Aktualny czas: 25.11.2017, 00:17 Witaj! (LogowanieRejestracja)

Odpowiedz 
[Załogi] Morskie Bitwy! - Gra forumowa
Autor Wiadomość
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,447
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #1
Morskie Bitwy! - Gra forumowa
Ostatni turniej morskiej pięści spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem i mimo ustawicznych problemów z dograniem sędziego, bardzo fajnie to przebiegło, dlatego pomyślałem, że i inną zabawę można by wypróbowaćSmile

Gracze zarówno załóg Soge, Magnetic, Soul i Neomarynarki jak i też NOWOŚĆ niezrzeszeni piraci, otrzymają do dyspozycji okręt, a ich cel będzie jeden: wyeliminować przeciwnika. Tym razem bitwa rozgrywać będzie się na morzu! Wolisz patrzeć jak ostrzelany przez ciebie okręt powoli pochłania morze, czy może chwycić za miecz i własnoręcznie wyciąć wszystkich wrogów w pień?
Decyzja należy wyłącznie do ciebie!

Gra będzie się opierała na podobnej nieco zasadzie co morska pięść, gdyż znów będzie kilka komend i "na start" obaj rywale wklepują jedną z nich, tym razem jednak sekundantem może być każdy, bo nie trzeba znać systemu gry, ot czysta rola sekundanta.

Ogólne zasady:
- Każdy dostaje do swej dyspozycji okręt ze statami: Ładownia 1 Kadłub 1 Żagle 1 Załoga 1 Działa 1.
- W dowolny sposób rozdzielamy 10 punktów statystyk dla naszego okrętu pomiędzy: Ładownia (nic), Kadłub (HP), Załoga (Siła abordażu), Żagle (zwrotność statku), Działa (siła ostrzału).
- Strzelec pokładowy czy weteran warci są po 1 punkcie stat, ale wymagane są minimum Załoga 3.
- Zagrywamy jedną z 5 komend pozwalających na: skrócenie dystansu (Naprzód), oddalenie się (Wycofać się), unik (Manewr wymijający), przygotowanie (Przygotować się do strzału), atak (Ognia).
- Statki znajdują się w odległości (wyimaginowanych) pięciu pól od siebie.
- Walkę sekunduje sekundant, który najpierw mówi "gotowi", wtedy piszemy akcję i na "start" wklejamy ją.
- Możemy przeciwnika albo zatopić, albo dokonując abordażu wyrżnąć mu załogę.
- Nie można wykonać 4 razy pod rząd umiejętności pasywnej (manewr wymijający, wycofaj się) chyba, że decydujemy się na ucieczkę.
- Gracz spada do drabinki przegranych tylko wtedy, jeśli zdoła uciec.


Statystyki okrętu:
Spoiler :
Kadłub – Jak zostanie zniszczony (jego wartość spadnie do zera) statek idzie na dno. Wskazówka: Jeśli damy „2” nasz statek może pójść dość szybko na dno.
Załoga – Trzeba mieć minimum 3, żeby móc wziąć "strzelca pokładowego" lub "weterana". Załoga jest decydującym czynnikiem podczas Abordażu, do którego dochodzi, jeśli statki znajdą się obok siebie. Działa wtedy podczas ataku jak działa, ile załogantów, tyle rzutów kością.
Żagle – One określają zwrotność naszego statku, która jest kluczowym wyznacznikiem przy robieniu uników. Przekłada się to na cztery rzeczy:
1. Tyle ile zwrotności tyle akcji "wymijających manewrów" można zagrać pod rząd.
2. Unikaniu salw z dział. Różnica zwrotności między statkami rzutuje na szansę trafienia. Jeśli nasz statek ma trzy zwrotności a przeciwnika cztery to trafiamy -1. Czyli jak normalnie byśmy trafiali 4,5,6 to przez to, że nasz statek ma o 1 mniejszą zwrotność trafiamy 5,6.
3. Przy komendzie "Wycofać się", różnica w zwrotności statków przekłada się na natychmiastowe nietrafienia. Szerzej o tym przy komendzie "wycofać się".
4. Ucieczka. Do wyniku kostki dodajemy wartość żagli.
Działa – One będą decydować tak naprawdę o naszej skuteczności w fazie bitwy. Im ich więcej tym większa szansa, że uszkodzi się statek przeciwnika. Ile dział, tyle rzutów.
Ładownia - Sama w sobie nie daje nic, ale najłatwiej jest zniszczyć tę część statku, a potem obrażenia z ładowni idą w kadłub, więc zaniedbanie tej części może okazać się błędem.
Komendy i ich znaczenie:
Spoiler :
Naprzód – jeśli stanie się tak, że wasze statki się zderzą dochodzi do abordażu patrz dalej. Posuwamy się jedno pole do przodu. Jeżeli przeciwnik wtedy zagra „Ognia” to ma +1 do celności.
Wycofać się – wtedy wycofujemy się o jedno pole do tyłu a przeciwnik jeśli zagrał Ognia ma -1 do celności. Jeśli zwrotność naszego statku jest większa od przeciwnika, to tyle ile jest różnicy tyle dział chybia. Czyli jeśli przeciwnik ma 3 działa, jego statek ma 2 zwrotność a nasz masz 4 zwrotności, czyli o 2 więcej niż przeciwnik, to dwa działa walą w wodę z miejsca. Nie można się wycofać dwa razy pod rząd.
Manewr wymijający – Jeżeli przeciwnik zagra wtedy "Ognia", ładuje w wodę. Manewru można użyć tyle razy pod rząd ile mamy zwrotności (Żagle), ale nie więcej niż 3.
Przygotować się do strzału (PdS) – Musimy zagrać tę akcje jeśli w ogóle chcemy strzelać. Za każdym razem gdy zagramy tę akcję zwiększa się szansa, że trafimy wrogi okręt, dostajemy +1 do trafienia. Nie można zagrać tej akcji trzy razy pod rząd.
Ognia – Czyli najważniejsza komenda. Wtedy strzelamy salwą z dział. I teraz jeśli przeciwnik zrobił manewr wymijający to dupa blada. W Przypadku innych akcji trafiamy we wrogi okręt tylko, jeśli wyrzucimy 6. Oczywiście od ilości dział zależy, ile raz rzucamy kostką.
Jeśli zanim wystrzeliliśmy zagraliśmy 3x "Przygotować się do strzału", wtedy trafiamy 4,5,6. Za każde PdS +1 do trafienia.
Tyle ile statek przeciwnika ma więcej zwrotności o tyle zmniejsza nasza szanse na trafienie. Jeśli więc normalnie trafialiśmy 4,5,6 a statek przeciwnika ma o dwa więcej zwrotności (nasz ma 2 Żagle a przeciwnik ma 4) to mimo, że "przygotowaliśmy się do strzału" nie raz a trzy razy, trafiamy tylko na 6. Jeśli różnica zwrotności wynosiłaby 1, to siłą rzeczy trafialibyśmy na 5, 6.
Dlatego warto czasem skorzystać z możliwości "rezygnacji z armaty", którą podejmujemy już po zagraniu komendy "Ognia". Jeśli mając cztery armaty nie strzelimy z jednej, to pozostałe trzy trafiają +1. Jeśli mamy cztery a zrezygnujemy z dwóch to pozostałe dwie trafiają +2. Czyli możemy zadecydować, czy wolimy ryzykować i walić ze wszystkiego licząc na ślepy traf, czy jednak wolimy oddać spokojniejszą salwę ale bardziej precyzyjną.
Specjalne zdolności załogantów:
Strzelec pokłady: Za każdym razem podczas akcji "Ognia" możemy wybrać czy dodaje +1 do trafień czy +1 do celności.
Weteran: Podczas abordażu jego rzut zawsze jest trafieniem, a oprócz tego ma bosaki i umożliwia dokonanie abordażu już na odległość 1 pola od siebie.
Tracimy ich, jeśli wartość załogi spadnie do 1.

Im bliżej, tym groźniej!

Nie jest wielkim odkryciem, że łatwiej trafić cel, który jest bliżej. Jeżeli statki znajdą się w odległości dwóch pól od siebie, to trafiają +1. Jeżeli jednego to +2.

Jak sprawić, by wrogi statek poszedł na dno?
Za każde trafienie rzucamy kostką i od wyniku zależy w co trafiamy.
1, 2, 3 ładownia 4 żagle 5 działa/ załoga (decydujemy) i 6 kadłub. I tutaj mamy do czynienia z „celnością”. Czyli komendy „naprzód” i „wycofać się” mogą dać do kostki +1 lub -1. Tak samo strzelec pokładowy. Jeżeli rozwalimy komuś coś doszczętnie np ładownię, kolejne obrażenia przy rzutach 1,2, 3 idą już w kadłub statku.

Ta walka jest przegrana! Odwrót, do stu beczek rumu!
Jeżeli widzimy, że wróg ma przewagę, czasem lepiej zamiast zgrywać chojraka lepiej ratować się ucieczką. W takim wypadku musimy zagrać cztery razy pod rząd akcje pasywną.
Gdy przeciwnik nas goni poruszamy się po wyimaginowanych polach. Rzucamy kostką 1,2 jedno pole, 3,4 dwa pola , 5 trzy pola 6 ucieczka zakończona powodzeniem. I do wyrzutu dodajemy ilość żagli.
Np znajdujemy się na odległość trzech pól od przeciwnika. My zagrywamy po raz czwarty akcję pasywną a on nie zagrał "Naprzód" to mamy +4 do odległości od niego. Jeżeli po trzech rzutach wróg nie zmniejszy dystansu do nas do 1 pola, to mu uciekamy. Jeśli mu się to uda, wygrywa.

Abordaż!
W pierwszej turze ataku najpierw rzuca gracz atakujący a potem atakowany, później już walka odbywa się symultanicznie. Rzucamy tyloma kostkami ilu mamy załogantów. Trafienia na 6. Analogicznie do dział, można zrezygnować z ataku załoga czy dwóch by dodać reszcie +1 do trafienia bądź +2.

--------------

Jak widzicie sekundant nie musi nic wiedzieć o mechanice. Ewentualnie liczy pola, na ile się od siebie oddaliliście, ale to chyba nie jest trudna matematyka. Naprzód +1 Wycofać się -1 i jak obaj naprzód to +2.
Sami gracze piszą po wyrzucie kostką w co trafili i drugi gracz robi updejt swojego statku policzywszy uszkodzenia.

Z początku może się wydawać, że jest tu dużo losowości, ale jest sporo mechanizmów, które zgrabnie tę losowość ograniczają. Swego czasu jak grałem z Kyouchiką (chyba z pół roku temuxd) to bawiliśmy się przy tym świetnieSmile Pamiętam, jak soczyście przekląłem jak miałem chyba 5 razy załadowane, a jak zagrałem "Ognia", Kyou dał akurat "Manewr wymijający"xd

Można dać dla zwycięskiej załogi np nagrodę, że wybrana przez nią grafika będzie przez tydzień zdobić forum, jak to było po igrzyskach. Można też dać coś takiego, że przegrany (ktoś kto nie zdołał uciec) musi wstawić sobie w sygnę obrazek wybrany przez zwycięzcę pojedynku. Albo wszyscy przegrani obrazek wybrany przez finalistę - czyste zuuułoxd

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17.09.2014 21:07 przez Komimasa. Powód: Poprawiona ortografia)
15.09.2014 15:17
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
okiren Offline
Soul Mama
Załoga Nakama

*
Liczba postów: 4,867
Dołączył: 23.11.2011
Skąd: Kanadowo
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #2
RE: Bitwy na Morzu! - Gra forumowa
Nami napisał(a):tl;dr d:
^to

Ja przeczytałam gdzieś z pół, z samego tekstu nie umiem sobie wyimaginować jak ma to przebiegać, ale stopień zagmatwania wydaje mi się podobny do TMP, czyli jakbym miała szanse obejrzeć ze 2-3 rozgrywki z wydrukowanymi zasadami przed nosem, to bym pewno zakumała z czym to się je.

[Obrazek: 6DG0nbv.gif]
16.09.2014 13:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Wochu
Unregistered

 
Post: #3
RE: Bitwy na Morzu! - Gra forumowa
Ja w sumie nie muszę czytać bo wiem o co chodzi i z jakiej to gryTongue Więc ja mogę bez problemu spróbowaćTongue
16.09.2014 16:46
Odpowiedz cytując ten post Return to top
Nami Offline
Chrupkozaur
Redakcja Ohara

*
Liczba postów: 3,147
Dołączył: 09.03.2011
Skąd: Warszawa
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #4
RE: Bitwy na Morzu! - Gra forumowa
Jeśli to "z jakiejś gry" to nie można powiedziec z jakiej?

[Obrazek: 80Y7spE.jpg]
16.09.2014 17:00
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,447
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #5
RE: Bitwy na Morzu! - Gra forumowa
Nie do końca, Wochu. Fakt, główna myśl, czyli staty statku, możliwość trafień i celności są zaczerpnięte z Kupców i Korsarzy, jednak jest sporo modyfikacji, które kontrolują losowość i o których lepiej wiedziećWink
Chciałem przede wszystkim wiedzieć czy będzie jakieś zainteresowanie tematem, bo wiadomo, że na początku zasady przytłaczają. Dla mnie nie ma problemu byśmy się ugadali na demonstracyjną partię czy próbne.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


16.09.2014 17:11
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Wochu
Unregistered

 
Post: #6
RE: Bitwy na Morzu! - Gra forumowa
To ja komi wiem że nie wszystko jest takie same, ale główne założenie za bardzo się nie różni i jest dużo łatwiej mi ogarnąćTongue
Nami nie mam naprawdę głowy to nazw dlatego nie pisałem z jakiej bo nie chciałem wprowadzać w błądTongue
16.09.2014 17:19
Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,447
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #7
RE: Bitwy na Morzu! - Gra forumowa
No, jeśli komuś to życie ułatwi, to jest to wzięte stąd:
http://www.rebel.pl/repository/files/ins...rsarze.pdf strona 14 głównie, ostatnia strona to przykład bitwy.

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


16.09.2014 17:49
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Zoro Offline
I Oficer
Pirat

*
Liczba postów: 457
Dołączył: 16.09.2013
Skąd: Wrocław
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #8
RE: Bitwy na Morzu! - Gra forumowa
Zasady tak średnio ogarniam jeszcze ale postaram się przyswoić. Jeżeli nie zaczniecie zbyt szybko to spróbował bym zagrać.

Chętnie bym zobaczył pokazową rundę. Myślę, że to by zachęciło ludzi do gry.
16.09.2014 17:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Komimasa Offline
Ślimaczek
Admirał Floty

*
Liczba postów: 5,447
Dołączył: 26.03.2009
Skąd: Poznań/ Bełchatów
Poziom ostrzeżeń: 5%
Post: #9
RE: Bitwy na Morzu! - Gra forumowa
Jak ktoś chętny na trening czy jakby to nazwać to ja służę swoim czasemSmile

Niebieski fryz mamy i razem się trzymamy!
[Obrazek: tXwp6nO.png]


17.09.2014 11:52
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Kyouchika Offline
Pomywacz
Pirat

*
Liczba postów: 990
Dołączył: 05.06.2009
Skąd: Trójmiasto :P
Poziom ostrzeżeń: 0%
Post: #10
RE: Bitwy na Morzu! - Gra forumowa
Abordaz? Tego jeszcze nie bylo, jak pykalismy, chociaz wspominales cos o tym, ze chcesz cos takiego wprowadzic Tongue
17.09.2014 16:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post Return to top
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Wymiana
One Piece Vampirciowo Fairy Tail Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!

Kontakt | One Piece Nakama | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Mapa Nakama