Aktualny czas: 21.11.2017, 08:23 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Z mniejszym ale wciąż poślizgiem przedstawiamy: Rozdział 884 PL
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Warhammer 40000: Dawn of War
Autor Wiadomość
Orzi Offline
K-On > Twe anime
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,665
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #1
Warhammer 40000: Dawn of War
Myślicie, że najlepsze co gatunek RTS ma do zaoferowania to Starcraft?
Jakże się mylicie, Starcraft jest tylko podróbką Warhammera 40000...

Oto prawowity król na tronie strategii czasu rzeczywistego, przed państwem: DAWN OF WAR

Nawet jeśli wcześniej nie miało się do czynienia z RTSami to po ćwiczeniach idzie ją łatwo ogarnąć, gdyż jest inna niż pozostałe strategie.
Tutaj nie ma czasu na powolne budowanie armii i planowanie szachowych posunięć. Tutaj liczy się szybkość oraz ogarnięcie pola bitwy. No i nie ma tu żmudnego klikania pojedynczych jednostek - za paroma wyjątkami najmniejszą jednostką w grze jest kilkuosobowy oddział, który możemy dalej rozszerzać. Wszystko to podlane klimatem mrocznego miksu science-fiction z fantastyką. W dodatku cała gra jest dostępna za śmieszną cenę - podstawka + wszystkie trzy dodatki za około 20 zł w serii "Extra Klasyka".
Więcej info u Cioci Wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Warhammer_4...awn_of_War

Poza dynamiczną rozgrywką i wspaniałym klimatem, gra oferuje olbrzymią ilość zróżnicowanych armii. Ze wszystkimi dodatkami jest ich aż DZIEWIĘĆ. Postaram się je opisać poniżej:

SPACE MARINES
Spoiler :
[Obrazek: space_marines_army_wallpaper_1600x1200.jpg]
Elita Imperium Ludzi. Modyfikowani genetycznie, wysoce wykwalifikowani, od dziecka trenowani super żołnierze stanowią najpotężniejszą broń ludzkości. Zrzeszeni w przypominających bractwa rycerskie zakonach codziennie walczą z heretykami i kosmitami ku chwale Nieśmiertelnego Boha Imperatora? A sama armia? Jest chyba najbardziej wyważona ze wszystkich - mocna piechota, niezgorsze pojazdy, trudno wskazać jakąś ich słabą stronę. Dodatkowymi plusami są najwyższe morale w grze, oraz duże możliwości dostosowywania oddziałów pod konkretne sytuacje (np. poprzez przydzielaną żołnierzom broń).

SPACE MARINES CHAOSU
Spoiler :
[Obrazek: chaoswall1600.jpg]
Zdrajcy, którzy tysiące lat temu porzucili swoje obowiązki Kosmicznych Marines, zdradzili Nieśmiertelnego Boga Imperatora Na Swym Złocistym Stolcu, i zamiast tego zaczęli wyznawać Bóstwa Chaosu, bratać się z demonami, mutować, deformować, szataniścić etc. Wszystko aby zyskać Potęgę i Chwałę. Moim zdaniem wyglądają fajniej niż ich dobrzy odpowiednicy, zresztą spójrzcie wyżej ^^. Co do samej armii - jest dosyć podobna do Space Marines, z tym że moim zdaniem mają nieco lepszą piechotę (a na pewno bardziej zróżnicowaną) i słabsze pojazdy. No i mogą wysysać morale przeciwnikom.

ELDARZY
Spoiler :
[Obrazek: eldarwall1024.jpg]
Jedno słowo - elfy. Szpiczastouche, piękne, starożytne i dumne. Niestety, właśnie ta duma spowodowała, że z dawnych Liderów Przestrzeni Kosmicznej dzisiaj pozostały jedynie niedobitki. Aha, jako że gra dzieje się w roku 40.000, nie liczcie na łuki i strzały. Zamiast tego dostaniecie pancerze wspomagane, karabiny laserowe czy platformy strzeleckie. I tylko Avatar, personifikacja elfich bóstw, nadal popiekala po polu bitwy z mieczem i przecina czołgi na pół... Armia charakteryzuje się olbrzymią szybkością i nieziemską mobilnością - nigdy nie wiesz kiedy zza pleców wyskoczy Ci kilkudziesięciu szpiczastouchych. Albo kiedy nadziejesz się na jedną z ich pułapek.

ORKI
Spoiler :
[Obrazek: orkwall1600.jpg]
Orki jakie są, każdy widzi. Zielone to, silne i spragnione krwi. I jest tego dużo. A jak mówię dużo, to mam na myśli duuuuuuuuuużo. Ku chwale WAAAAGH orki rodzą się tylko po to, aby zginąć chwalebnie w boju. Uważam, że to substytut pociągu seksualnego, gdyż w tej grze orki są bezpłciowe - rodzą się z grzybków wyrastających na ciałach poległych towarzyszy. Pociąg do wojaczki? Czemu nie! Co do samej armii - orki są niezłe w walce wręcz, trochę kuleją na odległość, ale nadrabiają to liczebnością. Im więcej orków tym lepiej, zwłaszcza że to jedyna rasa która z liczebności zrobiła specyficzny surowiec. Im więcej masz orków, tym do fajniejszych bajerów masz dostęp.

GWARDIA IMPERIALNA (dodatek Winter Assault i wyższe)
Spoiler :
[Obrazek: imperial-gaurd.jpg]
Co prawda Kosmiczni Marines są chlubą Imperium, ale jest ich stosunkowo niewielu. Byliby niczym, gdyby nie miliardowe wojska zwykłych poborowych z planet Imperium, znanych jako Gwardia Imperialna. Co do samej armii - jest to najbardziej defensywna armia w grze, mająca najlepsze wieżyczki strzeleckie czy pojazdy. Tak, pojazdy Imperialnych to prawdziwe cudeńka - posiadają chociażby najpotężniejszy czołg w grze - Baneblade prosto z warsztatów marsjańskich. Jednostki są stosunkowo słabe, mało wytrzymałe i nieciekawie uzbrojone, przynajmniej dopóki ich nie ulepszymy. Z lepszym wyposażeniem i dobrymi dowódcami Gwardziści dają radę!

DOMINIUM TAU (dodatek Dark Crusade i wyższe)
Spoiler :
[Obrazek: wp-32.jpg]
Jeżeli jakaś rasa w uniwersum WH40K jest podobna do standardowego wyobrażenia o kosmitach, są to właśnie Tau. Niebieskoskórzy i niewiarygodnie zaawansowani technologicznie kolonizują kolejne planety. No i są komunistami. Tak, komunistami, bo jak inaczej można nazwać ich ideologię - Większe Dobro, które z dumą krzewią kolejnym podbitym rasom, takim jak troglodyccy Krootowie czy owadopodobni Vespidzi? Sama armia charakteryzuje się wysoką specjalizacją jednostek. Wojownicy Ognia to najlepsi strzelcy niskiego poziomu w grze, jednakże nie radzą sobie w walce wręcz. Uzupełniają ich Krootowie, będący niesamowicie silni w zwarciu, lecz beznadziejni na odległość. To zróżnicowanie jest tym silniejsze, że Tau mogą wybrać dwie zupełnie odmienne ścieżki rozwoju. Do tego mają naprawdę zacne pojazdy, czy pancerze wspomagane. Krzewić wiarę w Większe Dobro? Czemu nie!

NECRONI (dodatek Dark Crusade i wyższe)
Spoiler :
[Obrazek: necrons.jpg]
Warhammerowy odpowiednik nieumarłych. Starożytna rasa, która zazdroszcząc innym rasom długowieczności zawarła z bogami C'tan straszliwy pakt. W zamian za nieśmiertelne ciała z żywego metalu stali się bezdusznymi maszynami do zabijania, ślepo wykonującymi misję powierzoną im przez ich nowych panów - C'tan. A misji tej na imię: oczyśćcie galaktykę ze wszystkiego to żywe. Sama armia jest również bardzo specyficzna - w przeciwieństwie do wszystkich innych ras wykorzystują tylko jeden surowiec. Źródła drugiego jedynie przyśpieszają prędkość ich produkcji. Posiadają zdecydowanie najmocniejszą piechotę w grze, która zgodnie z image'm może być wskrzeszana przy użyciu odpowiednich jednostek. Ich pojazdy nie są zbyt ciekawe poza jednym - potężnym, piramidalnym Monolitem, który jest jednocześnie ich głównym budynkiem. Razem z IG moja ulubiona armia.

MROCZNI ELDARZY (dodatek Soulstorm)
Spoiler :
[Obrazek: medium_144.jpg]
Czym byłyby elfy bez ich zbzikowanej, mrocznej odmiany? Mroczni Eldarzy oddzielili się od swojego macierzystego pragnienia przez swoje własne żądze i popędy. Z ich nienasyconego pragnienia przyjemności powstał jeden z bogów chaosu - Slaneesh. Za swoje występki zostali ukarani klątwą - Głodem, który sprawia, ze wciąż i wciąż łakną nowych dusz. Świat, na który atak przypuszczą Mroczni Eldarzy czeka niekończące się cierpienie przez tortury zadawane z rąk tych kosmicznych piratów. Jest to najbardziej ofensywna armia w grze. Ich jednostki zadają ogromne obrażenia, jednakże same są bardzo delikatne. Łącząc to z największą szybkością w grze czyni ich idealną armię dla ludzi kochających szybkie rushowanie oraz taktykę hit'n'run. Aha, wspominałem już, że zjedzone przez nich duszyczki mogą zostać użyte do praktykowania czarnej magii?

SIOSTRY BITWY (dodatek Soulstorm)
Spoiler :
[Obrazek: large_132.jpg]
Przy okazji opisów SM i IG wspominałem o Nieśmiertelnym Bogu Imperatorze. Otóż pielęgnowaniem wiary w staruszka zajmuje się Eklezja, kościół Boga Imperatora. Siostry Bitwy zaś to grupa jego najzacieklejszych i najgorliwszych wyznawczyń, wypalająca wszelkie ślady herezji za pomocą ognia, ew. innej broni. Ale głównie ognia. Weźcie najbardziej przesadzone i okrutne wyobrażenia o Inkwizycji, dodajcie do tego nowoczesną broń, gotycki design pancerzy, pojazdów i budynków i macie Siostry Bitwy. Aha, nie zapominajcie do tego wszystkiego dodać cycków, gdyż Adepta Sororitas to żeński zakon. Jeśli chodzi o samą grę - siostrzyczki są brakującym ogniwem pomiędzy Space Marines, a Gwardią Imperialną. Główną różnicą jest szerokie wykorzystanie broni ogniowej oraz dodatkowy surowiec - Wiara, która umocniona pozwala kapłankom czynić cuda.

Na zakończenie dodam kilka screenów:
Spoiler :
[Obrazek: Warhammer+40K+-+Dawn+of+War+thumb01.jpg]
[Obrazek: screenshot482-3.jpg]
[Obrazek: Tau_Dawn_Of_War.jpg]
Oraz niezwykle klimatyczne intro:




To co, ktoś chętny na partyjkę? Big Grin

[Obrazek: qs6mEE7.jpg]
Tylko Monika
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.03.2012 01:09 przez Orzi.)
25.03.2012 00:58
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Zangetsu2 Offline
Kapitan
Pirat

*
Liczba postów: 604
Dołączył: 30.07.2009
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #2
RE: Warhammer 40000: Dawn of War
Cytat:Myślicie, że najlepsze co gatunek RTS ma do zaoferowania to Starcraft?
Jakże się mylicie, Starcraft jest tylko podróbką Warhammera 40000...

Zaiste, co paliłeś albo piłeś przed napisaniem tego? Big Grin

Cytat:Poza dynamiczną rozgrywką i wspaniałym klimatem, gra oferuje olbrzymią ilość zróżnicowanych armii. Ze wszystkimi dodatkami jest ich aż DZIEWIĘĆ.

Taka ilość ras może oznaczać jedną z dwóch rzeczy: brak balansu albo tak małe różnice pomiędzy rasami, że o balansie nawet nie powinniśmy rozmawiać. W perspektywie kampanii to fajna sprawa, ale na poważne granie nie ma co liczyć.
25.03.2012 01:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Orzi Offline
K-On > Twe anime
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,665
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #3
RE: Warhammer 40000: Dawn of War
(25.03.2012 01:04 )Zangetsu2 napisał(a):  Zaiste, co paliłeś albo piłeś przed napisaniem tego? Big Grin
Nic, po prostu to, że Starcraft miał być pierwotnie na licencji Warhammera 40.000 to znany w branży fakt. A że jej nie dostali, zerżnęli trzy rasy z Młotka i podpisali jako własne. Zergowie to Tyranidzi, a Protosi to Eldarzy. Ludzie to akurat na tyle mało oryginalna rasa, że posądzanie o plagiat z IG byłoby nadużyciem.
Cytat:Taka ilość ras może oznaczać jedną z dwóch rzeczy: brak balansu albo tak małe różnice pomiędzy rasami, że o balansie nawet nie powinniśmy rozmawiać. W perspektywie kampanii to fajna sprawa, ale na poważne granie nie ma co liczyć.
"A bo Starcraft ma tylko trzy, więcej nie ma, bo producenci mówili że się zbalansować nie da". Moim zdaniem gra jest nieźle zbalansowana. Zauważ, że rasy dochodziły po kolei w dodatkach. Oczywiście, na każdą rasę każdą rasą trzeba stosować inną taktykę, ale ogólnie to wygrać ma szansę każdy z każdym.

[Obrazek: qs6mEE7.jpg]
Tylko Monika
25.03.2012 01:20
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Zangetsu2 Offline
Kapitan
Pirat

*
Liczba postów: 604
Dołączył: 30.07.2009
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #4
RE: Warhammer 40000: Dawn of War
Cytat:Nic, po prostu to, że Starcraft miał być pierwotnie na licencji Warhammera 40.000 to znany w branży fakt. A że jej nie dostali, zerżnęli trzy rasy z Młotka i podpisali jako własne. Zergowie to Tyranidzi, a Protosi to Eldarzy. Ludzie to akurat na tyle mało oryginalna rasa, że posądzanie o plagiat z IG byłoby nadużyciem.

Chodziło mi głównie o pierwsze zdanie z tamtej wypowiedzi. Po prostu pisanie, że Warhammer to najlepsze co ma rynek RTS uważam za nadużycie. Rasy są oczywiście podobne jeśli chodzi o design, tyle że sam gameplay to już zupełnie inna bajka.

Cytat:"A bo Starcraft ma tylko trzy, więcej nie ma, bo producenci mówili że się zbalansować nie da"

No niestety biorąc pod uwagę ilość granych na serio, turniejowo RTS-ów jest to prawda. Nie ma balansu, nie ma turniejów i identycznie jest choćby w bijatykach.
25.03.2012 01:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Orzi Offline
K-On > Twe anime
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,665
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #5
RE: Warhammer 40000: Dawn of War
Cytat:Chodziło mi głównie o pierwsze zdanie z tamtej wypowiedzi. Po prostu pisanie, że Warhammer to najlepsze co ma rynek RTS uważam za nadużycie. Rasy są oczywiście podobne jeśli chodzi o design, tyle że sam gameplay to już zupełnie inna bajka.
Cóż, mnie po prostu gry Blizzarda nie podchodzą. Może i są idealnie zbilansowane, ale same rozwiązania są bardzo standardowe dla RTSów, nie potrafią mnie zaciekawić. Z DoW jest inaczej, prawdopodobnie przez niezwykłą dynamikę starć i niezły balans przy takiej ilości ras.
Cytat:No niestety biorąc pod uwagę ilość granych na serio, turniejowo RTS-ów jest to prawda. Nie ma balansu, nie ma turniejów i identycznie jest choćby w bijatykach.
Być może, ale dla mnie nie liczy się granie turniejowe i niewiadomo jaki balans, tylko przyjemność z rozgrywki. A DoW przyciągnął mnie na wiele dłużej niż wszystkie gry Blizzarda razem wzięte. Zresztą, przypomina mi to dyskusję o wymogu jednakowej długości nart u wszystkich skoczków...

[Obrazek: qs6mEE7.jpg]
Tylko Monika
25.03.2012 01:38
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Zangetsu2 Offline
Kapitan
Pirat

*
Liczba postów: 604
Dołączył: 30.07.2009
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #6
RE: Warhammer 40000: Dawn of War
Cytat:Być może, ale dla mnie nie liczy się granie turniejowe i niewiadomo jaki balans, tylko przyjemność z rozgrywki. A DoW przyciągnął mnie na wiele dłużej niż wszystkie gry Blizzarda razem wzięte. Zresztą, przypomina mi to dyskusję o wymogu jednakowej długości nart u wszystkich skoczków...

Nie kwestionuje tego, że przyjemność z grania można czerpać i bez balansu. Każdy podchodzi do tematu inaczej i ja naprzykład nie dałbym rady grać z imba rasami. Przy takiej ilości ludzi jaka grała w BW, a teraz w SCII nie może być mowy o wpadkach, inaczej przy grze zostałaby garstka zapaleńców.
25.03.2012 01:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Orzi Offline
K-On > Twe anime
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,665
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #7
RE: Warhammer 40000: Dawn of War
I właśnie dlatego moim zdaniem grom Blizzarda brakuje błysku - są skrojone pod jak najszerszą widownię, która przy odejściu od pewnych standardowych założeń byłaby zdenerwowana.

I powtarzam po raz trzeci - balans w DoW jest niezły. Tylko trzeba umieć ugryźć każdą rasę.

[Obrazek: qs6mEE7.jpg]
Tylko Monika
25.03.2012 01:52
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Zangetsu2 Offline
Kapitan
Pirat

*
Liczba postów: 604
Dołączył: 30.07.2009
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #8
RE: Warhammer 40000: Dawn of War
Cytat:I właśnie dlatego moim zdaniem grom Blizzarda brakuje błysku - są skrojone pod jak najszerszą widownię, która przy odejściu od pewnych standardowych założeń byłaby zdenerwowana.

Od standardu, że dany build ma szansę skasowania mnie na 90% (procent wymyślony przeze mnie), niezależnie od scoutu, czy mojego BO? To chyba o to chodzi, prawda?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.03.2012 01:55 przez Zangetsu2.)
25.03.2012 01:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Zangetsu2 Offline
Kapitan
Pirat

*
Liczba postów: 604
Dołączył: 30.07.2009
Skąd:
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #9
RE: Warhammer 40000: Dawn of War
Build/BO (Build order) = strategia, którą przyjmujesz. Skrót BO dosyć powszechny jest ogólnie na poletku RTS-ów.
Scout = zwiad
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25.03.2012 02:04 przez Zangetsu2.)
25.03.2012 02:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Orzi Offline
K-On > Twe anime
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,665
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #10
RE: Warhammer 40000: Dawn of War
No to tak - mój kolega zwany Kulfonem Nerką dał mi ostatnio cynk, że serial z pudełkowego Soulstorma działa jako kod aktywacji gierki na Steamie. Może jacyś chętni, żeby powyżynać nawzajem swoje armie?

[Obrazek: qs6mEE7.jpg]
Tylko Monika
12.08.2015 22:43
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama