Aktualny czas: 20.08.2017, 13:47 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Wstępne wyniki II edycji Rywalizacji Załogowych podane!
Na razie na prowadzeniu Soge, ale jest jeszcze dużo czasu
i nic nie jest przesądzone! Wygrać może każdy!
----> Dotychczasowe Punkty <----
Odpowiedz 
Turniej Yomi Online
Autor Wiadomość
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,183
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #1
Turniej Yomi Online
Jak sama nazwa wskazuje w tej grze chodzi o "odczytywanie". Co będziemy odczytywać? Ano ruchy przeciwnika. Jest to bowiem gra karciana - bijatyka! Autor tej gry to znany gracz w SF uczył też jak grać, więc wie wszystko, co potrzeba na temat takiej mechaniki. Od razu uprzedzam, stworzył całkiem nowe postacie, nie wyciągnął ich z żadnego z uniwersum.
ZASADY:
Spoiler :
W grze chodzi oczywiście o zniszczenie przeciwnika. Nasze karty to zwykła talia kart z treflami, pikami, karo i kierami od 2-10 jopki, damy, króle, asy i joker. Jednak co ważniejsze dzielą się one na atak, obronę i rzut. Gdzie karty do 2-10 maja dwie wersje zależy, czy położymy ją normalnie czy do góry nogami. W uproszczeniu walka działa na zasadzie atak pokonuje rzut, rzut blok/unik a blok unik pokonuje atak.

[Obrazek: 3EK12.png]


I gdy uda nam się np zrobimy unik możemy dodać kartę ataku. Jeśli wejdziemy z rzutu możemy zrobić "knock down" i przeciwnik nie może używać uniku. Jeśli natomiast z ataku może wyprowadzić całe combo. Do tego mogą służyć karty specjalne "linkery" lub np karty ataku 3,4,5 po sobie.

[Obrazek: BeXxg.png]

Runda dzieli się na draw, combat, escape, power up, gdzie w tej ostatniej jeśli mamy dwie identyczne karty lub więcej wymieniamy je na asy.

Tak by mechanika wyglądała w dużym skrócie, bo gra jest o wiele bardziej rozbudowana. Przede wszystkim każda postać posiada unikalną zdolność opisaną na karcie postaci. Każda z nich posiada różne punkty siły, obrony, uniku, rzutu, co sprawia, że np jedna postać jest wysoce defensywna, a inna np leci na rzuty.
Jakby tego było mało są różne opisy na kartach, dające różne specjalne umiejętności a i przy ataku czy uniku podana jest szybkość, od tego też wiele zależy. Nawet jak dwie osoby wyprowadzą po rzucie wygra ten, który będzie szybszy.
Link do zestawu kart dla danej postaci: http://www.sirlingames.com/pages/yomi-card-images

Na początku może się zdawać, że to czyste kamień papier nożyce, ale tak nie jest, gdyż znając talię przeciwnika wiemy, ile ma czego, silne karty często zostawiamy do comba więc naprawdę trzeba się bawić w "odczytywanie ruchów".

Gra jest oczywiście w wersji karcianej do kupienia. 30 parę złoty zestaw jednej postaci, ale co warte zaznaczenia jest też wersja elektroniczna. LINK -http://www.fantasystrike.com/game/index.php#

Co tydzień zmieniają się dwie postaci, którymi można grać. Nie trzeba się rejestrować by grać. Znajduje się tam tutorial, partyjka z kompem i to co najmiodniejsze, możliwość założenia pokoju i walki między sobą, zakładając pokój na hasło! Tylko warto mieć wtedy kontakt gg czy coś by dogadać się kto jest kto.

Z czystym sumieniem polecam tę grę każdemu. Dużo można o tej grze mówić. Mam nadzieje, że się z nią zapoznacie i powiecie co nie co o niej w tym temacie. Może jakiś przykład rozgrywki?

------------------------
Nasza Liga Yomi. Członkowie:

1. Komimasa
2. Orzi
3. Stepi
4. Zoro
5. Hotarubi
6. SLAWO 89
7. Okiren
8. Wochu
9. Redrey
10. Imi

Opis postaci:

Argagarg - Wodny Szaman
Spoiler :
[Obrazek: 0009_argagarg.jpg?9523]

Jeśli ktoś dopiero myśli, żeby zacząć się bawić w Yomi, to jest ku temu idealna okazja, bowiem ta postać jest bardzo łatwa do ogarnięcia a przy tym niesamowicie przyjemnie się nią gra. Jak widać na karcie postaci, jego umiejka działa tak, że jeśli nie zostanie przewrócony zabiera przeciwnikowi co turę 2 życia. Wszystkoxd

Spójrzmy na jego umiejętności:

[Obrazek: 0026_argagarg_abilities.jpg?9295]

1. Jeśli zdecydujemy się zagrać to przed wystawieniem kart mamy pewność, że nawet jak źle odczytamy przeciwnika ten wiele nam nie zrobi, bo nie może ani wzmacniać kart (pump) ani też kontynuować combo, bo wszystkie jego ataki stają się enderami. Super sprawa, jeśli walczymy z kimś, kto lubi robić mocne długie combo.

2. Na dziesiątce z kolei możemy anulować umiejkę z kart przeciwnika. Szalenie pomocna rzecz.

3. AS, czyli największa siła Bubble Shield. Wystarczy zablokować tą kartą atak przeciwnika a nasz wodny szaman otacza się bańką, która daje nam dwa bonusy. Po pierwsze teraz pod koniec tury nasz milusiński zabiera przeciwnikowi nie 2 życia a 4, czyli czas działa zdecydowanie na jego niekorzyść. Po drugie jeśli oberwiemy, tracimy tylko tę bańkę ale nie tracimy w ogóle życia! I teraz najlepsza wiadomość, można combosić Bubble Shieldaxd Mnie udało się naraz mieć przez krótką chwilę trzy i zabierać 6 żyć co turę. Niestety, jeśli oberwiemy tracimy wszystkie osłonki naraz. Ale kto nie lubi ryzykować?Wink
Rock - Kamienny Golem
Spoiler :
[Obrazek: 0004_rook.jpg?9523]

Postać skrajnie defensywna. Jeśli lubisz ciągle atakować, to zdecydowanie nie jest postać dla Ciebie. Szybkością przy atakach też nie grzeszy, właściwie najbezpieczniejszy jest Jopek na 2,2 ale zadaje tylko 4 dema, więc nie ma sensu go rzucać bez możliwości pociągnięcia combo. Co więcej nie ma uników, więc możecie zapomnieć o posadzeniu Asów na czysto.
Jego atutami są bloki. Jest tzw. Defense Mastery, więc za zablokowanie normalnego ataku przeciwnik nie dobiera karty. Poza tym ma umiejki na blokach 3 i 5. Obie pozwalają zabrać życie przeciwnikowi! Skoro nasz kamienny potwór kocha się blokować, wiadomo, że przeciwnik będzie chciał go rzucić... ale to nie jest wcale słabą stroną Rocka. Ma niesamowicie szybkie i przy tym potężne rzuty! Nie da się nic potem wsadzić, ale obrażenia na jednym rzucie 10 Hp są w pełni satysfakcjonujące.
I wreszcie wisienka w koronie czyli jego zdolność Rock Armor. Jeśli rzucamy atak, np serce, to warto mieć wtedy na ręce jeszcze dwie karty z sercem (normalnie nie zwracamy uwagi w Yomi czy mamy kier, karo, pik czy trefl, ale u Rocka to jest ważne) Jeśli mamy i cios przeciwnika jest szybszy, to możemy go niemiło zaskoczyć! Przyjmujemy całe combo przeciwnika na klatę, a potem dyskardujemy te dwie karty z sercem i możemy wyjechać z kontrą! Tak więc tym kolosem warto zbierać karty. Jeśli jednak przeciwnik zakończy combo rzutem (niewiele postaci może to zrobić) to już nie możemy użyć Rock Armor.

I jeszcze szybkie opisanie umiejek:

[Obrazek: 0016_rook_abilities.jpg?9205]

3* Ciekawy block, którym po pierwsze nie otrzymujemy tzw. block damage (czyli tych małych liczb na niebieskiej tarczy przy atakach z face cards:Jopki, Damy, Króle oraz nie face cards czyli Asów) Zabieramy przeciwnikowi 5 HP i go przewracamy. Dodatkowo nasze ataki, rzuty zostają przyśpieszone aż o 3, jednak maksymalnie możemy atakować z prędkością 1.0.
Valerie - Szalona Malarka

Spoiler :
Jest to całkiem przyjemna postać, łatwa do opanowania i jak najbardziej można od niej rozpocząć swoją przygodę z tą grą.

[Obrazek: 0006_valerie.jpg?9523]

Postać należy do tych mocno ofensywnych. Jest jedyną, która może tworzyć combo nie układając kart według numeru.

Każda postać może przykładowo zrobić coś takiego
karty muszą być po kolei.
3,4,5,
nie da się zrobić
3,5 gdyż nie ma 6

Valerie może układać karty w dowolnej kolejności.
na przykład:
2,5,6,3

Jej umiejętności to:
[Obrazek: 0020_valerie_abilities.jpg?9241]

Bold Strokes na 7 - używając ten umiejętności podczas walki każda zwykła karta ataku (2,3,4,5,6) zabiera 1dmg więcej, a ty dobierasz kartę.

Burst of Speed na 10 - przyspiesza nasze ataki i rzuty.
Na przykład karta 6, mająca prędkość 6,4 po użyciu tej umiejętności zmniejsza się do 4,4. Możemy, jeżeli mamy jeszcze jedną taką kartę, użyć umiejętności ponownie i prędkość wyniesie wtedy 2,2 co jest dość szybkie. Maksymalnie prędkość można zmniejszyć do 1,0.

Na szczególne wyróżnienie zasługuje ta karta:
[Obrazek: 0364_valerie_kh.jpg?9241]
Gdyż potrafi łamać blok jeżeli ten ma inny kolor od niej a w dodatku jest linkerem, a więc można po niej kontynuować combo.

As jeżeli trafi przeciwnika umożliwia dobranie kary. 1 as jedna karta, ale w przypadku użycia dwóch asów również dobiera się tylko jedną kartę.
Geiger - Precyzyjny Zegarmistrz

Spoiler :
[Obrazek: 0027_gold_geiger.jpg?9523]
Jego podstawowa umiejętność:
Jeśli zablokuje się jego atak wyprowadzony Time Spiralem (czyli Jopek, Dama, As) można przeciwnika rzucić, a do tego jeśli się chce kontynuować combo.

[Obrazek: 0021_geiger_stats.jpg?9259] [Obrazek: 0022_geiger_abilities.jpg?9259]

I teraz tak umiejętności:
[Obrazek: 0381_geiger_4h.jpg?9259]
Tą kartę możemy dołączyć do karty postaci, niestety tracimy ją gdy wejdzie atak lub rzut... ale dzięki niej wracamy jopka lub damę z diskardu, a wszystkie nasze Time Spirale(czyli Jopek, Dama i Król, As) stają się Linkerami, nie ważne ile kropek mają można do nich dokładać tyle ile chcemy, a każdy Time Spiral zadaje dodatkowe obrażenie. Nie można tego również zablokować przez Jokera
Dlaczego jest to tak silne? Bo możemy tego użyć w dwóch sytuacjach
1. Atak wchodzi i robimy combo
2. Atak zostaje zablokowany lub ktoś zrobił unik i wchodzimy z rzutem (umiejętność postaci) po czym robimy combo z Time Spirali \o/

Wiadomo, że trzeba mieć naprawdę dobrą rękę, lub trzymać Time Spirale aż nie nadarzy się okazja, ale jak się uda to można komuś srodze dołożyć Big Grin

[Obrazek: 0397_geiger_8h.jpg?9259]
Jeśli mamy Time Spirale w discardzie bierzemy taka samą ilość z góry talii, wybieramy jedną i dobieramy ją od razu, a pozostałe układamy w kolejności jak nam się podoba Big Grin
Onimaru - Strateg Wojenny

Spoiler :
[Obrazek: 0011_onimaru.jpg?9523]


To postać, która się nie patyczkuje tylko po prostu wali, a jak już wyjmie ten wielki miecz, to uderza po całości, bo każdy jego atak to praktycznie -10Hp. On nie robi żadnych kombosów, po prostu bierze zamach i bach! Jego ataki można pompować, czyli zagrywając dowolną kartę po prostu zwiększamy uderzenia. Np zagrywając 10, jak dopompuje to zabierzemy 20Hp! Bajecznie! Ale jak zaatakujemy taką 5 to z pompem tylko 15.
Mniejszy damage, ale powiecie zapewne, że atak jest szybszy, więc jest większa szansa powodzenia! I tu mam dla Was niespodziankę! Jego ataki im silniejsze, tym spada szansa na udany blok u przeciwnika dzięki naszej głównej umiejce Guard Crush! W praktyce wygląda to tak, że atakując 5, nie wejdą bloki na 2,3,4, 5. Podsumowując, jeśli uderzycie 10, to żaden blok tego nie wytrzyma.
Onimaru ma też sporo uników, co pozwala mu wprowadzić silne uderzenie praktycznie bez ryzyka. Warto jednak pamiętać, że jego rzuty nie powodują przewrócenia. Jego najszybsza karta to 0,8 Q, dupy nie urywa, ale uchronić przed asem przeciwnika raczej uchroni, które z reguły mają szybkość 1.0.

Spójrzmy teraz na jego umiejętności:
[Obrazek: 0030_onimaru_abilities.jpg?9331]

Właściwie General/s Armor jest przydatne tylko w wypadku, jeśli przeciwnik lubi atakować 2,3, bo jesteście w stanie swoją 5 się przez to przebić, ale na oddzielną uwagę zasługuje jego kolejna umiejętność Final Authority! Wyobraźcie sobie, że macie na ręce J karo, i jakąkolwiek inną kartę też karo. Jeśli zagracie swojego jopka (szybkość 3.4), a przeciwnik zagra, powiedzmy atak o szybkości 0.0 i wszystko wydaje się stracone, wy używacie Final Authority, discardujecie tamtą randomową kartę karo i nagle Wasz atak przebija KAŻDY ATAK!
Pięknie to się combi z Asem ClockWork Formation, gdzie karta zostaje do nas przyłączona. Jeśli następnym razem uderzymy face card to oprócz normlanego damage, przeciwnik zgarnie jeszcze -15 Hp. Trzeba jednak wyczuć czy przeciwnik nie ma zamiaru się blokować, ale od czego nasze 3,4,5,6,8,10 z Guard Crashem?Wink
Nieważne
Spoiler :
Yomi Komi Orzi Stepi Zoro Hoti Slawo89 Okiren Wochu Redrey Imi
Komi
(Rock, DeGrey, Troq
Midori, Argagarg)
X - - 7:0 9:0 - - 1:0 - 2:0
Orzi - X - - - - - - - -
Stepi - - X - - - - - - -
Zoro
(Argagarg,
Persephona)
0:7 - - X 2:2 - - - - 2:1
Hoti
(Geiger)
0:9 - - 2:2 X - - 0:1 - 2:3
Slawo89 - - - - - X - - - -
Okiren - - - - - - X - - -
Wochu
(Grave)
0:1 - - - 1:0 - - X - -
Redrey - - - - - - - - X -
Imi
(Gloria, Jaina)
0:2 - - 1:2 3:2 - - - - X

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24.08.2016 09:22 przez Komimasa. Powód: Poprawiona ortografia)
11.01.2013 15:57
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Wochu Offline
Pirat
Pirat

*
Liczba postów: 210
Dołączył: 30.09.2013
Skąd: Zielona Góra
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #2
RE: Yomi online
Miałem okazję zagrać na żywo z komim i naprawdę jest bardzo ciekawa. Czasem trzeba sporo się myśleć żeby wygrać. Nie wiem co jeszcze mogę o niej powiedzieć wydaje mi się że trzeba zagrać i lubić takie gryTongue
22.01.2014 19:38
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,183
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #3
RE: Yomi online
Jeśli ktoś by chciał zagrać to ja chętnie. Robi się "custom game" i wtedy wybieramy nazwę pokoju np "nakama" i hasło. Jak wbije ktoś na serwer to widzi ten pokój wpisuje hasło i można graćSmile
Z tego co widziałem teraz jest postać pandy hazardzistyxd

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


24.01.2014 16:46
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Hotarubi Offline
♥ Psiara ♥
Pirat

*
Liczba postów: 1,187
Dołączył: 03.07.2013
Skąd: czeluści zaświatów
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #4
RE: Yomi online
Fajne są te karty podobają mi się - zwłaszcza Valeria (Manic Painter)
ale strona z grą online nie chce mi chodzić Sad zainstalowałam brakującą wtyczkę i już zdążyła ulec awarii, po odświeżeniu strony dalej nie załadowała się do końca... no i wtyczka znów uległa awarii Tongue
Niestety nie będę miała możliwości gry online :/
choć chętnie bym kiedyś spróbowała, zwłaszcza, że karty ładne ^^

Edit.
Gra mi się naprawdę bardzo podoba, jest przyjemna i można fajne taktyczne zagrania sobie obmyślić Big Grin
daje dużo możliwości, a losowość nie odgrywa w niej aż tak wielkiej roli, liczy się to czy jesteś w stanie przewidzieć co zrobi druga osoba, jakich zagrań użyje... no i jedna z nielicznych gier w której ciągle nie przegrywam choper7

[Obrazek: llamister_kozov.png]
"3 grudnia książę mrocznych kóz oświadczył się siostrze Okiren: Hotarubi.
Podarował jej pierścień z trawy, który ta ochoczo przyjęła, a że jest lamą, to pewno go zeżarła."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18.02.2014 01:03 przez Hotarubi. Powód: Nowe informacje)
24.01.2014 18:19
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Nami Offline
Chrupkozaur
Redakcja Ohara

*
Liczba postów: 3,087
Dołączył: 09.03.2011
Skąd: Warszawa
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #5
RE: Yomi online
Zależy od Sławka, on zadecyduje.
Ja nie mam ochoty.

Notatka od Nami, 26.02.2014 02:23 :

Może zajrzy i się skapnie XD


Haters gonna hate
Załoga Magnetic

26.02.2014 02:23
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,183
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #6
RE: Yomi online
Ponieważ turniej Yomi zbliża się wielkimi krokami spróbowałem odpalić te odkrywki online (przy okazji rozwiązując kilka wątpliwości) i okazuje się to bardzo proste.
Wpierw trzeba wgrać tę wtyczkę czy co to jest, wgrywa się to bez problemu. Potem trochę to się wczytuje, dwa razy wyskoczył mi błąd połączenia ale w końcu się udało.
Normalnie dostępny jest tylko Quince, ale jeśli walczymy z komputerowym botem, to on już może być dowolną postacią, więc można uczyć się stylu walki każdej postaci jaką zechcemy. Jeśli się zarejestrujemy możemy pierwszą walkę stoczyć kim chcemy a jak wygramy to też dostajemy punkty, by grać kim chcemy.
Przy rejestracji wystarczy podać email, kilka danych fikcyjnychdostajemy link do aktywacji i można jechać.

Polecam, bo chwilę to trwa a już można sobie trenować do turniejuSmile

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11.07.2015 21:51 przez Komimasa.)
11.07.2015 21:51
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
PaxRimi Offline
I Oficer
Pirat

*
Liczba postów: 570
Dołączył: 17.01.2010
Skąd: Pruszków
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #7
RE: Yomi online
Jeżeli znajdą się osoby chętne do gry zgłaszam się na partnera.
Grę oczywiście poznałem na ostatnim spotkaniu w Poznaniu i uważam, ze jest całkiem ciekawa, jednak z tak podstawowej gry jak papier kamień można stworzyć coś ciekawego.
Czekam na innych graczy Wink

[Obrazek: 16780311_1328633943873290_1301942855_n.g...e=58A4639D]
12.07.2015 12:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,183
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #8
RE: Yomi online
Część Was zdążyła poznać Yomi podczas turnieju załóg, część miała okazję zagrać na Crewconie, w każdym razie opinie były raczej przychylne. Tak mnie zastanawia, czy nie mielibyście ochoty, byśmy sobie zrobili jakąś ligę czy coś (padł taki pomysł na CC) Nie musimy do tego spotykać się w cztery oczy (choć tak jest zacnie) ale możemy wykorzystać do tego właśnie tryb online. Trzeba tylko tam się zarejestrować, ale to naprawdę chwila roboty. Wtedy moglibyśmy grać kim tylko byśmy chcieli (ale jedną partię dziennie).
Tam jest chat i wszystko nam komputer liczy, wystarczy się zgadać na partyjkę, można nawet wejść i obserwować.
Ktoś byłby zainteresowany dołączeniem do wspólnej zabawy?

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


08.08.2015 17:33
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Orzi Offline
K-On > Twe anime
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,479
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #9
RE: Yomi online
Żoeh!

[Obrazek: Z6ihek4.png]
08.08.2015 17:44
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Stepi Offline
I Oficer
Pirat

*
Liczba postów: 448
Dołączył: 26.07.2010
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #10
RE: Yomi online
Stepi!

[Obrazek: monkey.png]
08.08.2015 19:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama