Aktualny czas: 23.11.2017, 01:45 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Z mniejszym ale wciąż poślizgiem przedstawiamy: Rozdział 884 PL
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Soul Calibur V
Autor Wiadomość
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,445
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #1
Soul Calibur V
3 lutego pojawiła się w końcu nowa odsłona kultowej wręcz bijatyki Soul Calibur. Dla wielu osób siedzących w temacie, seria Soula jest uważana za najlepszą bijatykę ever. Choć panuje taki pogląd to jednak wciąż najbardziej rozpoznawalną bijatyką jest Tekken. Ostatnio SF wrócił do łask czy Mortal, ale sądzę (nie podpieram się żadnymi badaniami rynku, więc mogę się mylić) iż to właśnie Tekken będzie najbardziej rozpoznawalnym tytułem z serii mordobić. Moi znajomi nawet jak nie grają, to Tekkena widzieli, więc coś na rzeczy jest. Ale do rzeczy.
Soul Calibur to była bijatyka, gdzie wyćwiczenie impactów było wręcz obligatoryjne, jeśli ktoś chciał stawać w szranki z najlepszymi. W Soulu nie robiło się takich combosów jak w Tekkenie, ale opierało na criticalach czy jak u pro szybkim z nich wychodzeniu. Wyćwiczenie postaci to nie była kaszka z mleczkiem. Jak jest teraz?

Na początku miałem mieszane uczucia. Po pierwsze znikają takie gwiazdy jak Casandra, Taki, Talim, Setsuka, Jungsung, Xaynghua i wiele wiele innych wizytówek Soula. Zamiast nich mamy córkę Sophity Pyrrhę czy Partloklosa, który to ma znany atak Casandry z szybkim uderzeniem tarczą, ale przy impakcie nie podrzuca, przez to trochę to się mija z celem. Taki zamieniono na natsu, która ma też coś z Ninja. Amy w ogóle nie ma to samo Jung Sunga a zamiast Xay mamy Lexię.
Mnie osobiście bardzo uderza brak postaci. Co z tego, że Natsu ma niemal ten sam styl co Taki, jak to już nie Taki? Ale to pies przejdę może do ważnych spraw.

Widać, że gra zrobiła się bardziej casualowa. Trudne kombinacje zastąpiono łatwymi. Teraz zrobienie jakiegoś combo to już nie jest taka sztuka. Co więcej jest też mniej możliwości. Czy to Soulowi wyjdzie na zdrowie? Trudno powiedzieć. Dla mnie osobiście to lepiej, bo mogę walczyć tak samo skutecznie przy czym nie muszę bóg wie ile siedzieć przy konsoli by coś wytrenować.

Jedną z większych zmian jest pasek mocy, który się ładuje zwłaszcza jak obrywamy. Możecie mówić co chcecie, ale do złudzenia przypomina mi to pasek z Mortal Kombat. W MK mogliśmy albo zbrejkerować atak, (co bardzo się przydawało, bo zapobiegało wklepaniu nam 40 dema), albo wzmocnić moc, co umożliwiało robienie dluższyh, bardziej śmiercionośnych combosów, albo scenki z łamaniem kości zabierające około 40 dema. No i w Soulu mamy bardzo podobnie. Możemy mocą zablokować atak, ale niestety działa to jak w soul 4 przechwyt np B 3 (tył A) przez co jak nie wstrzelimy się w odpowiednim momencie to gówno zblokujemy a jeszcze stracimy trochę mocy... Moim zdaniem lepsze byłoby tu rozwiązanie z MK ale co ja tam wiem. Na dodatek taka kontra nie zabiera w ogóle żyć, więc stosowanie jej jeśli nie jest się pro mija się z celem. Możemy moc dodać do ciosu (właściwie jest parę takich kombinacji) albo wprowadzić krótki filmik rodem z kończących filmików z SC4, ale zabierające określony demage a nie od razu dające zwycięstwo.

Używanie więc tego paska mocy i jego dobrodziejstw jest niezbędne jeśli chcemy wygrać walkę. Violą to w ogóle trudno coś zrobić bez niego. Niestety przez air control większość combosów w powietrzu nie wejdzie od drugiego ciosu (chyba, że jest ściana) więc wsadzanie mocy to jedno z lepszych wyjść.

Co więcej?

Moim zdaniem niektóre postacie okrojono, by je zbalansować, a większość ma dodatkowe bardzo widowiskowe ciosy. Np Natsu może po wsadzeniu bomby przenieść się i w górze wprowadzić chwyt. Tak mogła już Taki, ale z bomby z ogniem a nie zwykłego tył A+B. Albo np zastępca Lizarda dostał skrzydeł i plucie ogniem^^ Oczywiście jest wiele więcej fajnych rzeczy.
Niestety np raphael stracił impact z tym "tupnięciem" a raczej "wbiciem w ziemię". Stracił też atak na conterze tył tył B co dawało całkiem fajnie wyglądający cios. No trudno.

Z planszami to mam wrażenie, że polecieli sobie w ciula. Mamy wiele plansz znanych z 4 które są ewentualnie kosmetycznie zmienione. I tak znajdziemy tu klatkę gdzie opuszcza się teraz nie jedna krata a dwie, pokład statku czy jaskinię Lizarda. Imo tak nie powinno być.

Zawiódł mnie też customise. Już w czwórce było więcej możliwości i to dużo więcej. Nie ma fajnych akcentów, nic seksownego dla kobiet, mało fryzur i to tylko te, co maja inne postaci. Można za to ustalić kolor brwi, rozmiar tali, ud, czy poszczególnych partii rąk, ale mnie to jakoś nie pociesza. Można tez dawać ubraniom wzorki, ale te są mało wyszukane.

Sama rozrywka, co jest tu chyba najistotniejsze jest bardzo dynamiczna. Czasem to człowiek nie wie, co się dzieje. Użycie mocy pozwala na wykonywanie zabójczo ślicznych kombinacji przy stosunkowo niewielkich wkładzie pocenia się przy wykonaniu tegoż dzieła. Wydałem pełne 250zł i nie żałujeSmile Gra się bardzo miodnie i przyjemnie a dzięki nowym rozwiązaniom łatwo powinno się przekonać dziewczynę do wspólnego obijania sobie gębBig Grin

Grafika jest cudna, ale to akurat wiadomo.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.02.2012 23:31 przez Komimasa.)
11.02.2012 23:30
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
luiza665 Offline
Szczur Lądowy
Pirat

*
Liczba postów: 20
Dołączył: 12.02.2011
Skąd: Szczecin
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #2
RE: Soul Calibur V
Kurcze kurcze brzmi obiecująco Smile Czwórka mi się średnio podobała, podejrzewam, że w piątce na pewno będzie mi dokuczał brak postaci. Ale skoro mówisz, że jest spoko to chyba warto zagrać
14.02.2012 09:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Jutsu
Unregistered

 
Post: #3
RE: Soul Calibur V
Ludzie ogar.
http://forum.onepiecenakama.pl/watek-bij...l-itd--322 - tu możecie kontynuować dyskusjęWink
Rpg i FPS te nowe wpieprzają się wszędzie, więc tu już być nie muszą.
Angry
14.02.2012 16:47
Odpowiedz cytując ten post Return to top
Zangetsu2 Offline
Kapitan
Pirat

*
Liczba postów: 604
Dołączył: 30.07.2009
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #4
RE: Soul Calibur V
Cytat:No i co najważniejsza która z gier zyskała wyższą średnią ocen recenzentów na świecie

Zamiast ocen w pismach, jeszcze lepiej zwrócić uwagę na popularność turniejową obu tytułów, a tutaj SF 4 jest na czele. Zresztą kto ogląda EVO ten wie co się dzieje podczas finałów.

Co do SC V to nie interesuje mnie za bardzo. Nagrałem się w SC IV, a biorąc pod uwagę zmiany, o których czytałem nie kręci mnie to tak bardzo. Pozatym uszczuplenie line-upu było krokiem błędnym, bo idiotycznym. Takie coś się jak najbardziej robi, ale z głową. Dodatkowo biorąc pod uwagę, że zacząłem niedawno z kuzynem katować MvC 3 i na horyzoncie majaczy się SFxT, to nie widzę po prostu miejsca dla SC V. Sory, ale dla mnie Namco jest lata świetlne za Capcomem i Blazblue. (W KoF'a nowego dłużej jeszcze nie grałem.)

Pozdrawiam.
14.02.2012 16:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,445
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #5
RE: Soul Calibur V
Luiza nie zrozum mnie źle, ten soul ma swoje przywary, to już nie soul jakiego znamy, ale mi się gra bardzo przyjemnie i łatwiej, bo nie muszę już tak męczyć tych impactów.

Jutsu, tamten to jest temat do wszystkich bijatyk i ogółu, więc temat o najnowszej odsłonie może być.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19.02.2012 02:16 przez Komimasa.)
19.02.2012 01:21
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Jutsu
Unregistered

 
Post: #6
RE: Soul Calibur V
Soul Calibur IMPACT. Na żywo dziś o 15. http://pl.twitch.tv/namcobandaiuk?utm_ca...wayrun.com
17.03.2012 15:59
Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,445
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #7
RE: Soul Calibur V
Klołem gorzej niż mój stary oglądając mecz. Szczególnie jak walczył Akire. Szkoda, że Trace nie wygrał bo to co on robił i zrobił podczas tego turnieju to kopa opada do ziemi. Cały czas go chwalą choć nie walczył w finale. To co robił Violką zasługuje na medal. No i Hyrul grał Tirą więc jest spoko. Wygrał Natsu, ale z gównem Mitsurukiego inaczej się nie dało. Genialne combo Natsu z impactem. Piękny spektakl i dzień straconyBig Grin

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


17.03.2012 23:42
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Zangetsu2 Offline
Kapitan
Pirat

*
Liczba postów: 604
Dołączył: 30.07.2009
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #8
RE: Soul Calibur V
Tak z czystej ciekawości, pytanie głównie do Jutsu i Komiego - moi dzielni współbracia kochający wirtualne bitki, jak tam balans w SC V? Są jakieś postacie totalnie imba, czy Namco zaczęło wreszcie patchować swoje gry regularnie?

See you space cowboy...

Fanboy Sagi o Wiedźminie
25.06.2012 16:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,445
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #9
RE: Soul Calibur V
Patchują i to dużo, ale czy jest balans to bym polemizowałxD Jak ktoś jest za bardzo kosą, jak np była Natsu, to ją osłabili, ale np z Tirą przegięli chyba, bardzo ludzie psoczą na nią. Ivy była bardzo słaba, to trochę ją trzeba przyznać poprawili. Viola też, choć według nie jednej osoby dostała za mocnego busta. Ogólnie na moje oko Mitsurugi jest za szybki jak na to, ile dema zadaje i na jaki zasięg działa. On może nawet karać z 3B czyli dość bolesna sprawa. Carvantes też jest bardzo mocny, bo i dem i szybkość ładna. Lexię osłabili, ale na moje oko należało jej się, i tak ze swoją szybkością potrafi być niebezpiecznym przeciwnikiem.
Na pewno pache jednak coś dały, choć Mitsurugiemu warto byłoby zbić trochę dema zwłaszcza za 3B. Patsuka jest kosmosem, ale tylko jedna osoba w Polsce potrafi wykorzystać jego potencjał.

Za słabych uważam Aeona (któremu tez zabrali gwarant z tym pluciem ognia...) oraz Raphaela bo jak tylko przeciwnik stepuje to gość nie wiele może ze swoimi virtualami.
Ogólnie wydaje mi się, że postacie są w miarę wyważone, mimo wszystko można prawie każdym coś ugrać. Wyjątek stanowi imo Mitsurugi właśnie, za łatwo przychodzi mu zwycięstwo.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


25.06.2012 16:37
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Zangetsu2 Offline
Kapitan
Pirat

*
Liczba postów: 604
Dołączył: 30.07.2009
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #10
RE: Soul Calibur V
Dzięki za mały research. ; ) Czyli sytuacja wygląda raczej lepiej niż zwykle jeśli chodzi o Namco. To, że Mitsurugi i Cervantes są mocni wcale mnie nie dziwi. Ten pierwszy zawsze był podobnym wieśniakiem jak Paul z Tekkena, no i nigdy chyba nie zszedł poniżej pewnego poziomu. Do Cervantesa też mają dziwne upodobanie, ale to pewnie sentyment z Soul Blade'a jeszcze. Wink Pytam, bo śledzę na YT czasem jakieś turnieje i głównie grają w SF, MvC i SFxT, co mnie oczywiście cieszy, bo jestem ich ogromnym fanem. Tyle, że brakowało mi filmików z SC V i już się bałem, że dzieje się to samo co z T6.

See you space cowboy...

Fanboy Sagi o Wiedźminie
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.06.2012 16:44 przez Zangetsu2.)
25.06.2012 16:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama