Aktualny czas: 15.11.2018, 09:00 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Na stronie pojawiły się już nowy rozdział Op924 Zapraszamy do czytania:)
Jednocześnie przypominamy, że za tydzień przerwa.
Odpowiedz 
[split] Urozmaicanie załóg
Autor Wiadomość
Nac Offline
Kapitan
Pirat

*
Liczba postów: 738
Dołączył: 16.09.2009
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #81
RE: [split] Urozmaicanie załóg
Bardzo podobają mi się takie pomysły i z wielką chęcią zobaczyłbym je w naszej zabawie.
Od siebie dodatkowych pomysłów nie dodam, ponieważ czytając posty Ryby, to myślę, że akurat wystarczy nam zabawy, na bardzo długi czas.
Bardzo fajnie, że tak przejrzyście tak napisaliście.

Komi bracie mój:
Co do igrzysk i do jury. Myślę, że nadawałyby się do tego osoby, które nie są w załodze, ale czesto siedzą na forum. Np. Oczko, Cichy ?
Misje: Ja to widze w taki sposób, że inna załoga zleca nam jakąś misję i my w formie np. opowiadania lub krótkiego PBF opisujemy naszą misję.
Planszówki są fajne, super to opisalście ;]
gry na kurniku według mnie odpadają, jeżeli będą miałby jakiś wiekszy cel w załogach, ale jako rozrywkę która dużo nie będzie wnosic do naszych zabaw to git majonez, aczkolwiek fajnie wlaśnie jakby się Stepi wypowiedział
Co do Walk to nie chodzi mi o kowboi. Ja widze to tak: tworzymy temat o nazwie arena, co tydzien wyławiamy po jednej osobie z załogi i za pomocą wyrzuconej kostki na czacie, opisywać swoje walki, oczywiście bralibyśmy pod uwagę Owoce i inne skille naszych postaci, które byłyby zawarte w kartach postaci.

Tyle z mojej strony. Jak coś się nie podoba co napisałem, to nie krzyczeć, tylko ładnie wytłumaczyć. Dziękuje Big Grin


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31.08.2013 17:46 przez Nac.)
31.08.2013 17:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Imithe Offline
Feniks^
Pirat

*
Liczba postów: 971
Dołączył: 23.12.2009
Skąd: pajęczyny myśli
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #82
RE: [split] Urozmaicanie załóg
Mi również nie widzi się pBF priorytetem i ciekawią mnie nowe rozwiązania^ Niestety obecnie nie mam pomysłów, więc tylko podzielę się swoim skromnym zdaniem, punktując by było czytelnie^

igrzyska

Igrzyska zawsze są dobrym sposobem na rozruszanie załóg. Wtedy też były gdzieś na początku^
Zastanawia mnie też jak ma to wyglądać jak ktoś napisał gdzieś, by konkurencje nie były” hardkorowe”. Jeżeli to załogi wymyślają konkurencje, to te na początku dają coś lekkiego, a te późniejsze coś cięższego? Dla jednych zadanie może być ciężkie, dla drugich już mniej. W tej kwestii ufam, że jeżeli jury uzna zadanie za zbyt trudne, to załoga będzie zmuszona wybrać inną konkurencję.
Ryba napisał(a):Do tej pory za wygraną nie było nic, poza prestiżem ;p
A owoc Koduś skąd dostał? Za wygraną był owoc, a jak^

Obowiązek.

Wiem o co Ci chodzi Rybko, ale nie wydaje mi się by to było dobre rozwiązanie. Jak coś jest obowiązkowe to zwykle budzi niechęć, a chyba to ma być zabawa dobrowolna. Właściwie to bym w to wplotła właśnie te wszystkie dodatki. Na przykład załoga Soge organizuje kalambury^

Umiejętności, skarby.

Widzę to podobnie jak Komimasa w grze planszowej, ale zawsze podczas tych na przykład zmagań w kalamburach ( to nie tak, że mi się podoba, bo pewnie bym nawet w tym udziału nie wzięła^) można wygrać jakąś kwotę Beri, którą można przeznaczyć na umiejętności, czy inne przedmioty. Tylko ja na temat umiejętności się nie wypowiem, może ktoś pamięta, że miały być umiejętności do wybrania i rozwijania. Wyszło chyba nazbyt skomplikowanie^ Jestem za przystępniejszą formą to na pewno. Ale każda z umiejętności musi się gdzieś przydać i właśnie mogłyby się przydać w czymś co stanowiłoby trzon zabawy. Komimasa widzi to jako grę forumową. Przyznam, że i ja za tym jestem. To najłatwiejsze połączenie umiejętności, Beri, szukania skarbów i wykonywania misji.

Ale jeżeli nie uda się poszukiwania skarbów wprowadzić do gry, zawsze można zrobić to poza. Każda załoga ukrywa skarb i tworzy wskazówki do odkrycia go ( na razie jest bardzo ogólnie, bowiem nie ma sensu teraz tego rozwijać^ ) Aby było uczciwie byłaby wybrana jedna osoba spoza załóg, która wiedziałaby gdzie są te skarby.

Misje oddzielnie.

Pomoc dla załogi zawsze się przyda, Oharze jeszcze bardziej^ Z pewnością znajdzie się coś czego nikt nie będzie chciał robić. Jednak taką misję, wprowadziłabym dopiero jak wcześniejsze misje się przyjmą.

I teraz dużo zależy właściwie od wszystkich. Jeżeli przyjmie się pomysł gry, to misje mogą tyczyć tego, jako urozmaicenie samej gry. Przypływamy do wyspy, dostajemy misję i próbujemy ją wypełnić.
Misje w pisanie jakie są na FT, to coś takiego jakby Neomarynarka dostała misję zlikwidowania jakiegoś pirata. Wtedy opisują na 1-2 stronach swoją potyczkę z tym piratem i dostają za to wynagrodzenie. Tylko, że to pasuje do FT, a tutaj to ciężko widzę. Wydaje mi się, że nie każdy będzie chciał pisać takie misje, a pieniądze tutaj będą miały znacznie większe znaczenie niż kryształy na FT…
Kolejne misje mini PBF. Jakbyś to widziała Rybko? Bo to ładnie brzmi, ale w rzeczywistości dynamiczny PBF zależy od osób, od MG. I znów wracamy do tego problemu z MG. Ponadto zwykle zanim część osób odpisze trwa to wiek. Jak pamiętam różne przygody, a czytałam chyba wszystkie, to często było pisanie o niczym i to się najbardziej podobało ( takie odniosłam wrażenie^) a przy dynamicznej akcji, raczej byłoby to na siłę ograniczane.

Pomysł z sesjami na Skype jest dość ciekawy, bo to faktycznie brzmi możliwie i dynamicznie, tylko czy każda załoga będzie miała takiego kogoś, kto będzie potrafił poprowadzić historię innym? Pamiętam jak ja prowadziłam Wam przygodę, starałam się i musiałam trochę improwizować, ale robiłam to dość słabo. Nie wspominając, że nie przepadam za PBF, więc w ogóle było to nieporozumienie, tylko że nie było nikogo innego chętnego bo: to „tyle roboty”
Misje najniższe rangą to te z najmniejszym wynagrodzeniem, czy tak? Jeżeli by miało być za to jakiekolwiek wynagrodzenie, ktoś musiałby to czytać. Mamy obecnie pięć załóg, więc to byłaby masa czytania. Ponadto, misja która trwa najdłużej, a jest za nią najmniejsze wynagrodzenie brzmi dziwnie. Ale można to potraktować jako taki dodatek. Każdy by u siebie to prowadził, więc każdy mógłby mieć takie dodatkowe źródełko dochodów. Tylko znów pytanie, skąd ludzie do tego. Osoba sprawująca nad tym kontrolę, ( bo każdy może sobie pisać co chce i jak tu dawać wynagrodzenie?) byłaby według mojej skromnej opinii niezbędna.

Komimasa napisał(a):Misja S miała swojego rodzaju "klucz" więc musiały być spełnione pewne punkty, aby uznać misję za udaną .

O, to jest dobre rozwiązanie, zawsze się dziwiłam jak tam są przyznawane punkty i wyszłam z założenia, że czasem tego nawet nikt nie czyta tylko patrzy czy zgadza się długość^

Gra planszowa

Poniekąd już do niej nawiązałam^ Wydaje mi się to czymś najkonkretniejszym. Nawet można zacząć tak jak to opisał Komimasa. Rozwiązanie najprostsze, ale po co siedzieć nad czymś nie wiadomo ile czasu ( pamiętacie kilka lat temu debaty o morskim pociągu w tamtej poprzedniej grze?) jak potem nie będzie chętnych. A w tej chwili widzę, że część osób jest tu głównie dla PBF, co jeszcze bardziej osłabia pozycję tego pomysłu.

Gry na kurniku i w Sabaody i inne aktywności

Widzę to tylko jako realizację duchu miedzy załogami. Jeżeli coś byłoby ustalane z góry ( tak jak te kalambury Soge) to wtedy mogłoby za to być jakieś wynagrodzenie. Tak samo widzę wykorzystanie tematów z Sabaody. Właśnie przy okazji takich dodatkowych zadań załogowych. Na przykład Soul urządza nam mini turniej w jakiejś zabawie. Albo jeszcze może być tak, że Heishi ogłasza konkurs szukania wpadek na przykład 22 sierpnia od 15. Wcześniej informując o tym z wyprzedzeniem powiedzmy dwóch tygodni^ Załoga która na PW prześle mu pierwsza prawidłowe odpowiedzi, wygrywa^ Mogą też być krzyżówki, szukanie różnic, tylko że to musi robić osoba spoza załóg i o to byłoby trudno. Ewentualnie ponownie można wykorzystać to, że na przykład załoga Soula, zrobi krzyżówkę ( tylko błagam nie wszystko o Brooku^) i która załoga odgadnie hasło wygrywa pewną kwotę, albo przedmiot, do ustalenia^ Można też na przykład zrobić tak, że misją będzie zrobienie krzyżówki. Jak Soul go zrobi to dostanie powiedzmy 200Beri, a za odgadnięcie hasła dla innych będzie 50 Beri^

Wynagrodzenie za aktywność.

Też to chyba krytykowałam^ Podtrzymuję zdanie. Nawet z wytłumaczeniem Komimasy to brzmi tak samo. Spamić, spamić by mieć dużą ilość postów i się bardziej liczyć. Zdecydowanie jestem na nie.

Areny walki i tak dalej.

Ok. Walki z załogantami na zasadzie kowbojów z kostką, to znaczy? Cieszy mnie, że nie ma propozycji walk pisanych ( coś jak Gociak walczyła z Komimasą podobno kiedyś i było dociekanie czy tak można, czy to dozwolone, kto wygrał i tak dalej^) bo to wymaga też dobrego MG. Taka prosta mechanika na kości ( jeżeli to co kiedyś było proponowane to super, tylko ta prosta wersja, żeby nikt nie pomylił^)to bardzo dobry pomysł. Kilka ataków, kilka właściwości by postać odwzorować i można walczyć^ Zawsze załoganci mogą powiedzmy dać trochę pieniędzy przed walką i kto wygra zgarnia część przeciwnika^
Podoba mi się również urozmaicenie Naca, że to co w walce, jest opisywane^

"Niewiedza to błogosławieństwo."
"W życiu nie można mieć wszystkiego, ale trzeba się umieć cieszyć, z tego co się ma."
"Ponura prawda dopada mnie zawsze, kiedy daje się zwieść złudnej nadziei"
31.08.2013 19:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,712
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #83
RE: [split] Urozmaicanie załóg
Wiecie, tak rozmawiam na ft z ludżmi i tam jest inny problem. Całe życie forum skupia się na gildiach. Inne tematy świecą pustkami. Dlatego moim zdaniem ten pomysł z nagradzaniem niewielkim za aktywność na forum nie jest taki głupi. Powinna być jakaś przeciwwaga. Skoro ludzie będą więcej czasu poświęcać w zamkniętych działach to imo powinno być coś, co zachęci ich do wyjścia na zewnątrz. Pomyślcie o tym.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


01.09.2013 02:44
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Hotarubi Offline
♥ Psiara ♥
Pirat

*
Liczba postów: 1,221
Dołączył: 03.07.2013
Skąd: czeluści zaświatów
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #84
RE: [split] Urozmaicanie załóg
Fajnie gdyby na każdą propozycje powstały różne tematy, wtedy już wszyściutko będzie poukładane
Ogólnie Ryba świetna robota, żeby to wszystko powyciągać z tej ilości postów Wink

Igrzyska (turniej)- ja jestem za tym pomysłem, Soul chętny do każdej aktywności tego typu, mamy dużo do ogarniania, wiele jeszcze nie wiemy i przy systemach chyba nie pomożemy, chyba, że Filemonka, od nas mogła by pomóc, bo ma największe doświadczenie.

Obowiązek też fajna sprawa, dobrze gdyby też załoga zadająca coś z tego miała

Misje ten pomysł podoba mi się najbardziej, nie chodzi o to, że jest jakaś tablica jak w FT, tylko jak niektórzy piszą dopływamy na wyspę i o czymś się dowiadujemy
co do misji rangi 1- niektórzy członkowie są w załodze strony więc to trochę może być nie fair wobec jednej bądź drugiej strony, bo czemu oni nie mają dostawać kasy za swoją ogólną pracę, ale wtedy tracą Ci co nie są w redakcji itd.- można by jakoś ten pomysł dopracować np. każda załoga raz na dwa- trzy miesiące pisze jakiś artykuł bądź coś innego zadanego przez redakcję, albo na każdy miesiąc jedna załoga do pomocy i tak po kolei i w zależności od wywiązania się z zadania pieniążki bądź coś innego
Ranga 2- ja mam wrażenie, że powinno to być połączone z obowiązkiem, bo daje wrażenie, że to to samo, a fajnie gdyby też każda załoga miała ich mniej więcej po równo, jak się wywiąże to zarabia, a w zależności jak to też dostaje odpowiednią kwotę
mini sesje na czacie- like it- ale raczej w innej kategorii niż misje
Ranga 3- raczej ciężka do zrealizowania gdyby był to PBF, bo raczej są hejtowane, a rzeczywiście najmniej kasy za coś na co poświęca się tak dużo czasu, trochę lipa

Planszówka ja nie do końca czaję o co chodzi, ale to akurat "wyszło by w praniu", więc czemu nie zwłaszcza, że już trwają nad nią prace Wink

Gry na kurniku- Soul od początku był za, chociażby dla takich małych rozgrywek między załogami, bądź wewnątrz jeśli wśród większości załóg ten pomysł nie będzie się podobał. Podoba mi się podejście Imi do tego tematu, krzyżówkę, też moglibyśmy zrobić Big Grin

Walki- kowboje + kostka- ogólne o co kaman XD ;D

Co do postów fajnie gdyby każdy miał wyrównany start bo wiadomo, że osoby które sana forum dłużej mają ich więcej

01.09.2013 13:16
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,712
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #85
RE: [split] Urozmaicanie załóg
Hotarubi napisał(a):Walki- kowboje + kostka- ogólne o co kaman XD ;D

Nie bardzo potrafię to wyjaśnić krótko xd
Spoiler :
Chciałem, by gracz miał jak największe uczucie, że zwycięstwo zależy od niego samego nie elementów losowych, a przy tym by każdy mógł od razu zacząć się bić, bez względu na doświadczenie jakie posiada.

Kowboje to szybka gra coś jak kamień papier nożyce, gdzie ładujemy broń by strzelić. Wyklaskujemy rytm, więc wszyscy zagrywają swoja akcję w tym samym momencie. Graliśmy w to na chacie i jedna osoba pełniła rolę sekundanta, który mówił, kiedy mamy wysłać akcje i jak leciało "START" wszyscy wysyłali zagrana akcję w tym samym momencie.
Właśnie ten system tu wykorzystuję, oczywiście go urozmaicając modernizując na potrzeby balansu. Dzięki temu nie wiesz, co przeciwnik zagrał a ot tego jak go przewidzisz może zależeć twoje życie. Decydujesz też czy stawiać na siłę czy bardziej zręczność a może pół na pół?
Kostka zaś wprowadza losowy element zapewniający emocje "uniknie nie uniknie", oczywiście nie byłbym sobą, jakby coś na tę losowość nie wpływało a są to statystyki lub jak w bitwie morskiej pewne decyzje, jakie podejmuje w czasie bitwy. Np jeżeli Przygotujemy się do strzału raz, nasze działa trafiają we wrogi statek tylko, jeśli rzucimy 6 na kostce K6. No to duża losowość bo 1/6 że się uda. Ale szansa na trafienia zwiększa się za każdym razem jak przygotujemy się do strzału, więc przy trzech akcjach" Przygotować się do strzału/ armaty" trafiamy nie na 6 ale jak wyrzucimy 4,5, lub 6 a więc nasze szanse rosną do 50/50.
Takie właśnie rzeczy łączy ta mechanika. Przewidywanie ruchów przeciwnika, nasze decyzje i kostkę.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.09.2013 03:27 przez Komimasa. Powód: Poprawiona ortografia)
08.09.2013 03:09
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama