Aktualny czas: 22.09.2017, 04:45 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Nabór na adminów.
Potrzebni mi są ludzie, którzy mogą mi prowadzić nakamę:) Więcej informacji -> Tutaj <-
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wyścig Story Cubes - Gra planszowa
Autor Wiadomość
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,257
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #1
Wyścig Story Cubes - Gra planszowa
Jako że wciągnąłem się w SC zapragnąłem zrobić grę planszową, która wykorzystywałaby to uniwersum.

Nie ukrywam, że zakładam ten temat, żeby dostać feedbacka, oraz żebyście dzielili się tu swoimi pomysłami oraz pomogli mi ze szkicem postaci, gdyż jeśli o to chodzi, rysowanie niespecjalnie mi wychodzi.

Myślałem nad inną tematyką, ale szczerze mówiąc uniwersum tak się zmienia, jest w nim tyle różnych motywów, że bardzo trudno jest to ogarnąć. Kiedyś rozmawiałem o tym trochę z Redreyem to mówił, że musiałaby to być gra LCG i trudno się z nim nie zgodzić, bo przecież co edycję pojawiałby się nowy "dodatek". Można by próbować robić grę przygodową z wykorzystaniem motywu "przejęcia władzy", ale w SC nie bardzo ma to miejsce (wyliczając Warzystów) wszak Szuleria nie walczy z Foehn Dan Dal itd. Co prawda Ci atakują ziemie Martwych Iglic, ale takie narzucenie tematu bardzo by ograniczało.
Natomiast motyw wyścigu jest praktycznie idealny. Daje nieskończone możliwości wprowadzania nowych postaci, które pojawią się w fabule nic tylko korzystać. Do tego było poświęcone temu bardzo dużo miejsca i miałoby to też lekki charakter na czym mi zależy.

Jaka byłaby to gra?
Byłaby to więc gra gdzie pary znane nam z uniwersum SC ścigałyby się w wielkim wyścigu na rożnych torach. Oczywiście dysponowali by też licznym arsenałem a same tory byłyby też specyficzne, co by zwiększało re-grywalność, gdyż nie będę się ograniczał jedynie do formy "wyścigu".

Czas gry, złożoność
Pojedynczy wyścig powinien zajmować około 20 minut, a tzw cup (czyli kilka wyścigów) nie więcej jak godzinę. Celem jest stworzenie prostej ale i emocjonującej gry, gdzie gracz mógłby decydować o jej złożoności (np ścigając się na specjalnych zasadach). Ta prostota, zwykle mi nie wychodzi ale może tym razem się uda.

Ponieważ chciałbym abyście mogli pomóc tak dużo jak to możliwe, dzieląc się przede wszystkim pomysłami na daną parę zawodników, postać, element mechaniki, czy umiejki postaci, pozwólcie, że teraz nieco dokładniej opiszę Wam samą mechanikę wyścigu.


1. Pierwsza sprawa to kwestia startowego draftu.
Spoiler :
Każdy gracz będzie wybierał jedną kartę postaci pomocniczej, z której wsparcia będzie mógł korzystać w trakcie wyścigu. Nie będzie to jednak ślepe losowanie (choć w pierwszej grze można spokojnie losować) Cały myk będzie polegał na tym, że im lepsza postać typ gorszy bonus startowy i pozycja startowa. Także dobór postaci może być istotny, żeby opracować odpowiednią strategię, ale nie wszystkie postacie będą dostępne.
Poza tym w cupie lokata jaką zajmiemy w wyścigu będzie decydowała o naszym pierwszeństwie w drafcie. Im lepiej nam poszło, tym więcej czasu musimy poświęcić fanom, udzielić wywiadu, co odbija się na naszej kolejce, także pierwszeństwo będą mieli Ci, którzy przyjadą na metę ostatni.
2. Kolejna sprawa to mechanika samego wyścigu - przerzut kośćmi. Będzie to zapewniało nie tylko losowość czyli niezbędny element, jeśli chcemy aby gra obfitowała w emocje, ale i decyzyjność, czyli możliwość kontrolowania nadmiernego czynnika losowości.
Spoiler :
Polega to nie mniej nie więcej na tym, że możemy przerzucać kości, póki nie otrzymamy pożądanego wyniku, czyli najlepiej jak najwyższego. Będą jednak sytuacje, kiedy lepszy będzie wynik pośrodku czyli 3-4. Żeby jednak nie było za łatwo będziemy rzucać na czas, a więc gracz będzie musiał szybko decydować, czy woli znów przerzucić kośćmi czy zostawić co jest, bo jeszcze wypadnie gorzej. Jeśli zdecyduje się zostawić wynik, odkłada taką kostkę na planszę gracza i nie może już jej więcej przerzucać, choćby zostało mu jeszcze trochę czasu. Nie ustaliłem jeszcze jak dużo czasu będzie trzeba, ale wstępnie wychodziło mi coś około 10 sekund przy pięciu kostkach. Oczywiście same "Akcje na kostkach" nie muszą być numerkami. To mogą być symbole na kostce np prosta, zakręt, ostry zakręt, przyspieszenie. Na razie testowałem jednak numerki, więc póki co tej wersji się trzymam. (choć na pewno bardziej klimatyczna byłyby symbole danej akcji)
3. Oczywiście wyścig potrzebuje planszy. Najlepiej będzie zrobić na każdy rodzaj wyścigu po dwa kawałki, które będą się ze sobą łączyły, tak by po odwróceniu jedno elementu wyjściowa plansza ulegała w jednej połowie zmianie, to po prostu podniesie re-grywalność. Przykładowo mamy proste, szerokie zakręty na łące, a z drugiej strony zawiłe w górskich szczytach. Można zrobić planszę w czterech konfiguracjach:

1. łąka łąka
2. łąka góra
3. góra, łąka
4. góra, góra

Na tym jednak kwestie planszy się nie kończą. Przedstawiliście wiele alternatywnych form wyścigu i warto z tego bogactwa skorzystać. Na razie dałbym tak:

Spoiler :
- Gdzie liczy się tylko prędkość i czysta rywalizacja.
- Labirynt najeżony pułapkami
- Trasa z masą skrótów, które jednak aktywują się jeśli gracze zdążą zebrać podczas wyścigu odpowiednią ilość informacji. Np jadąc wolniej biorą kartę skrótu niektóre składają się z dwóch. Kluczem do sukcesu jest tu korzystanie ze skrótów którymi plansza będzie usiana, ale nie będzie to łatwe. Jest to niejako odzwierciedlenie zatłoczonego miasta, gdzie trzeba było wybrać szybszą drogę.
- Jedziemy regulaminowo. W różnych miejscach na planszy rozkłada się sędziów oraz zakryte kartoniki z sędziami (nie wiemy czy jest tam sędzia czy nie) jeśli użyjemy broni szeroko dostępnej czy innej nieprzepisowej sztuczki i sędzia to będzie widział (odległość jakaś od sędziego) to dostaje się ostrzeżenie przy drugiej wpadce karę a przy trzecim dyskwalifikację z tej rundy. Będą też pewne możliwości, żeby uniknąć sędziów ale proste.
Także jak widać, taki cup mógłby być bardzo interesujący, bo mógłby się np składać z wyścigu, jeżdżenia regulaminego oraz pułapek, albo trzech innych rzeczy w dowolnej konfiguracji.


4. Kolejna sprawa to kwestia doboru broni. Trzeba będzie ją zbierać i będzie ona losowa, aczkolwiek ponieważ organizatorzy chcą prawdziwego widowiska, Ci co będą w ogonku będą rzucali kostką, gdzie będzie większa szansa na lepszą broń.
Spoiler :
Oprócz tego każda broń będzie miała swój silniejszy odpowiednik, a będzie on zależał od ilości pożywienia, jakie zdołamy zebrać w trakcie wyścigu. Oczywiście będą elementy, które będą wpływały na to jak umiejki postaci pomocniczych czy samych zawodników. Jednak obrywając, pożywienie będzie się traciło, także nie będzie łatwo utrzymać się na najlepszym arsenale, co innego osoba jadąca w ogonku. (skojarzenia z Crashem na miejscu)
Tutaj niesłychanie ważne jest by działanie tych broni było proste a nawet miejscami intuicyjne, nie może być też ich dużo. Najlepiej nie idąc schematami znanymi z maria czy crasha. Mogą one wpływać na spadek prędkości pojazdu (czyli zmiany na kostkach) stratę kości akcji, dodanie kości akcji czy wpływać na ilość pożywienia a nawet odbierać broń czy zatrzymywać daną parę.
5. Pary zawodników
Na razie jeśli chodzi o zawodników jestem raczej za trzymaniem się nierozerwalości par. Chodzi po prostu o to, że nie można wylosować z jednej kupki wierzchowca a z drugiej zawodnika jego dosiadającego, bo pewnych kombinacji sobie nie wyobrażam chyba... Ale to jest do przemyślenia, bo zwiększyłoby to re-grywalność. Z drugiej strony jednak skomplikowałoby grę... Wyobraźmy sobie np Liszka i Rango jako parę. Raz, że nie wiadomo kto powinien być wierzchowcem, dwa musieliby mieć obaj jakąś umiejętność, a raczej żeby gra była nieskomplikowana powinna być jedna umiejka (zwłaszcza, że można korzystać jeszcze z postaci pomocniczej)
Na razie zawodników widziałbym takich:

1. Liszko Orzeszek
2. RTS Fafik
3. Rango Pimpuś
4. Res i jego wierzchowiec
5. Wicc i jego wierzchowiec
6. Furianna i Twardopaszczy
7. Paweo i Czopurek
8. Soundman i Łasica
9. Waligrosz i Nedzik
10. Zajcew i ktoś z policji

Nad ich "zdolnościami" jeszcze nie myślałem, ale ogólnie chciałbym, by to było słabe ale za to działało cały czas.

Jeśli zaś chodzi o postacie pomocnicze:

1. Scalony
Spoiler :
Pozwala wybrać dowolne kości na kostce - moc trzeba załadować jakoś bo mocne
2. Asmodeusz
3. Paulinka i Franc Karapiejkowie
Spoiler :
Dostęp do lepszego arsenału bez pożywienia - mocne jak diabli
4. Nalagorn
Spoiler :
Smoki przenoszą kogoś przed Tobą do tyłu, o tyle pól ile był przed (maksymalnie 4)
5. Jaszczur
Spoiler :
Ma wtyki. Jeśli oprócz Ciebie w zasięgu strzału jest inny gracz, to on obrywa - mocne bardzo
6. Johnson Baby
Spoiler :
Może postrzelić przeciwnika w nogę zmniejszając jego prędkość aż do końca wyścigu[spoiler]
7. Agrest [spoiler] Tworzy za Tobą ścianę ognia, która spowalnia wrogów
8. Pangea
Spoiler :
Jeśli ktoś zostanie zaatakowany w Twoim otoczeniu zostaje zatrzymany na przesłuchanie[spoiler]
9. Biskup Kruk [spoiler] Fazowe przesunięcie pozwala bić pole obok
10. Arkadiusz
Spoiler :
Zawsze masz jakąś broń przy sobie - mocne
11. Sanjurou
12. ZeUS
Spoiler :
Jeśli masz zostać zaatakowany trzeba zapłacić podatek w postaci odpowiedniej ilości żywności - bardzo mocne
Oczywiście postacie te będzie można dodawać, byle to jakoś sensownie trybiło.

Na razie nie ma sensu dodawać postaci, jak już wolałbym się skupić na doszlifowaniu tych, co wymieniłem. Można np macie lepszy pomysł jakby można było oddać bust od danej postaci?

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.06.2016 21:16 przez Komimasa. Powód: Poprawiona ortografia)
21.06.2016 18:45
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Orzi Offline
K-On > Twe anime
Łowca Piratów

*
Liczba postów: 3,507
Dołączył: 11.05.2011
Skąd: Snajper Island
Poziom ostrzeżeń: 10%
Post: #2
RE: Gra Planszowa - Wyścig Story Cubes
Zapowiada się fajnie, o wiele "prościej" niż twoje zwyczajowe gry, co osobiście bardzo mi się podoba Big Grin . Sam chciałem robić grę w oparciu o Mastodonię, ale byłaby zupełnie inna, więc pewnie kiedyś do tego wrócę. Swoją drogą nie wyobrażam sobie innej umiejki dla pary Paweo + Czopurek niż ustawianie wyniku kości :3

[Obrazek: Z6ihek4.png]
21.06.2016 18:56
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Ponury Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 2,810
Dołączył: 03.07.2013
Skąd: tan zapach?
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #3
RE: Wyścig Story Cubes - Gra planszowa
Zamiast pożywienia powinno być coś w stylu "chwały tłumu" czy "dopingu kibiców".

I obowiązkowe pole "Zostałeś wskrzeszony przez Komara! W następnej kolejce giniesz..."

[Obrazek: Nowy_obraz_mapy_bitowej.jpg]
WYBIERZ WARTOŚCIOWE FRANKY!!!
21.06.2016 19:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,257
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #4
RE: Wyścig Story Cubes - Gra planszowa
Przychylam się do Twojej uwagi. Faktycznie to pożywienie średnio, ale to i tak było wymyślone naprędce.
Co do tego pola, ja nie robię hmm planszówki, że są pola i jak się wchodzi na nie, to coś się dzieje. Poza tym jak to giniesz? Można być zdyskwalifikowanym, ale to i tak trzeba sobie ostro na to zapracować i tylko w trybie jazdy przepisowej.

W sumie Paweo może mieć tak, że jedną kość z miejsca będzie ustawiał na jaki chce wynik, nie jest to jakiś wielki bust.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.06.2016 21:15 przez Komimasa.)
21.06.2016 21:15
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Eikichi Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 1,911
Dołączył: 31.07.2011
Skąd: San Escobar
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #5
RE: Wyścig Story Cubes - Gra planszowa
A byłby super klimatyczny dla naszego Skoczylasa

Mi się pomysł b.bardzo podoba,doczytami jutro i się zastanowię co by tu podpowiedzieć

[Obrazek: dB4Eis3.jpg]
21.06.2016 21:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,257
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #6
RE: Wyścig Story Cubes - Gra planszowa
No właśnie o to mi chodzi, by było klimatyczne i jak najlepiej oddawały dane postaci.

Dzięki za pozytywny odzew.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21.06.2016 21:54 przez Komimasa.)
21.06.2016 21:52
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Grigorij Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 2,547
Dołączył: 30.03.2009
Skąd: Super Bale Całą Noc
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #7
RE: Wyścig Story Cubes - Gra planszowa
Jeśli o planszówkach SC mowa to mi chodzi po głowie coś w stylu gry bitewnej, w realiach SC4. Powiedzmy cztery różne armie: Szulerii, Warzystów, Foehn Dan Dall i Wolnej Mastodonii, z różnymi jednostkami, mechanikami i stylami gry.

[Obrazek: vYg1BTA.png]
21.06.2016 21:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Szczery Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 4,097
Dołączył: 11.06.2010
Skąd: brać na to pieniądze?
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #8
RE: Wyścig Story Cubes - Gra planszowa
Pożywienie zastąpiłbym po prostu forsą. Nie powiesz Mastodont bez poiedzenia Dont, kasa jest bardzo mastodońska i pasowalaby do kupowania broni. Czytając o postaciach pomyslalo mi sie, ze ddatkową, niewymaganą opcją (dla doswiadczonych graczy) mogłoby być wprowadzenie zadań pobocznych, unikatowych dla kazdej postaci. Np. Łukasz i Niedzik musieliby zebrać daną ilość dontów, Zajcew i Frez musieliby się przyczynić do wyelimnowania z wyścigu któregoś z kryminalistow (Łukasz, Rango), Liszko i Orzeszek musieliby zdobyć z broni conajmniej dwa mordercze klejnoty, Rango musialby doprowadzic do eliminacja Liszka/Orzeszka lub np. Pawea i Czopurka itd. Zmyslam teraz glupoty, ale wiecie mniej wieej o co chodzi. A spelnienie takiego celu dawałoby ten profit, że podczas oglaszania wynikow po wyscigu, gracz ktory wykonal cel przeskakiwalby o jedna pozycje do gory.
Taki tam luzny pomysl.

[Obrazek: zbojcerzemaszeruja_kopia3.jpg]

21.06.2016 23:35
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,257
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #9
RE: Wyścig Story Cubes - Gra planszowa
Nie powiem, miałem taki pomysł, ale to odnośnie ślimaków. Tylko że tam karty celów da się spokojnie wprowadzić, bo są one jakby nowym, ciekawym wariantem wygrywania gry np trzeba mieć wszystkie ślimaki na górze, wyeliminować daną ilość ślimaków itd Ciężko będzie jednak zrobić to tutaj. Taki cel nie mógłby być "byle czym" a profit z jego osiągnięcia musiałby być duży. Jednak to pikuś w porównaniu do kłopotu jaki niesie ze sobą realizacja takich celów.
Z pewnością przykłady jakie podałeś są ciekawe, jednak zakładałyby coś praktycznie niemożliwego, że zawsze dany typ postaci weźmie udział w wyścigu. Na osiem osób może i tak (planuję na tyle zrobić, bo i tak downtime jest mały) ale jak będzie się ścigało 3-4 graczy to może z tym być baaardzo ciężko, nawet jeśli podzielimy uczestników na dane grupy jak np przestępcy, nie jest powiedziane, że jakikolwiek weźmie udział.
Niemniej pomyślę nad takimi "specjalnymi zadaniami" aczkolwiek to byłby wariant raczej podnoszący złożoność, a raczej chodziłoby by na tym etapie zrobić podstawkę z grywalnymi mapami, trybami no i postaciami.

A Donty też są ciekawą opcją.

No i miałbym prośbę, byście wrzucili mi tutaj obrazki/malunki/szkice wszystkich postaci, jakie wymieniłem, a przynajmniej na pewno zawodników. Klimat SC będzie na penwo bardziej oddany, jeśli będzie jakaś postać a nie samo jej imię, a zrobienie pionków wtedy nie jest takie trudne. Jeśli ktoś ma ochotę kogoś na nowo narysować też super. Niby wiem, że Chinchi maluje ten obrazek, ale to może sporo potrwać, a na początku i tak nie potrzebuję jakiś szczegółowych grafik. Normalnie znalazłbym coś w necie, no ale siłą rzeczy tutaj się nie da.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22.06.2016 00:51 przez Komimasa.)
22.06.2016 00:46
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Eikichi Offline
Yonkou
Pirat

*
Liczba postów: 1,911
Dołączył: 31.07.2011
Skąd: San Escobar
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #10
RE: Wyścig Story Cubes - Gra planszowa
Moje propozycje na umiejętności pasywne dwóch par:

- Łukasz i Tomek - Rączki pełne dontów. - Zawsze mają na stanie o jednego donta więcej, ale mogą go użyć tylko raz na tę turę. Oczywiście jeśli taki jeden dont znaczyłby właściwie to nic to można by zwiększyć ich ilość do dwóch czy trzech, nie wiem jak Ty te ceny widzisz Komi.
- Liszko i Orzeszek - Sprawiedliwy podział! - Przy rzucie kostkami mogą wybrać sobie jedną z nich i użyć jej jako dubletu, ale w związku z tym niewybrana przez nich kostka już się nie liczy.
- Res i Ringeril - Pie*****ć przeszkody! - Nie działają na nich negatywne efekty kontroli tłumu (o ile takowe będą). I druga ze względu na rasę Elfie zasady - Nie mogą używać żadnej z broni. No chyba, że będzie karta przechwycenia takowej od przeciwnika.
- Wicc i Sitithiel - Jeśli ktoś ma wygrać to będę to ja! - Wicc może zawsze wybrac czy porusza się o jedno dodatkowe pole w tył lub w przód. I druga zasada Elfie Zasady - Tak jak u Resa, nie może on uzywać broni, chyba, że będzie możliwość odebrania jej przeciwnikowi.
- Soundman i Ina Silentway - Niepowstrzymana prędkość! - Soundman musi zawsze poruszyć się o dwa pola w przód, nieważne czy trafi przy tym na przeszkodę czy mu się to opłaci, zawsze pędzi szybciej.
Chciałem pomyśleć coś bardziej, ale no... Nie ma za bardzo nic o zasadach jakoś bardziej to i umiejek jakichś nie wymyślę.

[Obrazek: dB4Eis3.jpg]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.07.2016 11:14 przez Chlor.)
27.06.2016 11:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama