Aktualny czas: 25.09.2017, 08:15 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Odcinek 806 PL już na stronie!
Za tydzień godzinny odcinek specjalny!
Odpowiedz 
Summoners War: Sky Arena (Android, iOs)
Autor Wiadomość
Kokos Offline
Majtek
Pirat

*
Liczba postów: 42
Dołączył: 14.09.2015
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #1
Summoners War: Sky Arena (Android, iOs)
Cytat:Summoners War: Sky Arena czy prościej Summoners War to 3D RPG stworzone i wydane przez firmę Com2uS. Gra wydana została na całym świecie 12 czerwca 2014 roku na obie platformy iOs i Android. Obecnie dostępnych jest 14 różnych wariantów językowych w tym Angielski i większość europejskich (niestety nie polski) oraz azjatyckich języków.

Gra osadzona została w świecie fantazy zamieszkałym przez różne rodzaje potworów i ludzi znanych jako Przywoływacze, którzy kontrolują owe monstra by toczyć bitwy między sobą, czasem w regularnych walkach na arenie, a czasem dla potęgi i władzy. Rozgrywka skupia się na zdobywaniu różnych potworów z naciskiem na rozwijanie ich by móc rywalizować z innymi graczami i pokonywać kolejne wyzwania na PvE.

Opis gry nie oddaje nawet po części jej możliwości i złożoności.
Jest tak wiele różnych aspektów tej gry, że nie wiem od czego zacząć. Zdecyduję się jednak na wytłumaczenie ogólnej mechaniki gry. Summoners War (w dalszej części nazywany SW) jest turowym RPG w którym gracz wciela się w Przywoływacza nie mniej jednak sam gracz jako postać nie pojawia się w całej rozgrywce ani razu, bowiem głównym aspektem tej gry są jego potwory. To właśnie różnorodność tych potworów oraz możliwości ich ulepszania dają nam nieskończoną liczbę wariacji (dosłownie, obecnie dostępnych jest 955 potworów i 16 zestawów run, które można dowolnie mieszać).

Przejdę teraz do opisu potworków.
- Wszystkie potwory posiadają statystyki takie jak:
Hp: Punkty życia
ATK: Często decydujący o zadawanych obrażeniach.
DEF: Analogicznie do ataku decyduję o redukcji otrzymanych obrażeń
SPD: Szybkość decyduje o kolejności i częstotliwości tur danego potworka
CRIT Rate%: Proctowe szanse na zadanie ciosu krytycznego (podstawowa wartość to 15%)
CRIT Dmg%: Procentowy wzrost obrażeń przy ciosie krytycznym (podstawowa wartość to 50%)
Resistance%: Procentowe szanse na unikniecie negatywnych efektów (podstawowa wartość to 15%)
Accuracy%: Zwiększenie szans na nałożenie negatywnych efektów
Wszystkie te statystyki można podwyższyć za pomocą run(do tego przejdziemy później)
- Każdy (no prawie) potwór występuje w 5 różnych atrybutach, które mają nad sobą przewagę. Trzy podstawowe, czyli Ogień<Woda<Wiatr<Ogień oraz dwa wzajemnie się przewyższające Światło<Ciemność<Światło. Dane potworki różnią się nie tylko swoim atrybutem ale również umiejętnościami. Innymi słowy ten sam potworek tylko że wodny różni się od ognistego drugim i trzecim skillem.
- Potworki podzielone zostały również na rodzaje takie jak:
~Attack: podczas wbijania poziomów zwiększona zostaje przelicznik % co do bonusów w statystykach ataku.
~Defense: jak w przypadku ataku zwiększa się bonus do obrony.
~HP: dokładnie to samo tylko, że punkty życia.
~Support: równomierny przyrost każdej ze statystyk.
Przeważnie ich rodzaje decydują o ich roli, czyli potworki typu Attack służą do zadawanie obrażeń, Defense/HP służą jako "tanki" innymi słowy mogą przyjąć dużą liczbę ataków/obrażeń no i Support zazwyczaj posiada skille wspierające drużynę takie jak leczenie czy buffy.
- Ulepszanie potworków polega na:
~ Upgrade: Wbijaniu leveli.
~ Ewolucji: Po wbiciu maxymalnego levelu można wyewoluować potworka na wyższy poziom.
~ Przebudzeniu: Potrzebne do tego jest zebranie składników (Esencji)
~ Runowaniu: Ustawieniu setów (cztero bądź dwu częściowych) run i ich upgradzie.
- Jeśli wspominałem o ewolucji to wypada też wspomnieć o tych poziomach (w daleszej części zwanych gwiazdkami *). Potworki występują w pięciu poziomach znaczonych *, od naturalnie 1* do 5*. Piszę naturalnie ponieważ każdego potworka można wyewoluować do nawet do 6*.

Jest kilka sposobów na zdobycie potworków. Niektóre potworki można zdobyć jako drop z plansz scenariusza lub z sekretnych plansz są to tylko i wyłącznie potworki 1-3*. Najbardziej pospolitym sposobem jednak jest przyzywanie, które można przeprowadzać za pomocą scrolli, kamieni, kryształów bądź odłamków.
Scrolle:
~Unknown: Najbardziej pospolity, do zdobycia na każdej planszy oraz w sklepach. Możliwość zdobycia potworków 1-3* trzech podstawowych atrybutów.
~Mystical: Cięższy do zdobycia, tylko w Cairos Dungeon oraz w sklepach. Możliwość zdobycia potworków 3-5* trzech podstawowych atrybutów.
~Ligth&Darknes: Możliwy do zdobycia tylko ostatniego dnia dziennych nagród, zbieranie kawałków ze sklepu bądź World Boss'a, 80 poziom Tower of Ascention i w niektórych Eventach. Możliwość zdobycia potworków 3-5* światła bądź ciemności.
~Legendary: Najcięższy do zdobycia. Można uzbirać go poprzez zdobycia 100 odłamków ze sklepu/ guild shopu/ World Boss'a i ukończenia Tower of Ascention. Możliwość zdobycia potworków 4-5*.
Summoning Stones: Do zdobycia 1 na każdym poziomie Tower of Ascention oraz jako drop w Cairos Duongeon. Potrzeba uzbierania 50 kamieni. Liczba potworków możliwych do zdobycia jest ograniczona i zmienia się co tydzień, zwiększa to tym samym szansę na zdobycie konkretnego potworka. Do zdobycia potworki 3-5* trzech podstawowych atrybutów.
Daily Wish: Raz dziennie (darmowo, każda inna próba kosztuje 20 kryształów) możliwość wylosowania randomowego potworka 3-5* każdego atrybutu.
Mystical summon: Za 75 kryształów można zrobić summon. Potworek 3-5* jednego z trzech podstawowych atrybutów.

Woooo ale się rozpisałem. Na bank nie napisałem wszystkiego o potworkach ale nie chcę spędzić całej nocy na opisywaniu ich bo chcę przejść do kolejnej sprawy.

PvE czyli Plansze (Dungeony) do wykonania, których potrzebna nam będzie energia dzielą się na:
- Scenario. Plansze które wprowadzają nas w fabułę oraz są dobrym źródłem doświadczenia i run. Każde scenario posiada 7 etapów z czego na końcu znajduje się Boss i 3 poziomy trudności: Normal, Hard i Hell. Scenario różnią się liczbą, typem i rodzajem potworków jakie spotkamy na każdym z etapów. Poziomem trudności, a co za tym idzie ilością zdobywanego doświadczenia. Oczywiście różnią się też dropem run i potworków.
- Cairos Dungeon w skład którego wchodzą:
~ Giant's Keep dzielący się na piętra od B1 do B10 każde piętro ma swój poziom trudności oraz określony atrybut.
~ Dragon's Lair jak wyżej tylko moby i Boss inny
~ Necropolis j/w
Te trzy dungeony różnią się możliwym dropem run oraz strategią rozgrywki. W każdym z nich czeka nas 5 fal potworków z mid bossem na 3 i Bossem na 5. Dostępne są codziennie
~ Hall of Magic również dzieli się na pietra. Jest głównym źródłem essencji magii potrzebnych do przebudzenia potworków. Dostępny codziennie.
~ Hall of Atributes Jak w przypadku hall of magic są źródłem essencji lecz danego atrybutu. Dostępny od niedzieli do piątku każdego dnia inny atrybut począwszy od Light->Dark->Fire->Water->Wind.
Tower of Ascention (ToA) jest specyficznym dungeonem posiadającym 100 pięter na każdym piętrze spotkamy się innymi zestawieniami potworków a co 10 pięter czeka na nas walka z innym Bossem. ToA resetuje się co miesiąc i trzeba/ można zacząć rozgrywkę od początku. Daje nam to możliwość na nowo zdobyć wszystkie atrakcyjne nagrody czekające na nas co każde 5 pięter.
Dimentional Rift pojawia się po przejściu całego Scenario przynajmniej na poziomie Normal. Jest to miejsce gdzie można będzie w szybki sposób zdobyć dużą ilość kasy i doświadczenia nie mniej jednak z duży koszt energii.
World Boss jest to Boss z którym walczą wszyscy gracze na danym serwerze. Aby móc wziąć udział w walce z takim Bossem trzeba chociaż raz przejść Dimentional Rift i posiadać co najmniej 10 potworków na 30 poziomie. Każdy potworek może brać udział w rajdzie tylko raz dziennie, a my mamy tylko 3 szanse dziennie by go zaatakować. Walka z World Bossem dzieje się automatycznie i nie mamy możliwości ingerencji. Nagrody dzielone są na podstawie zadanych obrażeń a te naliczane są, na podstawie poziomu ogólnego ulepszenia potworków (lvl, poziom, runy).
Rift of Worlds są to 3 osobowe rajdy. Dostępne po wzięciu udziału w ataku na World Boss'a. Walka toczy się również automatycznie a nagrody rozdzielane są losowo (chociaż powinny być na podstawie zadanych obrażeń).
PvP czyli Arena bądź Guild Battle:
- Arena. Jest miejscem gdzie można zmierzyć się z innymi graczami i powalczyć o rangę. Walka z przyczyna oczywistych nie dzieje się w czasie rzeczywistym (nie ma ograniczenia czasowego więc jedna partia mogła by trwać wieki), więc wystawiona przez przeciwnika obrona działa automatycznie, a my możemy operować naszymi potworkami dowoli.
- Guild Battle czyli wojny gildii. Bierze w nich udział od 10 do 20 osób. Rozgrywka jest podobna do Areny z tą różnicą, że do pokonania mamy dwie odrębne walki by wygrać z jednym przeciwnikiem.

Runy opiszę wam w wielkim skrócie bo i tak wątpię żeby ktokolwiek doczytał do tego momentu.
Każdy potworek może mieć na siebie nałożone 6 run. Runy dzielą się na sety. Jedne są 2 częściowe inne 4. Każdy set run po skompletowaniu dodaje jakieś bonusy, albo podwyższa HP o 15% albo CRIT Rate o 12% czy nadaje specjalne zdolności jak 22% na otrzymanie dodatkowej tury, Przywrócenie 35% dmg jako HP, czy 24% szans na stun przy uderzeniu. Runy również posiadają swoje podstawowe staty i substaty. Staty podstawowe podwyższają się przy każdym upgradzie a substaty otrzymuje się kolejno wbijając runy na +3, +6, +9 i +12 bądź podwyższa się już istniejące. Maksymalnie można runę wbić do +15.

Taki długi post (jeszcze w środku pisania coś mi się ponaciskało i dodałem tylko połowę, stąd ten edit), a i tak nie opisuje złożoności i radochy z całej gry.

Tak tylko na marginesie dodam, że nawet po wbiciu maksymalnego lvl konta (40) gra się nie kończy, a można by powiedzieć, że dopiero się zaczyna.

To co mi się w tej grze podoba to oprócz tych wszystkich możliwości dodatkowo nie jest to gra pay to win. Drop rate potworków jest tak niski, że nawet zakup 100 scrolli nie daje gwarancji uzyskania czegokolwiek dobrego. Po za tym nawet dobre potworki bez odpowiednich run są mało warte. Oczywiście cała gra jest Free2Play z nieobowiązkowymi mikropłatnościami w grze.

Jeśli chcielibyście dowiedzieć się czegoś więcej zapraszam na (niestety anglojęzyczną jak cała gra) stronę:
Summoners War Wiki

Jeśli ktoś będzie zainteresowany rozgrywką to polecam zalogować się w systemie HIVE Strona główna HIVE aby uniknąć utraty danych z konta i tak i tak gra sama w końcu Cię do tego zmusi... Bo tak.
Druga sprawa jeśli chcielibyście pograć ze mną to prosiłbym o założenia konta (już w grze) na serwerze Europejskim. Dzięki czemu będę mógł zwerbować was do swojej gildii. Ciężko jest znaleźć ludzi ogarniętych i przy okazji znających język angielski...
W razie jakichkolwiek pytań możenie zadawać je w wątku bądź też pisać do mnie na PW.
Mój nick w grze to K0K0S (tam są zera nie O) na serwerach Global, Europa i Asia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29.01.2016 00:51 przez Kokos. Powód: Poprawiona ortografia)
29.01.2016 00:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Ena Offline
Rak
Admirał

*
Liczba postów: 459
Dołączył: 03.05.2013
Skąd: Tristram
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #2
RE: Summoners War: Sky Arena (Android, iOs)
(29.01.2016 00:51 )Kokos napisał(a):  a i tak nie opisuje złożoności i radochy z całej gry.
O ilości bluzgów jakie czasami wychodzą w trakcie gry, lepiej nie wspominać. To są jednak emocje xD
(29.01.2016 00:51 )Kokos napisał(a):  Tak tylko na marginesie dodam, że nawet po wbiciu maksymalnego lvl konta (40) gra się nie kończy, a można by powiedzieć, że dopiero się zaczyna.
Si. Osobiście się bałam, że po wbiciu max lvl będę się nudzić, ale potwierdzam, że po tym dopiero gra się zaczyna. Samo wbicie maxa oznacza, że potworki są coraz lepsze, a im lepsze potworki, tym trudniejsze plansze można robić i lepszy drop zgarniać.

[Obrazek: d0Lh1fK.jpg]
29.01.2016 20:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Ena Offline
Rak
Admirał

*
Liczba postów: 459
Dołączył: 03.05.2013
Skąd: Tristram
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #3
RE: Summoners War: Sky Arena (Android, iOs)
Odświeżam, by wzbogacić suchy tekst o piękne skriny :') i jeszcze więcej tekstu xD
Kokos pisał już o tym, jak zdobyć potworki, to i ja dodam coś od siebie.
Cytat:~Ligth&Darknes: Możliwy do zdobycia tylko ostatniego dnia dziennych nagród, zbieranie kawałków ze sklepu bądź World Boss'a, 80 poziom Tower of Ascention i w niektórych Eventach. Możliwość zdobycia potworków 3-5* światła bądź ciemności.
Jak wiadomo, im więcej gwizdek basicowo, tym lepszy potworek (co nie znaczy, że te z mniejszą ilością gwiazdek są złe, bo w grze często używa się kilki nawet 2* i są naprawdę dobre). Ale chcę nawiązać do tego, jak ciężko zdobyć nat 4* i 5* light & darc. Bo o ile mystical scroll nie jest trudny do zdobycia, tak l&d to już ciężka sprawa. Więc nie jest trudno zdobyć nat 5* z atrybutów podstawowych (sama mam dwa - wind i water). Dlatego nie ma się co nastawiać na same nat 5*, bo niektórzy gracze, mimo, że są od początku, nie mają nawet jednego. Ale to trzeba mieć naprawdę okrutnego pecha Tongue
Nie wiem, czy wyżej jest to opisane (tl;dr), ale same potworki to najmniejszy problem, bo z każdego da się zrobić koksa, jeśli ma się odpowiednie runy (o nich już nie piszę, bo wyżej coś jest).
No i są też potworki must have, z których ja nie mam jeszcze ani jednego ;_;
Dobra, to teraz kilka skrinów, żeby pokazać, że już sam wygląd gry zachęca do spróbowania swoich sił w niej Wink
Fairy King (nat 5*) i Harg (nat 3-4*, zależy od jego atrybutu)
Spoiler :
[Obrazek: maxresdefault.jpg]
Zaiross (nat5*, najbardziej upragniony przez każdego gracza)
Spoiler :
[Obrazek: Screenshot_2015-02-09-23-02-47.png]
Vampire (nat4*)
Spoiler :
[Obrazek: maxresdefault.jpg]
Orochi (nat4*), Grim Reaper *nat3*), Vampire, Phantom Thief (nat4*)
Spoiler :
[Obrazek: 07QphVS.jpg]
A tak wyglądają zależności między atrybutami
Spoiler :
[Obrazek: summoners-war-teambuilding-strategy-attributes.jpg]

[Obrazek: d0Lh1fK.jpg]
12.05.2016 09:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Wochu Offline
Pirat
Pirat

*
Liczba postów: 214
Dołączył: 30.09.2013
Skąd: Zielona Góra
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #4
RE: Summoners War: Sky Arena (Android, iOs)
Chyba zagram, chociaż wkurzają mnie gry na telefon które wymagają internetu, ale opis gry bardzo mnie zaciekawił Smile
12.05.2016 10:30
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Kokos Offline
Majtek
Pirat

*
Liczba postów: 42
Dołączył: 14.09.2015
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #5
RE: Summoners War: Sky Arena (Android, iOs)
Wochu, serio nie pożałujesz. Nie wiem czy Cie to zachęci ale w najbliższej przyszłości mam zamiar zacząć robić video poradnik dla początkujących na YT bo jak widzę sam tekst nie przyciąga zbyt dużej uwagi a sama gra warta jest promocji Tongue
12.05.2016 15:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Ena Offline
Rak
Admirał

*
Liczba postów: 459
Dołączył: 03.05.2013
Skąd: Tristram
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #6
RE: Summoners War: Sky Arena (Android, iOs)
Wochu, w razie czego służę pomocą, Kokos też. Bo na początku może się przydać, żeby ogarnąć tą grę.

[Obrazek: d0Lh1fK.jpg]
12.05.2016 16:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Ena Offline
Rak
Admirał

*
Liczba postów: 459
Dołączył: 03.05.2013
Skąd: Tristram
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #7
RE: Summoners War: Sky Arena (Android, iOs)
W ogóle pojawiają się od jakiegoś czasu filmiki promocyjne z potworkami. Szkoda tylko, że w większości to są te potworki z "wyższej półki". No, ale filmiki urocze Big Grin








Okej, Darion jest akurat wyjątkiem, bo to secret dungeon, ale i tak rate na to, że jego sd się otworzy nie jest jakoś specjalnie duży ;p
















Ale własnego filmiku Mava to ja nie rozumiem xD









No i świetna reklama, która nawiązuje do nowej live areny i riftów.



[Obrazek: d0Lh1fK.jpg]
26.09.2016 20:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Kokos Offline
Majtek
Pirat

*
Liczba postów: 42
Dołączył: 14.09.2015
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #8
RE: Summoners War: Sky Arena (Android, iOs)
Odświeżam trochę wątek, a to dlatego, że ruszam na poważnie z moim kontem na serwerze Europejskim.
W związku z tym zapraszam wszystkich chętnych do rozpoczęcia rozgrywki od nowa właśnie na tym serwerze.
W niedalekiej przyszłości (jak będę miał "wolne" 100k) będę zakładał gildię i z dziką rozkoszą zapraszam wszystkich chętnych do wstąpienia w jej szeregi. Z mojej strony oferuję wszelką pomoc dydaktyczną podczas rozgrywki.

Uwaga gra strasznie uzależnia jeśli się w nią wciągnie...
08.03.2017 14:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Filemon Online

Łowca Piratów

*
Liczba postów: 2,401
Dołączył: 29.07.2011
Skąd: Velika
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #9
RE: Summoners War: Sky Arena (Android, iOs)
To jest to, co Enie coś losowałam? ;3

Może i bym zagrała, ale mogę stać się kolejną osobą, którą Enałke znienawidzi xDDDDD

[Obrazek: rn4Q8xO.gif]

Czy głód to ludzka sprawka?
08.03.2017 15:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Gociak Offline
Depressed muffin
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,721
Dołączył: 16.01.2010
Skąd: AllBlue
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #10
RE: Summoners War: Sky Arena (Android, iOs)
Och mój borze, ta gra ma u nas temat?
Grałam w to przez jakiś czas, ale przyznam, że ostatecznie się po prostu znudziłam ^^' dzień w dzień to samo. To jest problem wielu gier, ale w "Knights and Dragons" przynajmniej co drugi-trzeci dzień jest inne wyzwanie, do tego znalazłam sobie fajną gildię z sympatycznymi ludźmi, którzy starają się równie mocno co ja.
W "Summoners War" po prostu tego nie mam :/
Sama mechanika gry strasznie mi się podobała, to przyznam.

[Obrazek: 66HHUfX.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.03.2017 15:38 przez Gociak.)
08.03.2017 15:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama