (Kucharz, 100 KU, 20 wisdom)
Przygotowany przez niego posiłek ma szansę podwoić przyszłe dodane punkty statystyk. (np. wybieramy 5 w mądrość i dostajemy 10) Działa na (eva, str, speed, ref, def, wisdom)
P3W1 50% (30 MU)
.
Lekarz
- Premia do leczenia powyżej szansy 50% aż do 80%
- Premia do dni +1
- Premia do uratowania szansa do 80%

Co się na niego składa:
Spoiler :
- Medyk
Spoiler :
Medyk lvl 1 ( 30 KU, 5 eva)
- Szybciej goją się rany pacjenta. Ilość dni zmniejsza się wraz wzrostem poziomu.
P3W1 (20 MU)
Medyk lvl 2 ( 20 KU, speed 5, 10 eva)
- Podczas walki może np. unieruchomić przeciwnika uderzają w czuły punkt. Oczywiście jest to tylko na określony czas.
Medyk lvl 3 ( 40 KU, 10 speed, 10 ref, 10 eva, 5 Str )
- Może podczas walki złamać kość, bo wie jak.
P10W1 10 MU
- Zielarstwo ( KU punktów, 5 wisdom)
Spoiler :
Zielarstwo lvl 1
- Może znajdować rośliny, które pomogą sporządzić lepsze lekarstwa, szybciej wyleczą choroby. Działa dodatnie z medykiem.
P3W1 10 MU
- Może też znajdować rzadsze gatunki roślin (świat)
Zielarstwo lvl 2 ( KU punktów, 10 wisdom)
- Może odnajdować specjalne składniki, które pozwolą mu tworzyć dodatkowe mikstury.
(spis przy miksturze)
P3W1 10MU
- Odporności na ból ( nie liczą się żadne kary za ból, zakładam że zły Jutsu wprowadzisz^)

Zielarstwo lvl 3 ( 20 KU, Znachor)
- Tworzy mikstury, które mogą ogłuszyć. Trwa krótko.
P3W1 10MU
- Oślepić
P3W1 10MU
- Wywołać gwałtowny ból, co może przydać się podczas rozgrywki.
P3W1 10MU
- Pielęgniarz (30 KU)
Spoiler :
- Może pozostać w jakimś ośrodku leczniczym. (twoje GTA^)
- Akupunktura ( Medyk, 30 KU, 10 wisdom, 10 speed)
Spoiler :
- Może używać jej do unieruchamiania przeciwników. Szansa rośnie wraz z poziomem.
P3W1 10 MU
- Ratownik (40 KU, 5 speed, 5 ref )
Spoiler :
- Zwiększa się szansa na przeżycie (np. jak teraz w moim wypadku...)
P3W1 (20 MU)
Biolog (musi zebrać 3 gatunki specjalistycznych ziółek, 30 KU)
Spoiler :
- Pozwala na sporządzanie trudniejszych mikstur. Np. chmury dymu usypiającego.
- Może robić spis np. roślin, czy zwierząt i publikować to odpłatnie.
Weterynarz ( 40 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
- Może leczyć zwierzęta (np. w misjach)
- Większa szansa na uratowanie zwierzęcia.
P3W1 10 MU
.
Archeolog
- Dostęp do specjalnych archiwów ( świat)

Co się na niego składa:
Spoiler :
- Rozwaga (30 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
- Wraz z wzrostem tej umiejętności rośnie szansa, że można dowiedzieć się o najbliższych planach MG. Przykładowo, pytamy się co będzie jak nie oddamy złota. A on może nam powiedzieć "zabiję wszystkich". Wtedy rozsądniej jest oddać^
P3W1 10 MU
- Informator (60 KU)
Spoiler :
- Posiada informacje, które można zdobyć od MG w "informacji" zależne od poziomu.
P3W1 20 MU
- Archeolog Ohara ( Archeolog, 80 KU, odkrycie Poneglyphu)

Spoiler :
- Może rozczytywać Poneglyphy.
- Historyk (30 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
- Posiada pewne informacje na temat wysp czy jakichś wydarzeń.
- Może uczyć historii w szkole^ (GTA)
- Paleontolog ( 40 KU, 5 wisdom)
Spoiler :
- Zwiększa się szansa na wykopanie jakiejś skamieniałości (misja)
- Można ją też potem spróbować sprzedać.
.
Muzyk
- Może zagrać utwór który wpłynie na zwiększenie szansy wyjścia heroicznego czynu.
P3W1 30 MU
Co się na niego składa:
Spoiler :
- Taniec ( 20 KU, 10 ref )
Spoiler :
Taniec lvl1
- Brać udział w konkursach.
Taniec lvl 2 ( 20 KU, 15 ref )
- Może uczyć tańca (GTA)
Taniec lvl 3 (30 KU, 15 ref)
- Porwać do tańca (tylko jeżeli wróg ma duże morale) szansa zwiększa się z poziomem.
P3W1 10 MU
- Grajek weselny lvl 1 ( 40 KU)
Spoiler :
- Może grać na różnych okazjach zarabiając pieniądze. Im wyższy poziom tym więcej pieniędzy.
- Grajek weselny lvl 2 (30 KU, 5 eva )
- Może, poprzez grę sprawić, że statystyka szybkości roście o +1 im wyższy poziom tym większa szansa.
P3W1 (50%) 10 MU
Grajek weselny lvl 3(50 KU, 10 speed, 10 eva)
- Może w podobny sposób podnieść statystykę wytrzymałości i ataku o +2 na 2 tury.
P3W1 (50%) 10 MU
- Uliczny grajek (40 KU)
Spoiler :
- Może grać na ulicach, im wyższy poziom tym więcej pieniędzy.
- Śpiewanie ( 40 KU, 5 def )
Spoiler :
- Śpiewanie lvl 1
- Może poprzez śpiew i grę (potrzebny profil muzyka) wzruszyć przeciwnika. Sprawić by zaniechał walki. Im wyższy poziom tym szansa wzrasta. Nie liczą się pojedynki.

P3W1 20 MU

- Śpiewanie lvl 2 ( 30 KU, 10 def )
- Poprzez wysokie C (chyba dobrze^) może przestraszyć przeciwnika, najczęściej zwierzęta.
P3W1
- Śpiewanie lvl 3 ( 20 KU)
- Może zaśpiewać kołysankę która uśpi wroga^
- Może też wykorzystać ją w (świecie) np. poprzez uśpienie strażników.
- Janko Muzykant ( 50 KU, 5 speed , 5 ref )
Spoiler :
- Ta umiejętność pozwala zwiększać szansę na udanie techniki, które wykonuje z pomocą instrumentów. Im większy poziom tym większa szansa.
P10W1 20 MU
- Człowiek orkiestra ( 50 KU, 10 speed, 10 wisdom)
Spoiler :
Umiejętności ta pozwala dołączać specjalne techniki posługiwania się instrumentami, których wyjście warunkować może stan osoby (np. musi nastąpić kontra by uderzyć) i umiejętność "Janko Muzykant".
P10W1 20 MU
.


Cieśla
Co się na niego składa
Spoiler :
- Stolarz ( 30 KU, 5 str , 5 wisdom)
Spoiler :
- Im wyższy poziom tym może robić większe dziwy jak np. most na Thriller Bark^
P3W1 20 MU
- Jeżeli będzie miał materiały, może sprzedawać meble.
- Ludwisarz ( 20 KU, 10 wisdom, 10 str)
- Dzięki tej umiejętności armaty mogą strzelać dalej.
P10W1
- Majsterklepka ( 20 KU, 5str)
Spoiler :
Majsterklepka lvl 1
- Na misjach taki ktoś może się przydać. Naprawi coś, ktoś wyrazi za to wdzięczność.
Majsterklepka lvl 2 (Cieśla/ Mechanika, 20 KU, 10 str)
- Może zrobić tratwę, łódź, im wyższy poziom tym większa wytrzymałość.
P3W1 10 MU
Majsterklepka ( Cieśla/Mechanik, 60 KU, 10 str)
- Może upgreadować statek. ( 80 KU, 15 str, 10 wisdom) (potrzebne surowce) np. by płynął szybciej.
- Szkutnik ( 50 KU, 10 wisdom, 10 str)
Spoiler :
Szkutnik lvl 1
- Większa szansa na udaną naprawę.
P3W1 20MU
Szkutnik lvl 2 ( 40 KU)
- Większa szansa na uratowanie statku.
P3W1 20MU
Szkutnik lvl 3 ( 30 KU 20 wisdom)
Mniejsza ilość czasu potrzebna na naprawę.
P3W1 10 MU
- Pracownik Galley-la ( Cieśla, 100 KU, 20 str, 20 wisdom)
Spoiler :
- Może zbudować statek, rodzaj w zależności od poziomu.
P3W1 10 MU
- Może po znajomości taniej załatwić statek, lub uzbrojenie.
- Może zbudować mniejszy statek, który można sprzedać.
- Może pracować w stoczni.
.
Szpieg
Co się na niego składa.
Spoiler :
- Kłamca (40 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
- Pozwala oszukać przeciwnika, im wyższy poziom tym większa szansa. Zwykle raczej działa w misjach (np. mam 8000 zwolenników)
P3W1 10 MU
(wymagane 2 kłamstwa dodatkowo)
- Można też wcisnąć większe kłamstwo im wyższy poziom tym większa szansa, że ktoś się nabierze ( np. "jestem marines")
P3W1
- Oszust. ( 30 KU, 15 wisdom)
Spoiler :
Im wyższy poziom tym na większe kłamstwo można sobie pozwolić (np. Uciekajcie, tu jest bomba) Są to nie tylko kłamstwa ale także oszustwa, mniej zgodne z prawem. (decyzja OG)
P3W1 20 MU
- Zwiadowca ( 30 KU, 15 wisdom)
Spoiler :
Zwiadowca lvl 1
- Może dowiedzieć się o najnowszych wydarzeniach np. że znajduje się w nim marynarka.
Zwiadowca lvl 2 ( 20 KU, 10 wisdom)
- Zna określone pojęcie o stacjonowaniu marynarki. Im wyższy poziom tym dalszy zasięg.
P3W1
Zwiadowca lvl 3 ( Szpieg, 60 KU)
- Może wejść w posiadanie informacji tyczących konkretnej wyspy, np. za kogo jest największa nagroda. Informacje te czasem kupuje.
P3W1 10MU
- Przekupstwo ( 50 KU, 5 wisdom)
Spoiler :
- Ma szanse na udane przekupienie np. marines, by ich puścili wolno im wyższy poziom tym większa szansa.
- Informator (60 KU)
- Posiada informacje, które można zdobyć od OG w "informacji" zależne od poziomu.
P3W1 10 MU
- Wpływowość lvl 1 ( Szpieg, 70 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
- Użytkownik jak i jego znajomi mogą np. umknąć niebezpieczeństwu, nocować w apartamentach czasem za darmo itd. (decyzja OG)
P10W1 10 MU
- Wpływowość lvl 2 ( 40 KU)
- Może np. użyć swych wpływów, by:
- Nasłać rozbójników przeszkadzając w wykonaniu misji
- Łowców głów itd. (decyzje zależne od OG)
- Wpływowość lvl 3 ( 60 KU)
- Może zmniejszyć zainteresowanie marynarki daną osobą.
P3W1 (50%) 20 MU
.
Zabójca
Co się na niego składa.
Spoiler :
- Zwinność (50 KU)
Spoiler :
Dodatkowo zwiększa to szybkość lub refleks.
P3W1 ( +1 - +3) 20 MU
- Skradanie ( 20 KU, 10 eva , 5 wisdom)
Spoiler :
- Jest to umiejętność kiedy można niepostrzeżenie dostać się do przeciwnika im wyższy poziom tym większa szansa, że się uda.
P3W1 10 MU
- Cień ( 30 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
- Jest to umiejętność ściśle powiązana ze skradaniem. Wydłuża czas jakim możemy pozostać nieuchwytni.
P3W1 10 MU
- Ukrycie (30 KU, 10 eva)
Spoiler :
- Zwiększa szansę na udane ukrycie się.
P3W1 10 MU
- Skrytobójca ( Zabójca, 60 KU, 5 str, 5 wisdom , 5 eva , 10 speed )
Spoiler :
- Im wyższy poziom tym większa szansa na udane skrytobójstwo.
P3W1 (50%) 10 MU
- Assasin ( Zabójca, 60 KU, 5 str, 10 eva, 10 speed, 10 ref)
- Umożliwia zabijanie po cichu. Im wyższy poziom tym więcej osób może zlikwidować.
P10W1 4/6 na jednego 10 MU
Łowca
Co się na niego składa.
Spoiler :
- Tropiciel (40 KU)
Spoiler :
- Zwiększa szansę na znalezienie osoby, zwierzęcia, czy też podczas polowania na zwierzynę łowną.
- Ma lepszy węch, przez co może np. odkryć jeżeli ktoś będzie chciał użyć trucizny.
P3W1 (50%) 10 MU
- Ukrycie (30 KU, 10 eva)
Spoiler :
- Zwiększa szansę na udane ukrycie się.
P3W1 10 MU
- Skradanie ( 20 KU, 10 eva , 5 wisdom)
Spoiler :
- Jest to umiejętność kiedy można niepostrzeżenie dostać się do przeciwnika im wyższy poziom tym większa szansa, że się uda.
P3W1 10 MU
- Mowgli. (50 KU, 5 wisdom)
Spoiler :
- Ta umiejętność pozwala zwiększać szansę na udanie techniki w których pomaga mu wszelka fauna. Im większy lvl tym większa szansa.
P3W1 (20 MU)
- Trener zwierząt (50 KU)
Spoiler :
- Umiejętności ta pozwala dołączać specjalne techniki w których pomaga mu wszelka fauna, których wyjście warunkować może stan osoby (np. musi nastąpić kontra by uderzyć) i umiejętność "Mowgli".
P10W1 (20 MU)
- Pułapki ( 20 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
Pułapki lvl 1
- Umożliwia zakładanie różnych pułapek im wyższy poziom tym większa szansa na wyjście.
P3W1 (50%) 10 MU
- Pułapki lvl 2 ( 30 KU, 5 wisdom, 5 eva )
- Może zwiększyć liczbę pułapek.
P3W1 10 MU
Pułapki lvl 3 ( 40 KU, 5 wisdom , 5 eva , 5 speed )
- Im większy poziom tym wymyślniejsze pułapki.
P3W1 10 MU
- Polowanie (40 KU, 10 str)
Spoiler :
- Zwiększa szansę na schwytanie zwierzęcia. (np. misja) Czy tez po prostu zamiast walczyć.
P3W1 10 MU
.
Ninja. ( Łowcy, Zabójca)
- Pęd wiatru. ( 50 KU, 30 speed)
- Daje podobne możliwości co Soru.
- Wszystkie szanse na złapanie i ukrycie podnosi do 75%
- Pułapki są śmiertelne.
- Może łatwiej ogłuszać.
- Może oddychać pod wodą.
P3W1 20 MU


Złodziej,
Co się na niego składa:
Spoiler :
- Włamywacz ( 20 KU, 5 str, 5 wisdom)
Spoiler :
- Zwiększa szansę na udany włam^ (np. w misji, czy po prostu komuś do domu)
P3W1 (50%) 10 MU
- Kieszonkowiec ( 30 KU, 5 speed , 5 ref , 5 eva )

Spoiler :
Kieszonkowiec lvl 1
- Umożliwia okradanie ludzi na ulicy. Kradniemy tylko pieniądze.
P3W1 (50%) 10 MU
Kieszonkowiec lvl 2 ( 20 KU, 8 speed, 6 ref, 6 eva, 2 kradzieże)
Im większy poziom tym możemy ukraść więcej.
P3W1 10 MU
Kieszonkowiec lvl 3 ( 30 KU, 10 speed, 10 ref,)
Ma szansę okraść wroga, nawet podczas walki.
P3W1 (50%) 10 MU
- Skradanie ( 20 KU, 10 eva , 5 wisdom)
Spoiler :
- Jest to umiejętność kiedy można niepostrzeżenie dostać się do przeciwnika im wyższy poziom tym większa szansa, że się uda.
P3W1 10 MU
- Cień ( 30 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
- Jest to umiejętność ściśle powiązana ze skradaniem. Wydłuża czas jakim możemy pozostać nieuchwytni.
(Złodziej)
- Dodatkowo przy umiejętności "Kieszonkowiec" zwiększa szansę na udaną kradzież.
Automatycznie od 50% do 67%
- Ucieczka lvl 1 ( 10 KU, 20 speed )
Spoiler :
- Zwiększa szansę na udaną ucieczkę.
P3W1 (50%) 10 MU
- Ucieczka lvl 2 ( 20 KU, 5 wisdom , 10 speed )
- Zmniejsza się zasięg pościgu.
P3W1 10 MU
- Ucieczka lvl 3 ( 40 KU, 5 wisdom , 10 speed )
Nawet jeżeli zostanie przyłapany, gdy ucieknie nie ma zwiększonej nagrody lub patroli.
- Rabunek (Złodziej, 40 KU, 10 str , 5 wisdom )
Spoiler :
- Może brać misje polegające na kradzieży jakiegoś przedmiotu.
- Podczas włamania może zabrać więcej rzeczy.
P3W1 10 MU
.
Wróżbita
Co się na niego składa.
Spoiler :
- Wróżenie ( 20 KU, 5 wisdom )
Spoiler :
Wróżenie lvl 1
- Większa szansa na udaną wróżbę np. Czy dziś połów będzie obfity. ( decyzje OG zależne od wróżby 1/6 szansy że OG odstąpi)
P3W1 10 MU
- Wróżenie lvl 2 (60 KU)
- Brak szansy na odstąpienie.

- Wróżenie lvl 3 ( Wróżbita, 60 KU, 15 wisdom )
Zaawansowane wróżenie np. na tym czy ja przeżyję^ Wtedy maksymalny poziom szansy to 50%
- Różdżkarstwo. ( 50 KU)
Spoiler :
- Umożliwia znalezienie różnych rzeczy zaginionych.
P10W1 10 MU
- Astrolog ( 40 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
- Pozwala określić pozycję naszego statku, jak i przybliżonych statków czy wyspy.
P3W1 (50%) 10 MU
- Pozwala wywróżyć czy np. będzie jutro słonecznie. ( Jeżeli się uda wtedy decyzją dzieli się OG )
P3W1 (50%) 10 MU
- Zaklinacz ( 30 KU, 5 wisdom)
Spoiler :
Zaklinacz lvl 1
- Czy też sprawić, że ktoś się potknie i spadnie itd.
P3W1 (50%) 10 MU
Zaklinacz lvl 2 (50 KU, 10 wisdom)
- Można sprawić, że wróg osłabnie.
P3W1 (50%) 10 MU
Zaklinacz lvl 3 (70 KU, 20 wisdom)
Pozwala obniżyć przeciwnikowi morale.
P3W1 (50%) 10 MU
- Hipnotyzer ( 30 wisdom)
Spoiler :
Hipnotyzer lvl 1
- Zwiększa szansę na udaną hipnozę, możemy podczas niej wydobyć od kogoś informacje.
P3W1 (50%) 10 MU
Hipnotyzer lvl 2
- Hipnoza może obejmować szersze grono osób. (30 KU, 5 wisdom)
P10W1 10 MU
Poziom 3 (80 KU, Znachor )
Można też zahipnotyzować osobę by coś zrobiła.
P3W1 (50%) 10 MU
Podróże Astralne (Wróżbita, 100 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
- Możemy spróbować przywrócić sobie morale. Możemy stracić 50% żyć.
Podróże Astralne lvl 2 ( 10 wisdom)
- Możemy też spróbować się samemu uleczyć, działa to na podobnej zasadzie, ale gierka jest krótsza. Ryzykujemy utratę morale.
Podróże Astralne lvl 3 ( 30 KU, 10 wisdom)
- Jeżeli ktoś jest nieuleczalnie chory to możemy spróbować go uratować, próbujemy go obudzić. Działa to na zasadzie mini gierki jak w karty. Podróżnik może próbę przypłacić życiem.
.

Pustelnik
Nie zwiększa się u niego 50% na 67%
Może czytać runy.
Potrzebne odpowiednie składniki, ale może zrobić:
- Eliksir miłości
- Eliksir siły
- Eliksir Heroizmu.
Co się na niego składa:
Spoiler :
- Zamawiacz ( 30 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
Zamawiacz lvl 1
- Może wywołać deszcz, lub sprawić że zaświeci słońce.
P3W1 (50%) 10 MU
Zamawiacz lvl 2 ( 40 KU, 10 wisdom)
- Może sprawić że los się do nas uśmiechnie. (małe sprawy kwestia MG)
P3W1 (50%) 10 MU
Zamawiacz lvl 3 (10 KU, Zielarz)
- Może też rzucać uroki, np. osłabienie.
- Meteorolog ( 40 KU, 8 wisdom)
Spoiler :
Meteorolog lvl 1
- Dzięki swej umiejętności ma większą szansę na zorientowanie się z której stron może wiać, co pozwoli "złapać go w żagle".
Meteorolog lvl 2 (20 KU)
- Pozwala określić gwałtowne spadki temperatury czy ciśnienia.
P3W3 10 MU
- Potrafi przewidzieć duże tajfuny, cyklony itd.
P3W3 10 MU
Meteorolog lvl 3 (przewidzenie zmian w pogodzie 3x, 20 KU)
- Może też przewidzieć gwałtowne burze, zmiany pogody itd.
P3W3 10 MU
- Mędrzec ( 30 KU, 5 str, 5 wisdom)
Spoiler :
Mędrzec lvl 1
- Większa szansa że "nauka się przyjmie" (ukłon w stronę Grigorija^)
P3W1 (50%) 10 MU
Mędrzec lvl 2 ( 30 KU, 10 wisdom)
- Wyższa skala nauk że nie będą napadać na kobiety i dzieci.
P3W1 (50%) 10 MU
Mędrzec lvl 3 (15 KU, 25 wisdom)
- Brak jakiej kol wiek odpowiedzialności nawet za uderzenie marines.
- Znachor ( 40 KU, 5 wisdom)
Spoiler :
Znachor lvl 1
- Większa szansa, że jego metoda leczenia zadziała, lecz gdy tak się nie stanie, osoba może osłabnąć (np. -1 do siły na 3 dni) lub po prostu czuć się źle.
P3W1 (50%) 10 MU
Znachor lvl 2 (20 KU, 5 wisdom, Zielarz)
- Może przyrządzać mikstury np. siły. (+2 przez 2 tury) ale także zabawniejsze np. porost włosów.
P3W1 (50%) 10 MU
Znachor lvl 3 ( 10 KU, 5 wisdom, 5 eva)
- Może sporządzać trucizny wszelkiego rodzaju. Im wyższy poziom tym skuteczniejsza trucizna.
P3W1 (50%) 10 MU
.
Mechanik,
Co się na niego składa:
Spoiler :
- Ludwisarz ( 20 KU, 10 wisdom, 10 str)
Spoiler :
- Dzięki tej umiejętności armaty mogą strzelać dalej.
P10W1 10 MU
- Majsterklepka ( 20 KU, 5str)
Spoiler :
Majsterklepka lvl 1
- Na misjach taki ktoś może się przydać. Naprawi coś, ktoś wyrazi za to wdzięczność.
Majsterklepka lvl 2 (Cieśla/Mechanik, 20 KU, 10 str)
- Może naprawić skuter wodny i inne tego typu rzeczy.
P3W1 10 20 MU
Majsterklepka lvl 3 (Cieśla/Mechanik, 60 KU, 10 str, 10 wisdom)
- Może upgreadować broń. (potrzebne surowce) Np. poprzez dodanie dial.
- Kowal (40 KU 15 Str)
Spoiler :
- Może ulepszać broń, np. zwiększając jej atak im wyższy poziom tym większy atak.
P3W1 20 MU
- Szybkość poprzez dodanie lżejszych stopów
P3W1 20 MU
- Płatnerz ( 30 KU, 5 wisdom, 10 str)
Spoiler :
- Może zwiększać wytrzymałość zbroi
P3W1 10 MU
.
Alchemik,
Co się na niego składa:

Spoiler :
- Mikstury (30 KU, 5 wisdom, Zielarz)
Spoiler :
Mikstury lvl 1
Może sporządzać różne mikstury np. na porost roślin, włosów.
P3W1 (50%) 10 MU
Mikstury lvl 2 (20 KU, 5 eva)
- Fiolki, które po rzuceniu działają jak raca (kolorowy dym w górze)
P3W1 10 MU
- Fiolki, które oślepiają, światłem, które ograniczają widoczność itd
P3W1 10 MU (P3 Alchemik)
Mikstury lvl 3 ( 20 KU, 10 wisdom, 5 eva, 3 fiolki)
- Może tworzyć np. fiolki z kwasem, które przepalą drogę.
P3W1 10 MU (P3 Alchemik)
- Chemik (30 KU, 15 wisdom, 10 eva)
Spoiler :
- Im wyższy poziom tym może tworzyć rzadsze składniki
P10W1 10 MU
- Może uczyć odpłatnie chemii^
- Pirotechnik ( 20 KU 10 wisdom, 5 eva , 5 ref )

Spoiler :
Pirotechnik lvl 1
Może tworzyć bomby, im większy poziom tym większa moc.
P3W1 10 MU
Pirotechnik lvl 2 ( 20 KU, 5 wisdom, kilka bomb)
- Może tworzyć też pociski zapalające.
Pirotechnik lvl 3 ( Alchemik, 40 KU, 5 wisdom)
- Może tworzyć silniejsze pociski wybuchające do armat.
- Znachor ( 40 KU, 5wisdom)
Spoiler :
Znachor lvl 1
- Większa szansa, że jego metoda leczenia zadziała, lecz gdy tak się nie stanie, osoba może osłabnąć (np. -1 do siły na 3 dni) lub po prostu czuć się źle.
P3W1 (50%) 10 MU
Znachor lvl 2 (20 KU, 5 wisdom, Zielarz)-
- Może przyrządzać mikstury np. siły. (+2 przez 2 tury) ale także zabawniejsze np. porost włosów.
P3W1 (50%) 10 MU
Znachor lvl 3 ( 10 KU, 5 wisdom, 5 eva)
- Może sporządzać trucizny wszelkiego rodzaju. Im wyższy poziom tym skuteczniejsza trucizna.
P3W1 (50%) 10 MU
.
- Wynalazca (wymagany i mechanik i alchemik, 50 KU)
Aby móc stworzyć odpowiednią rzecz, czasem będzie potrzebował surowca a czasem odpowiedniego poziomu.
- pociski klejące
- rażące prądem
- ruchome bomby itd.



Artysta,
Jego prace są piękniejsze więc schodzą drożej.
P3W1 10 MU
Co się na niego składa:
Spoiler :
- Poeta ( 40 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
Poeta lvl 1
- Może układać poematy, które jeżeli się przyjmą mogą rozsławić np. kapitana.
P3W1 (50%) 10 MU
Poeta lvl 2 (40 KU, 10 wisdom)
- Może też poematem przekonać kogoś by cos dla niego zrobił (np. wpuścił do środka)
P3W1 10 MU
Poeta lvl 3 ( Pisarz, 30 KU, 5 wisdom)
- Szansa na ułożenie poematu, jeżeli się uda zwiększa się szansa na wyjście heroicznego czynu ( przykładowo z 1/6 na 2/6)
P3W1 10 MU
- Śpiewanie ( 40 KU, def 5)
Spoiler :
Śpiewanie lvl 1
- Może poprzez śpiew i grę (potrzebny profil muzyka) wzruszyć przeciwnika. Sprawić by zaniechał walki. Im wyższy poziom tym szansa wzrasta. Nie liczą się pojedynki.

P3W1 10 MU

Śpiewanie lvl 2 ( 30 KU, def 10)
- Poprzez wysokie C (chyba dobrze^) może przestraszyć przeciwnika, najczęściej zwierzęta.
P3W1
Śpiewanie lvl 3 ( 20 KU)
- Może zaśpiewać kołysankę która uśpi wroga^
- Może też wykorzystać ją w (świecie) np. poprzez uśpienie strażników.
- Kołysanka może nawet uśpić wroga podczas walki.
- Malarz (30 KU)
Spoiler :
- Może malować odpłatnie obrazy.
- Rzeźbiarz ( 20 KU)
Spoiler :
- Może rzeźbić odpłatnie (potrzeba surowca)
- Może swą rzeźbą odstraszyć np. plemiona wrogie, czy zwierzęta.
.

Handlarz,
- uzyskujemy dostęp do ukrytych itemów.
Co się na niego składa:
Spoiler :
- Lichwiarz ( 60 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
- Może pożyczać ludziom pieniądze na kredyt, im wyższy poziom tym większy odsetek.
P10W1 10 MU
- Skarbnik (60 KU, 10 wisdom)
Spoiler :
- Mądrzejsze rozporządzanie obfituje oszczędnościami. Zwiększają się one wraz z poziomem.
P10W1 10 MU
- Przemytnik (40 KU)
Spoiler :
- Im wyższy poziom tym zwiększa się szansa na udany przemyt.
P3W1 (50%) 10 MU
- Może brać misje polegające na przemycie.
- Kupiec ( Handlarz, 40 KU, 5 wisdom)
Spoiler :
Kupiec lvl 1
- Posiada informacje o aktualnych cenach, które zawyżają sprzedawcy łatwo więc wpływa na ich zmianę.
Kupiec lvl 2 (30 KU, 10 wisdom)
- Może też coś sprzedać. (np. jakiś łup)
Kupiec lvl 3 ( 80 KU)
- Zna ceny specjalne, tzn ile trzeba czegoś sprzedać by coś dostać.
.
Diabelski Owoc.
Spoiler :
Moc (200 KU)
- Im większa tym cięższych ataków może używać użytkownik.
P3W1
Techniki. (100 KU)
- Im wyższy poziom tym większa ilość ataków.
P10W1 30 MU
Umiejętności poza rangowe.
Spoiler :
Dowcipniś (30 KU, 5 wisdom)
Spoiler :
- Większa szansa na to że opowiedziany dowcip odwróci uwagę np. gdy ktoś z naszych się zakrada.
P3W1 (50%) 10 MU
- Lub podczas pojedynku możemy zniszczyć gardę przeciwnika.
P3W1 10 MU
Szczęście (60 KU)
Spoiler :
- To nic innego jak większa szansa na losowy efekt (obronę, atak unik etc)
P3W1 (50%) 20 MU
Poszukiwacz skarbów (80 KU)
Spoiler :
- Większa szansa na poznanie informacji dodatkowej odnoszącej się do tej mapy.
P10W1 10 MU P7
- Na wyższym poziomie kopie szybciej^
Ochroniarz (5 ref, 5 eva, 5 speed, 10 def)
Spoiler :
- Tutaj ukłon dla Naj-kuna^ Umiejętność która pozwala ochraniać kobiety, przyjmujesz na siebie cios, lecz jest on 50% słabszy. Lub po prostu w przygodzie blokujesz. Im wyższy poziom tym większa szansa.
P3W1 (50%) 10 MU
Akrobatyka ( 80 KU, 10 ref, 10 speed, 10 eva)
Spoiler :
Ta umiejętność pozwala dołączać sobie proste techniki łączące atak z unikiem. Lub na odwrót.
Wyjście tej techniki warunkuje poziom refleksu. Im wyższy poziom tym więcej technik.
P10W1 10 MU
Draw (wisdom 20)
Spoiler :
Umiejętność do kopiowania technik (oczywiście tych które są w to wliczane)
Rokushiki
Spoiler :
Można ich nauczyć się na kilka sposobów.
- Draw umożliwia nauczenia się podczas walki, potrzeba na:
soru ? 3pkt
tenkai ? 3 pkt
geppou ? 4pkt
shigan 5 pkt
rankyaku ? 6pkt
kamie -3 pkt
- Można uczyć się w ośrodku marynarki (soru, tekkai, kamie)
a) Soru ? pozwala poruszać się dwa razy szybciej szansa że się uda zależy od poziomu.
Lvl 1 ? podwójna szybkość.
Lvl 2 ? trwa (w zależności od poziomu) dłużej.
b) Tenkai ? pozwala zwiększyć obronę.
Lvl 1 ? obrona zwiększona o 50% szansa na wyjście zależna od poziomu.
Lv 2 ? zwiększona obrona do 60%
c) Geppo ? pozwala na przemieszczanie się w powietrzu.
Lvl 1 ? krótki czas trwania. Wyjście techniki zależne od poziomu.
Lvl 2 ? zwiększa się zasięg.
d) kamie ? pozwala na łatwy unik ataku.
Lvl 1 ? pozwala na zamianę w papier
Lvl 2 ? już bez przemiany, szansa rośnie wraz z poziomem.
Lvl 3 ? umożliwia kontrowanie ciosów.
e) shigan ? umożliwia zadanie rany gołym palcem.
Lvl 1 ? trafienie w ciało
Lvl 2 ? szansa na trafienie w serce
Lvl 3 ? ?gatling? shigan^
f) rankyaku ? cios sprężonym powietrzem, szansa zależna od poziomu.

lvl 1 ? pojedynczy atak
lvl 2 ? trzy ataki
lvl3 ? potężna fala.
Tutaj myślałam nad tym by zwiększyć ilość tych technik ale są dwie od przemieszczania, dwie od ataku (ręce, nogi) i dwie od defensywy (delikatność twardość). Jest to tak ułożone, że nic nie dałam rady wymyślić. Więc póki co będą tylko te umiejętności^
.
Każda umiejętność pozwala nam się nauczyć czegoś nowego. Jak widać czasem potrzeba naprawdę specjalnych warunków, by nauczyć się danej umiejętności. Jednak głównymi są
Odpowiednia ilość statystyk, kryształy umiejętności (KU) i monety umiejętności (MU).
Kryształy umiejętności jak i monety są nie wymienialne. Oznacza to że mając 20 monet musimy je umieścić w pasku tylko jednej umiejętności np. monet władowanych w kartografa lvl 2 nie możemy przenieść w kartografa lvl3, one zostały już stracone. Podobnie jest z kryształami umiejętności.
Gracz który chce coś zrobić musi nauczyć się danej umiejętności. Ktoś, kto chce zbudować tratwę musi mieć aktywną umiejętność : ?Majsterklepka?.
P3W1 10MU oznacza ze każdy poziom kosztuje 10 monet umiejętności. Przeważnie profesja zwiększa 50% do 67%. Zwykle przy umiejętności mamy szansę wyjścia (już po podniesieniu poziomu) do max 50% natomiast gdy mamy profil szansa ta się zwiększa.



Heroizm.

Czas więc przejść do Heroizmu.


Wynosi on na początku 0. A to oznacza, że jest 1:6 szans aby wyszedł cios o 50% skuteczności.

Aby w ogóle móc pokusić się o użycie heroicznego czynu potrzebny jest pełny pasek morale.
Wynosi on 6 to OG decyduje ile tracimy go i kiedy. Nieudany atak heroicznego czynu zabiera pół paska, jednak aby można było wykonać heroiczny czyn potrzeba zawsze całego paska.



W odpowiednim temacie gracz zawiadamia, że chce użyć bohaterskiego czynu, tedy opiekun gry odpisuje czy jest się w stanie (co zależy od zależności losowej o której wspomniano wyżej) jeżeli tak. To podajemy siłe, mądrość albo spryt.
Jeżeli będziemy mieć szczęście ruch ten się powiedzie. Te trzy słowa działają na zasadzie papier kamień, w poszczególnych zależnościach.
Siła> Spryt> Mądrość> Siła.





Statystykę tę jest niezwykle ciężko podnieść, można to zrobić na kilka sposobów.
- Gdy wyjdzie bohaterski czyn ? 0,2 (wyjątek kapitanowie u których wzrosnąć może tylko o 0,1)
- Co dziesiąty level płacąc odpowiednią sumę możemy podnieść o 0,5
- Możemy też 10 PS zamienić na 0,1 Heroizmu
- Wygranie walki sposobem sayanina. Chodzi o to że jak wygramy walkę z małą ilością żyć. To rośnie nam to od 0,1 do 0,5.

Poniżej kilka przykładów.
Kapitan będzie mógł wykrzyknąć do swojej załogi krzepiące słowa.
- może to zrobić np. podczas zagrożenia życia (wtedy załoga przeżywa ?zjawiska losowe o których potem?).
- gdy biorą misję może sprawić dostaną +1 do inicjatywy (to jest moi drodzy do ruchu, a dokładniej szybciej będą mogli ją wykonać).
- Gdy odkryją mapę skarbu (szerzej potem) mogą szybciej ją wykopać. (różnica zależności 1 w przepisach zmieni się na 2)
- Może zrobić to podczas walki. Przez co zwiększa statystykę ?siłę? i
?zręczność? o +2.
Itd.

Dodatkowo każdy gracz może posiadać do trzech własnych heroicznych umiejętności. Liczą się one tak samo jak bohaterskie czyny. Umiejętności te muszą otrzymać zgodę osób odpowiedzialnych za ich akceptację. Nie muszą tyczyć tylko walki. Mogą to być najprzeróżniejsze rzeczy.


Najprawdopodobniej na późniejszych etapach będzie można rozwijać heroiczne umiejętności.


5 Dodatkowe tematy.

Cały świat załóg jak i pokrewne z tym tematy, mieszczą się w dziale ?Ogólne w załogi?. Wśród nich z pewnością do najważniejszych należy zaliczyć trzy tematy w których mieścić się będą poszczególne przygody załóg. Jeżeli OG uzna to za stosowne może dołożyć temat. Poza tymi trzema jednymi z najważniejszych tematów są ?Pytania do OG? gdzie można zadawać różne pytania na jakie nie jest w stanie wasz GM lub Kapitan odpowiedzieć. Kolejnym ważnym tematem są również ?komunikaty OG? gdzie zobligowani są zaglądać kapitanowie. Jest to miejsce, gdzie OG przekazuje najważniejsze informacje, nie zastosowanie się do nich może grozić różnymi konsekwencjami. Pojawi się też temat punkty, tak by każdy mógł zobaczyć za co je otrzyma.

Innym ważnym źródłem jest gg. OG specjalnie do celów rozgrywki będzie używał innego gg. Ważne by informacje były szybko wymieniane pomiędzy każdym poszczególnym graczem a OG. Jeżeli OG tak uzna, może z tej formy zrezygnować. Reszta musi się dostosować. Można też w wyjątkowych przypadkach przekonać OG do innego sposobu jeżeli się zgodzi to nie ma problemu.

Ostatnim z tematów jest Karta Postaci która mieści się w każdym z załogowych działów.
Karta Postaci jest niezbędna w uczestniczeniu w życiu załogi. Nowi rekruci są zobligowani do napisania takiej najpóźniej w ciągu pięciu dni. W karcie tej musi być zawarta historia jak i umiejętności (jednak nie mówimy tu o nowych umiejętnościach, a tylko takie jakie ma preferencje (np. walczy bronią palną) czyli też jaką bronią się posługuje.
Reszta tj. Statystyki, wypis profilów lub umiejętności, ilość exp, lvl, ilość zgromadzonych Beri, heroiczne umiejętności i inne rzeczy mogę przechowywać u siebie prywatnie, muszą być one jednak do wzglądu OG.


6 Rozpoczęcie gry.

Na samym początku gracz musi założyć sobie kartę postaci, oraz poinformować (najlepiej poprzez gg) OG o wyborze statystyk, lub umieścić je w swojej KP.
Na początku mamy 10 PS.



7 Śmierć i niezdolność do walki.


Należy liczyć się z tym, że podczas przygody możemy lekko przeholować i wtedy dochodzi do któregoś z niższych stanów.

Niezdolność do walki ? pojawia się wtedy, gdy tracimy wszystkie życia. Po odpowiednim czasie (dyktowanym przez OG) wracamy do zdrowia.

Śmierć ? pojawia się w losowych przypadkach. Może też wystąpić podczas walki. Kiedy będziemy w stadium ?niezdolności do walki? możemy niczym Zoro wstać i walczyć dalej. Musimy się jednak liczyć z tym, że mamy określoną ilość krytycznych żyć (dla 20 wynosi ona 10) gdy i je stracimy wtedy umieramy.

I tutaj następuje duża zmiana w stosunku do zabawy pbf. Nawet jeżeli nasza postać zginie (było nie było często na nasze własne życzenie) nie oznacza to końca zabawy. Nie musimy tworzyć nowej postaci. Postać ta może wrócić do życia, ale zapłaci za to słoną karę. Aby dostać się do osoby, która dzięki mocy owocu może sprowadzić duszę do ciała, trzeba się udać na pewną wyspę do której prowadzi oczywiście Eternal Pose.

8 Dodatkowe sposoby na zarobienie pieniędzy.


a) Transport.
Pociągiem można dostać się do Shoubai jest to wyspa granicząca z dużym archipelagiem wysp, jako że pogoda w tym rejonie jest najzupełniej normalna, można darować sobie używanie log pose, i używać samej mapy. Dzięki temu możemy oprócz brania udziału w misjach również zarobić na handlu towarami.


b) Praca
Można też na dowolnej wyspie jeżeli istnieje taka możliwość ( o której informuje OG) zostawić lekarza dorywczo w szpitalu, piekarza w restauracji, możemy sprzedawać mapy i tam te rzeczy wymienione w umiejętnościach.

c) Podróż
Można też szukać składników które są do kupienia w sklepie. Lub te, które są potrzebne do wykonania zadania.


d) Piraci
Można też zachowywać się dosłownie jak piraci czyli: napadać na wioski, grabić, gwałcić, mordować.

e) Mapa skarbów.
Po zaopatrzeniu się w mapę można wyruszyć na poszukiwanie skarbu.

f) Gry, turnieje.
Można brać udział w różnych konkursach (o których informuje OG) istnieją także wyjątki po skonsultowaniu się z OG może to wprowadzić MG. W przydrożnych barach można też próbować swego szczęścia w grach na pieniądze.


9 Losowe wydarzenia.
W trakcie rozgrywki mogą mieć miejsce pewne losowe wydarzenia zależne od OG.
Można znaleźć się blisko statku marynarki (blisko to pojęcie względne) musicie wybrać kierunek. Oczywiście od razu może to nie nastąpić a dzięki specjalnym umiejętnościom zmniejsza się szansa ryzyka.

Pogoda
- Można dostać się w sam środek sztormu.
- Może trafić na rafę.
- Może być i tajfun (wtedy naprawa statku murowana)
- Może się gwałtownie ochłodzić i ktoś z może zachorować. (wszystko będzie podane w ostrzeżeniu)
- Może pojawić się notka o wyjątkowo agresywnych piratach/ łowcach głów którzy atakują statki.

W trakcie tych wydarzeń statek może ulec uszkodzeniom (do naprawienia/kupienia w stoczni)


10 Marynarka.

Marynarka zaczyna się interesować graczem gdy jego list wyniesie ponad 50mln. Oczywiście ktoś z nagrodą lepiej by nie rzucał się za bardzo w oczy, taka osoba nie może znaleźć się w bliskiej odległości od Marine. Jednak dopiero gdy nagroda przekroczy 50 milionów. W odpowiednim temacie ?Listy Gończe? pojawi się list takiego osobnika. Od tej pory załoga może częściej natrafiać na statki Marine, podczas przechadzki po mieście mogą spotkać Marine. Oczywiście póki stawka jest dość niska, póty istnieje szansa na chociażby przekupienie stróżów prawa.

Poszczególne informacje pojawią się wraz z dalszym przebiegiem rozgrywki.


* W wielu miejscach zamiast MG pisze OG ale jest to pewnego rodzaju zabezpieczenie i nie jest wykluczone, że być może cześć z tych rzeczy będzie zależeć od MG.

Opracował: Jutsu.

Szczególne podziękowania:
Syrenka (wsparcie, ustalenie leveli, statystyk i postaci, zwolenniczka pbf)
Wąski ( początkowe wsparcie, pomysł map i inicjator heroizmu)
Imi ( wykonawca spisu umiejętności, pomysłodawca heroicznych umiejętności, kilka innych uwag)
Romario ( konsultacja w kilku sprawach)
Grigorij (pomysłodawca morskiego pociągu)
Mononoke ( pomysłodawca kreowania map poprzez inne załogi)
Tymek (pomysłodawca rozwiązania problemu z czasem)
Yonkou ( idea pbf)
16.05.2010 00:05
Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama